• nni

Juni 2009 Nr 3

Red Scarlet skrev 2009-04-06 16:55:35 följande:

Jag har faktiskt jobbat ganska hårt på att hitta information om folks partners osv så att man kan skriva NÅGOT iallafall. Vissa har jag försökt att googla på, kolla facebook/communityinfo, andra har jag faktiskt pratat med deras partner eller någon som känner dem och bett dem beskriva dem lite kort (typ yrke/plugg/intressen/musiksmak etc). Någon tog uppgiften på fullaste allvar och gav mig riktigt saftig info som personen i fråga kan få berätta om vid middagen.Men så har vi mellan 2-3rader om varje person i vårt festhäfte, det tar upp 4sidor hehe. De som är 'tråkiga' beskrivningar ser ut typ så här:"Sandra är flickvän till XX och en kostexpert in the making! Motionslysten och älskar både ridning och löpträning."En av de mer kluriga ser ut så här:"XX är den muränabitne flygaren som har bott i alla zoner men numera trivs bäst nära landningsbanorna. Bör hålla sig ifrån startkablar, kast med litet kreditkort och att förvirra bort sig i nybyggda områden.":)
    Starkt jobbat med researchen! Beskrivningar e ju väldigt kul, och jag tror de flesta uppskattar det! Tycker ingen av dom var direkt tråkig, men den sista var klart mer personlig!
    Vi ska nog dock endast fråga den respektives partner (den vi känner). Lite bekväma där tror jag
  • nni
    Flisa80 skrev 2009-04-06 19:39:48 följande:
    Jag har också funderat kring morgongåva och såg ett tips här nånstans, på www.alskadebarn.se en fyrstav... Det tyckte jag var fint...
    Jätte fint och verkligen personligt!
  • nni

Oh nej, jag såg tre dagar efter jag beställt en bolero att det var fel sorts. Som kostade 4 ggr så mycket än den jag ville ha. Men kunde ombeställa den och köpte en väska också. Dessa två för hälften av priset som den felaktiga boleron kostade. Pustar ut. Ett mindre problem men skulle vara tråkigt att lägga pengar på ngt man inte egentligen ville ha ju...

• nni
    JennyLH skrev 2009-04-07 21:08:40 följande:
    nini:trist att dte var fel.red scarlet:att du varen hejjare på att pruta då....Hihi
    Jo men det ordnade sig. Jag som kan vara förvirrad, tur man e en sorts perfektionist i det hela.
  • nni
    Flisa80 skrev 2009-04-09 18:13:20 följande:
    Igår hittade jag skor till min klänning!! Jag trodde ju att jag redan hade gjort det men de passade inte till sist, så nu har jag hittat nya. Sköönt!! Och idag hittade jag en klänning, en vanlig, som jag älskar!! KappAhl (ett ställe som jag never ever handlar på) har gett ut en ny kollektion som heter vintage stories... Sååå vacker. Kunde köpt allt, men nu köpte jag bara klänningen som jag har på bild i galleriet. Den ska jag har på presentöppningen dagen efter bröllopet. Ska försöka hålla på den tills dess. Har hittat massa roliga saker till bröllopet på stan idag, roligt roligt roligt!!!
    Vilka fynd! Vad roligt.
    Ska prova min klänning i slutet av nästa månad o prova skor till då. Vill nog ha färgade skor. Gråa, gröna eller rosa.
    Sedan vet jag fortfarande inte helt om jag ska ha slöja eller inte, men får se. Vill ha mer utsläppt hår o blommor i...hrm. Och har dessutom tiara. Tror jag kör utan "tänker högt".
  • nni

Mindre än 11 veckor för oss och 75 dagar!

Tog mått på brudtärnorna igår o sömmerskan (blivandes mamma) ska sy upp dom nu snart. Skönt. Vi ska bara köpa tyg. Sedan e det ju all planering vi har kvar med vigsel o fest. Mat o dryck. Med mera. Med mera.

• nni
    Flisa80 skrev 2009-04-13 18:31:31 följande:
    Jag blir tokig om inte min klänning kommer snart!! Det skulle ta 3,5 månad, jag vet ju det, och jag beställde den 21 december...men jag vill inte vänta mer. Börjar bli nervös att den inte kommer att komma alls, av någon anledning. :-S
    Men maila eller ring o fråga hur det går?! Den kommer nog snart, men kanske e skönt o veta hur det ligger till just nu.
  • nni

JennyLH; vi vill ha samma sorts frisyr. Därför ska jag nog INTE ha slöja.
    Men det e så snyggt på foto, så ska nog skaffa en billig till det iaf. Som rekvisita.

Roligt ni hunnit med så mycket i påsk. Snart har alla vi bjudit osat:t. Men räknar ej med dom som inte har osa:t längre. Har påmint dom iaf.
    Vi ska också köpa ringar härnäst. Men först köpa/börja pyssla med vigsel, festhäfte och bordsplaceringen med mera.

