• laris

Juni 2009 Nr 3

Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här

• Svar på tråden Juni 2009 Nr 3
  • xmarsan
    MulleNuh skrev 2009-04-01 09:23:07 följande:
    vadå? Får man inte med sig klänningen från butiken?? Miss Moneypenny skrev 2009-04-01 09:21:13 följande:
    Hoppas att det löser sig med klänningen och att du hittar någon du gillar som det inte är för lång leveranstid på!
  • Miss Moneypenny

Ja, jag vill ju att hon ska komma så vi får väl kanske göra så. En bebis gör ju inte så stor skillnad. Det vi inte ville ha var 10-15 barn som springer omkring och gapar :)
    Det blir så svårt att ha en lång middag med tal och sånt om det är en massa barn med.

Jag har ju inga barn själv men ni som har det, är en 9 månaders verkligen för liten för att lämna bort? Om man inte ammar längre alltså.

xmarsan skrev 2009-04-01 09:27:02 följande:
    Miss Moneypenny skrev 2009-04-01 09:18:25 följande:
    Jag skulle inte bli sur om någon annan fick ta med sig barn och jag fixat barnvakt. Det innebär ju att jag kan slappna av och njuta av festen på ett annat sätt än om jag haft med mig min dotter. Dessutom niomånaders - då kan hon ju fortfarande amma. SÅ då kan det vara svårt att lämna iväg längre tid.Men som sagt gå på din egne magkänsla!
  • xmarsan

Miss Moneypenny skrev 2009-04-01 09:35:30 följande:

Ja, jag vill ju att hon ska komma så vi får väl kanske göra så. En bebis gör ju inte så stor skillnad. Det vi inte ville ha var 10-15 barn som springer omkring och gapar :)Det blir så svårt att ha en lång middag med tal och sånt om det är en massa barn med.Jag har ju inga barn själv men ni som har det, är en 9 månaders verkligen för liten för att lämna bort? Om man inte ammar längre alltså.
    Jag har nu en 14 månaders. Så det ligger ju ganska nära i minnet för mig.

Jag skulle säga att det är upp lite till varje förälder och deras barn hurvida barnet är för litet eller inte.

Vår dotter skulle mycket väl ha kunnat vara med en barnvakt en dag och kväll under ett bröllop. Men två nätter utan mamma och pappa hade varit lite mycket för henne (som när vi var på bröllop i Skåne).

Sedan finns det barn som inte har varit med barnvakt ännu i den åldern - och då kan det vara lite svårare. Å andra sidan hinner de ju börja öva med barnvakt redan nu om de verkligen ville.

Jag har även haft vänner som haft barnvakt och där de ammat sitt barn som varit med på bröllopet utan barn. Där kom barnvakten förbi med sonen när det var dags för amning och mamman gick undan och ammade honom och kom sedan tillbaka igen.

Så vill man så kan man hitta en lösning!
  • Red Scarlet

Miss Moneypenny skrev 2009-04-01 08:38:39 följande:

Apropå OSA..en kompis tackade nej till bröllopet igår för att de inte har någon barnvakt och att de ändå kände att bebisen är för liten för att lämna bort (9 månader). Så tråkigt! Känns som att jag borde säga att det är ok att de tar med barnet men vi har ju skrivit att det är barnfritt och då känns det orättvist mot de andra. Hur hade ni gjort? Red Scarlet skrev 2009-04-01 06:49:40 följande:
    Vi hade självfallet låtit ammande barn (spädbarn) varit med på vigseln, ÄVEN om vi nu inte bjudit in några barn. Det förklarade vi också för den familj som hade barn i lite olika åldrar, ifall de inte skulle kunna lämna den minsta gick det bra om hon följde med. Nu har de dock lyckats ordna barnvakt till alla så det löste sig ändå. Men du får väl förklara att det är lite skillnad på spädbarn och BARN, sedan får du försöka att inte ta åt dig om du får fler pikar. För du kan räkna med att få lite sura blickar/kommentarer ändå, det får man alltid när det handlar om barn på fester. Oavsett om man bjuder dem eller inte TYCKER folk saker, man får låta dem göra det utan att fokusera på det eller ta åt sig av det.
  • MulleNuh

Men om man ska ha annan stl så borde det ju vara beställning som gäller.
    Ja Millys eller nåt annat sådant företag är bara att glömma nu..

Miss Moneypenny skrev 2009-04-01 09:26:21 följande:

Nej, de klänningar jag kollade på hade alla flera månaders leveranstid. Förutom de som hängde på rea-ställningen. Men det kanske inte är så med alla klänningar..kanske bara jag som hade otur?!Dock verkar det gå rätt fort att beställa från typ Milly och såna. 21 dagar har jag hört.
  • nni

Miss Moneypenny skrev 2009-04-01 08:38:39 följande:

Apropå OSA..en kompis tackade nej till bröllopet igår för att de inte har någon barnvakt och att de ändå kände att bebisen är för liten för att lämna bort (9 månader). Så tråkigt! Känns som att jag borde säga att det är ok att de tar med barnet men vi har ju skrivit att det är barnfritt och då känns det orättvist mot de andra. Hur hade ni gjort?Red Scarlet skrev 2009-04-01 06:49:40 följande:
    Om det är ammade barn eller annat undantag som känns rimligt så skulle jag låtit gästen ta med barnet. De andra får förstå att det finns undantag. Vi har vuxenbröllop men min blivandes syster ska vara med på vigseln alt festen... Och det tror jag våra gäster förstår, inga frågor änsålänge iaf. Annars får man förklara hur situatonen är.
  • nni

MulleNuh; Trist att det var felsytt igen. Men det är ingen leveranstid på min klänning. Annars skulle det vara 2 månader på det märket. Men klänningen jag ville ha o storleken fanns inne hel o fin. Så tog den. Lycka till nu, ut o prova så snart som!!

• MulleNuh

Jag har köpt en idag! Det blev en Aspera! Kostade 10.000:- men det var halva priset på den, så 5000:-!

nni skrev 2009-04-01 11:31:46 följande:
    MulleNuh; Trist att det var felsytt igen. Men det är ingen leveranstid på min klänning. Annars skulle det vara 2 månader på det märket. Men klänningen jag ville ha o storleken fanns inne hel o fin. Så tog den. Lycka till nu, ut o prova så snart som!!
  • nni
    MulleNuh skrev 2009-04-01 15:12:43 följande:
    Jag har köpt en idag! Det blev en Aspera! Kostade 10.000:- men det var halva priset på den, så 5000:-!
    Oh vad najs! Skönt att det ordnade sig så snabbt! Bild??
  • MulleNuh

haha jag glömde att ta bilder på den.. Ska dit nästa vecka för prövning 1. Sen ska dom göra lite ändringar...

nni skrev 2009-04-01 15:14:31 följande:
    Oh vad najs! Skönt att det ordnade sig så snabbt! Bild??
Svar på tråden Juni 2009 Nr 3