• laris

Juni 2009 Nr 3

Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här

• Svar på tråden Juni 2009 Nr 3
  • nni

Tack till er och detsamma! Varit inne på din också nu Mullenuh, hilma bra med wedingannouncer för det blir fint och e ganska lätt.
    Nu ska bara alla gäster få hemsidan också, räknade inte först med att skaffa en.

• Miss Moneypenny

Superfina sidor ni har allihopa!

• Villesmamma

Vi ska ha vigselprogram. Ordningen och alla psalm texter men även namn på präst,kantor, tärnor, bestman och sångare.

Vår sida är: sandraodaniel.weddingannouncer.com

Just nu köper jag in småsaker iväntan på att börja pilla med festprorammet. Jag har fortfarande inte fått tag på sminkös vilket oroar mig men annars är det just nu inte mycket att göra. Lite tråkigt faktiskt! Någon som kan tipsa om något? :)

• MulleNuh

Har ni hört från era präster än?

• MissDoe

Vi är lite i samma sits.. i stort sett INGEN från min m2bs sida har svarat. Våra föräldrar tar emot anmälningar och när jag frågade min blivande svärmor om hur det gick så fick jag till svar att "ingen har ju tackat nej iaf". Jag kanske är knäpp, men det är inte nån tröst! Jag vet redan nu att det är flera som behöver specialkost och det är ju sånt vi vill veta så fort som möjligt så man kan anpassa maten! *suck*

GlamourKitten skrev 2009-04-14 12:24:18 följande:
    Apropå folk som inte OSA:t....det är nu ca 2 veckor kvar till vårt sista svarsdatum och vi hade igår 21 stycken kvar som inte svarat (inklusive närmsta vänner och syskon) så vi skickade ut mail som förklarade läget, att vi hemskt gärna vill dela vår stora dag med dem och att om det är möjligt så vill vi ha svar INNAN sista svarsdatum.Så igårkväll och idag har det trillat in 5 svar Folk glömmer av att svara helt enkelt, eller så tror de att det räcker med att säga det muntligt (inte i vårt fall)...
  • Red Scarlet

Tyvärr är det väl så att har man satt ett OSA-datum har ju folk på sig till just den dagen att svara. Det är inte riktigt god ettikett att tjata på gästerna att svara tidigare, då skulle man satt ett tidigare OSA-datum. Men kan erkänna att jag också blivit väldigt irriterad över folk som inte svarat i tid/god tid och jag har fiskat efter svar..man vill ju veta! Nu är det ändå några stycken som sagt "nja". Suck.

Har suttit och skrivit ut festprogram i flera timmar igår, så nu struntar jag högaktningsfullt ifall någon lämnar återbud i sista sekund. De är med i festprogrammet ändå! ;)

Idag ska vi iaf träffa prästen! Vi bokade tid med henne, annars skulle vi fått vänta till veckan innan vigseln med att träffas. Så länge kan jag ju inte vänta! Jag kan ju inte göra klart vigselprogrammen innan jag träffat henne, har ju ingen aning om kantor och vigselordning etc. Så det blir bra. :)

• Miss Moneypenny

Jag har fått hem skorna nu som jag har bild på i mitt galleri. De är inte alls så vita som på bilden och inte ens ivory utan snarare beige/guld nästan. Tror inte det funkar till min vita klänning, eller vad säger ni?

De var så billiga så jag kanske behåller dem ändå och har som sommarskor. Blir nog snygga till jeans.

• MulleNuh

Ja men på bilden ser dom ju verkligen VITA ut.. Isf snacka om missvisande bild. Jag tycker du ska maila dom!!!
    Kan dom ha skickat fel färg?

Miss Moneypenny skrev 2009-04-16 08:51:13 följande:

Jag har fått hem skorna nu som jag har bild på i mitt galleri. De är inte alls så vita som på bilden och inte ens ivory utan snarare beige/guld nästan. Tror inte det funkar till min vita klänning, eller vad säger ni?De var så billiga så jag kanske behåller dem ändå och har som sommarskor. Blir nog snygga till jeans.
  • zeddy

Vet inte om jag skrivit i denna här tråden förut, men gifter mig också i juni! 13:e närmare bestämt!

Börjar bli något stressad och nervös.. Är fortfarande saker som inte är klara som:

* Transport från vigselplats till festlokal
    * Underkläder till mig (eller främst bh)
    * Fina kallingar till m2b
    * Vigselprogram (ska träffa vigselförättare först)
    * Festprogrammet är nästan klart, ska bara skriva klart om gästerna
    * Sista kollen på bordsplaceringen
    * Göra stor bordsplaceringstavla
    * Köpa några glas till drinkar
    * Fixa placeringskyltar

O säkert är det saker jag har glömt...
    Ikväll ska vi träffa bandet. Det är så skönt att pricka av saker!!

Svar på tråden Juni 2009 Nr 3