• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • MinSoulmate

Först Tokstolla;
    Jaa, tack!!!, jo det känns jättebra nu när jag fått förklarat lite om dehär stickorna, skönt att få det utrett,thanx.

Färgen jag hade frågor om tidigare idag var alldeles mörktlila,det va därför jag blev så skeptisk..
    Ja,jag kämpar på med mitt vatten,3 liter minst.

Så lite av mina frågor kring det här med ketonfas eller inte är tex ,
    - Förstår jag det hela rätt att man INTE är i ketonfas om stickan visar den ljusa gulbleka nyasen som förklaras med "negativt", den första rutan i färgmönstret dvs..

- Att alla de andra nyanserna(aprikosorange,lila och mörklila)visar att man ÄR i ketonfas?? Men att man helst kanske ska ligga lite där i mellanlila nyans(spä ut koncentrationen m vatten) för att kroppen ska må så bra den kan?

Fick ta ett långt bad, känner mig varm å go igen, men shit vad benen e darriga...får bli inomhusmys nu första dagarna,sen ska jag försöka gå på rullbandet på gymmet nästa v, borde nog göra gott för förbränningen!

Ha en skön kväll!

• Pentan

1augusti2009

Jäääääklar vad det syns skillnad!! Jisses vilken läcker brud du är nu!! Och bara så söt dotter!!!

Grattis!!!

• anna01

Ni som beställt från nailsbody hur många dagar fick ni vänta?
    Pentan: Jag skulle också vilja ta bort allt skin

• BlivandefruGustavsson

Hoppas att det går bra om jag hoppar in i denna tråd? Jag har följt den ett litet tag och tycker att ni är så himla duktiga allihopa!

Jag har själv börjat med CK i nov men det går såååå trögt, det blir värre och värre och nu måste jag få lite peppning! Klarade mig hur bra som helst på ren kur första veckan och gick ner 4 kg, men sen har jag kört kombinerad kur och fuskat mer och mer *sur* Det är så jobbigt och sitta och se när de övriga i familjen äter, brukar göra nåt annat under tiden ibland. Men sambon vill gärna att jag är med vid bordet och assisterar (vi har två barn 4 och 2 år). Jag styrketränar och står på crosstrainer 30-45 min efter varje pass 3-4 ggr/vecka.

Jag har mycket att gå ned till bröllopet vårat i juli, väger 93 kg till mina 163 cm så jag hoppas ni kan peppa mig!

• 1augusti2009
    Pentan skrev 2009-02-03 17:41:18 följande:
    1augusti2009Jäääääklar vad det syns skillnad!! Jisses vilken läcker brud du är nu!! Och bara så söt dotter!!! Grattis!!!
    Tack vad snäll du är =)

Kul att det gick bra hos läkaren, ska bli intressant och höra allt fram till datumet men även efter.

När gifter ni er?

Tog en sväng på din sida oxå, underbart söta barn/bonusbarn och shit du har oxå varit stor, men verkligen inte längre

Ha det gött!
  • 1augusti2009

Jo, har stickor som jag använde i början men kollar lite då å då, varför vet jag inte riktigt med tanke på att jag inte fuskar.

Men nu så gjorde jag det, kul å se lite mörklila färg då jag varje gång har legat på det högsta, men denna gång endast första färgen jätte ljust...

Varför???
    Ngn som vet?

• 1augusti2009

Nu e det jag igen!

Provade igen å då blev det mer färg, måste ha varit en dålig sticka

• anna01

Blivandefrugustavsson: Jag äter ren kur just för att jag fuskar annars och tänjer på gränserna
    Att de går trögt kanske beror på att du tränar så många dagar i veckan? Muskler väger mer än fett.
    Första gången jag åt Ck gick jag bara promenader, ca 7 km varannan dag ungefär. Då gick jag ner 11.5 kg på 3 1/2 veckor.
    Du har inte funderat på att köra ren kur bara?
    Efter Ck gick jag med på Viktklubb.se och de passade mig utmärkt, gick ner 3 kg till snabbt fast jag åt vanlig mat varje dag.
    Gå med där annars då om du vill köra halvkur. Där fyller man i varje dag vad man äter så finns de en cirkel som är utformad efter dig som säger till om du äter för mycke eller för lite.
    Lycka till

• hujjedamejj

Har precis tagit min sista soppa CK ikväll och blä säger jag bara... Asså det är illa. Det smakar perkule i munnen efteråt och har den här söta sötningsmedel smaken i munnen, fastän jag borstar tänderna.. Men jag ska ge det en chans, och försöka komma in i ketosen, och äta upp mina påsar som är kvar. Jag har kört med nutrilette innan, som jag tycker var så mycket godare (men jag kanske vänjde mig vid smaken då?) Hursomhelst så tror jag inte att det blir lika jobbiga 3 dagar som alla andra har. I och med att jag har ätit nutrilette (komb och ren varannan dag) innan och redan har krympt magsäcken lite och det blir ingen direkt chock för kroppen.

Och imorrn börjar jag med min andra dag på CK, antar att den kommer att vara värre än idag. Men är det så att man kan äta någon maträtt utan att komma ur ketosen?
    Min m2b jobbar borta i veckan och kommer hem torsdag kväll å ja vill så gärna äta mat med honom, istället för att pulvra. Hade tänkt mig typ kycklingfilé och grönsallad eller tonfisksallad, går det och kan man bara äta det 1 gång i helgen eller flera gånger?
    Är även bjudna på 30-årsfest på lördag. Vill så gärna vara med och dricka, annars så får jag snea blickar.. "jaha.. hon är me barn.. därför gifter dom sig" hatar det...
    Ja, hursomhelst så kommer jag att äta och dricka i helgen. Får stå mitt kast efteråt, men vill så gärna veta vad "mitt kast" blir?

Och så en viktuppdatering, vågen stod på 73,9 kg idag (-1 kg på en vecka. komb kur med nutrilette. Jäkligt komb faktiskt. Chokladmousse, godis, chips, mat varje dag)... har aldrig sett 73-siffran så jag fick mig j****r anamma en spark i r**en =)

• hujjedamejj

ANNA01, var inne i ditt galleri, vilka fina diamanter till bordsdekorationen du hade. Vart har du köpt dom? *vill också ha*

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!