• nni
    MulleNuh skrev 2009-04-14 11:03:22 följande:
    Ooo i natt hade jag en HEMSK dröm om bröllopet!!Jag drömde att jag sett fel på tiden och att jag kollar på klockan 30 minuter innan vigseln skulle börja! Och då har jag inget smink. Ingen slöja, inga vigselpapper och ingen ring och ingen klänning med mig!!Så jag fick kamma igenom håret snabbt. Gå in osminkad och så tog jag nån tyllbit och gjorde en stor rosett och satte i skallen!!! Och så hade jag en svart klänning/nattlinne på mig! Det var allt som fanns.... Fyyy jag ryser...
    Hemska tanke om det skulle vara verklighet -ryser till jag med-. Jag har inte alls drömt om bröllopet! Konstigt? Det kommer nog att smyga sig på snart dock. Vill ju drömma om det, men såklart bra drömmar då
  • nni
    GlamourKitten skrev 2009-04-14 12:24:18 följande:
    Apropå folk som inte OSA:t....det är nu ca 2 veckor kvar till vårt sista svarsdatum och vi hade igår 21 stycken kvar som inte svarat (inklusive närmsta vänner och syskon) så vi skickade ut mail som förklarade läget, att vi hemskt gärna vill dela vår stora dag med dem och att om det är möjligt så vill vi ha svar INNAN sista svarsdatum.Så igårkväll och idag har det trillat in 5 svar Folk glömmer av att svara helt enkelt, eller så tror de att det räcker med att säga det muntligt (inte i vårt fall)...
    21 st?? Men ni kanske har bjudit många? Änsålänge har vi några från utlandet som inte har osa:t. Annars e det klart. Men vi har fått påminna många. Hrmf. Men vi räknar inte med dom som inte har svarat, om de kommer får vi försöka klämma in dom, det ska gå.
  • nni

Folk e sega... Men vi har bara OSA kvar från några, som kanske inte kommer pga av ekonomin (amerikanare) o en från England. Det kan man ju förstå att de inte vet än. Hoppas de kommer!

Kika in annaandalex.weddingannouncer.com/ !

• nni

Tack till er och detsamma! Varit inne på din också nu Mullenuh, hilma bra med wedingannouncer för det blir fint och e ganska lätt.
    Nu ska bara alla gäster få hemsidan också, räknade inte först med att skaffa en.

• nni

Red Scarlet skrev 2009-04-17 14:54:19 följande:

Miss Moneypenny skrev 2009-04-17 13:24:29 följande:
    Hon är väldigt lugn och talar mycket om att vigseln och äktenskapet handlar om tvåsamheten och kärlek och sådant, och förklarade noga händelseförloppet under själva ceremonin. Så jag tvivlar väl inte på att hon är en bra präst och hon kommer säkert att göra sitt jobb bra under själva bröllopsdagen (så länge hon kan uttala mina namn..), det är väl mest personkemin som vacklade lite under vårt första möte. Vi ska nog inte träffas fler gånger innan vigseln men hålla kontakt via telefon och mejl, tror det är lika bra ;)
    Det här med personkemin ja, man vet ju inte säkert om den klaffar om man utsett en kyrka och då får man ju prästen med som jobbar den tidpunkten vigseln är. Men det kommer säkert gå bra! Hon kan säkert vigselcermonin utantill som många andra präster. Vi själva får väl ta o bestämma träff snart med vår präst.
  • nni
    Flisa80 skrev 2009-04-18 16:39:04 följande:
    Idag var jag och min blivande in till bröllopsbutiken och frågade hur det gick med min klänning, och den hade precis kommit till butiken!! Låg fortfarande nerpackad. Så otroooligt skönt att veta att den har kommit, har ju väntat 4 månader nu. Så, nästa vecka blir det till att prova den igen. Feels good!
    Åh vad roligt! Berätta sedan hur det gick/kändes!! Jag kan knappt bärga mig själv (ska prova om mer än en månad).
  • nni

Miss Moneypenny skrev 2009-04-20 09:36:33 följande:

Tack, vad snällt! Hoppas jag får klänningen nån gång bara..den är många veckor försenad :(Bilden på ringarna verkar vara för stor..går inte att spara. Får väl förminska den.
    Vi väntar spännt
  • nni

Red Scarlet skrev 2009-04-22 08:09:21 följande:

Haha vi ska ju ha ledmotivet till Ronja Rövardotter som utgångsmarsch, det gick tydligen jättebra enligt kantorn. Men för att vara säkra på att vi menade samma sång fick jag småsjunga den för henne i telefon (det är melodin som en manskör sjunger). Jag har ju hört skräckhistorien här på BT om att någon ville ha "Låten från Robin Hood" (antar Bryan Adams el nåt?) och fick "hoodiladii hoodiladi hoppsan vilken dag.." Hahah.. Jag vill INTE ha "Borka versus Mattis"-låten som utgångslåt. Men kantorn verkade förstå vilken låt jag menade ;)
    Vi ska också ha den! Alltså då manskören sjunger och inte den där det e dialoger. Den e så fin! Vi ska nog ha den som ingångs dock och mer traditionell "A trumpet voluntary" som utgångs. Tror det passar mer för just dom låtarna.
    Vi ska ha en cellist och en violinist.

Tidsmaskin; Det låter jättefint!
  • nni
    MulleNuh skrev 2009-04-22 15:50:20 följande:
    Ronja som alla pratar om.. Är det den i början av filmen?? När en masas gubbar sjunger ehhhhheehohhaaaaa... haha
    Exakt :)! Mäktig e den
  • nni

Ni får övertala era blivande män hehe

• nni

Miss Moneypenny skrev 2009-04-22 15:49:06 följande:

Åh, Ronja Rövardotter hade jag också velat ha. Men M2b ville inte det.. Det kommer säkert bli jättemaffigt!Nu har jag lyckats lägga in en bild på mina ringar i galleriet! Får bara ha på mig den ena än så länge förstås..
    Snygga, e den smala vigselringen "bling bling"? Det gillar jag med.
Svar på tråden Juni 2009 Nr 3