• laris

Juni 2009 Nr 3

Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här

• Svar på tråden Juni 2009 Nr 3
  • laris

Glaf påsk alla junibrudar! Jisses vad det pirrar till nuförtiden när jag tänker på bröllopet. Det är fasiken inte lång tid kvar!

• Red Scarlet

Glad påsk!! :D Nää det är mindre än 9veckor kvar för oss nu..gaaah... *nervös*

• MulleNuh

Jaaa mindre än 9 veckor för oss!

Idag var jag i "vår" kyrka på mässan! Såååå fin den är!!!
    Red Scarlet skrev 2009-04-12 10:37:13 följande:

Glad påsk!! :D Nää det är mindre än 9veckor kvar för oss nu..gaaah... *nervös*
  • nni

Mindre än 11 veckor för oss och 75 dagar!

Tog mått på brudtärnorna igår o sömmerskan (blivandes mamma) ska sy upp dom nu snart. Skönt. Vi ska bara köpa tyg. Sedan e det ju all planering vi har kvar med vigsel o fest. Mat o dryck. Med mera. Med mera.

• Flisa80

Jag blir tokig om inte min klänning kommer snart!! Det skulle ta 3,5 månad, jag vet ju det, och jag beställde den 21 december...men jag vill inte vänta mer. Börjar bli nervös att den inte kommer att komma alls, av någon anledning. :-S

• nni
    Flisa80 skrev 2009-04-13 18:31:31 följande:
    Jag blir tokig om inte min klänning kommer snart!! Det skulle ta 3,5 månad, jag vet ju det, och jag beställde den 21 december...men jag vill inte vänta mer. Börjar bli nervös att den inte kommer att komma alls, av någon anledning. :-S
    Men maila eller ring o fråga hur det går?! Den kommer nog snart, men kanske e skönt o veta hur det ligger till just nu.
  • Miss Moneypenny

Jag är i precis samma sits! "Den kommer nån gång i april" säger de och det är ca 2 månader för senare än de sa från början.

Ja, maila dem och fråga och tjata!

Flisa80 skrev 2009-04-13 18:31:31 följande:
  • JennyLH

Vad trist att de inte kommer, klänningarna altså.

Vi är med smått nervösa, har börjat drömt mardrömar att ha glömt någon osv.

Och dessa smådetaler som att det ska gå smidigt med dukning och emellanåt.

Vi har iallfall fixat detta under påskhelgen:

tittat närmare på lokalen
    En på min pappas förskola där han är rektor ska laga maten.
    Hon vill gärna hjälpa till i köket ochså.
    Har fixat en tills om kan hjälpa till i köket
    Pratat om mat och dryck.
    Om själva festen så nu har vi lite mer hum om vilka tider osv.
    Sambon har fixat jättefin kostym med skjorta,väst och slips.

Idag ska vi hämta min klänning, betala det sista . Känns så skönt.
    Sedan är det bara ringarna kvar.

Har bestämt mig för frisyr: ska ha lockigt och lite blommor jag med och en tiara.

• nni

JennyLH; vi vill ha samma sorts frisyr. Därför ska jag nog INTE ha slöja.
    Men det e så snyggt på foto, så ska nog skaffa en billig till det iaf. Som rekvisita.

Roligt ni hunnit med så mycket i påsk. Snart har alla vi bjudit osat:t. Men räknar ej med dom som inte har osa:t längre. Har påmint dom iaf.
    Vi ska också köpa ringar härnäst. Men först köpa/börja pyssla med vigsel, festhäfte och bordsplaceringen med mera.

Svar på tråden Juni 2009 Nr 3