• laris

Juni 2009 Nr 3

Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här

• Svar på tråden Juni 2009 Nr 3
  • xmarsan

Red Scarlet skrev 2009-03-31 09:43:27 följande:

Jag vet inte heller hur man ska göra med de som inte OSAT..vi har bara någon vecka kvar och det är iallfall en 5-8personer som inte osat än. Ska vi höra av oss till dem ifall de inte osat i utsatt tid? Några har sagt "vad kul" andra "ja vi får se om jag är ledig" innan, vet inte ifall de ser det som ett ja/nej-svar. Det tycker iaf inte jag att det är. åååh kan de inte bara säga ja eller nej! Jag vill ju veta och även få färdigt mina festprogram och bordsplacering hahah.. orkar de inte osa i tid orkar jag inte tycka att deras närvaro på bröllopet är det viktigaste i mitt liv..tyvärr ;(
    Vi tänker ringa till de som inte osa:r i tid. Förhoppnigsvis blir det inte så många. Vi väntar på svar från de sista fyra/fem paren nu. Men de har ju på sig till sista april att osa. Så jagg får nog hålla mig lite lugn... även om jag gärna vill veta.
  • nni
    Flisa80 skrev 2009-03-30 22:02:51 följande:
    Ja, du har rätt. Förhoppningsvis är det många av våra andra gäster som kommer. Men man vill ju så gärna ha sina nära vänner där... Ja, de som ska ha bebis får antingen komma med en liten plutt eller så får de knipa!!Apropå din släkting...trist att han inte har osat, jag tycker det är så dålig stil att inte respektera det... Om ni inte hör något, ringer ni och påminner då eller hur tänker ni?
    Jo det e klart! Jag hoppades på att nästan alla kunde. Nu e det flera släktingar som inte kan o några av våra närmaste vänner. Men e inte bara han som inte osa:t faktiskt, o OSA tiden går ut imorgon. Hrm. Men de andra tror jag har glömt tiden. Fast kan tänka mig att han struntar i det av ren nonchalans. Vår toastmadame ska ringa runt. Tror hon gör det ett par dagar efteråt. Kanske nästa v på måndag... Men snart e detta slut o man kan slappna av när man vet vem som kommer iaf. Eller hur.

Har ett litet dilemma. E flera arbetskamrater som vill se vigseln. Vi vill ju ha vigseln intim, de närmaste alltså o inga arbetskamrater tror vi. Ska man säga detta till arbetskamraterna? Är en som e gammal bekant till oss, där vi nog ska göra ett undantag. Hur låter detta?

Har alla gäster till er andra osa:t? Eller Osa tiden e inte slut än för er?
  • nni

Den gamla bekanta som e undantaget e också arbetskamrat alltså...

• nni
    nni skrev 2009-03-30 20:54:38 följande:
    Jag har bjudit en nära släkting som jag inte har ngn kontakt med i nuläget. OSA e på onsdag. Han har inte ens osat. Jag tror han e så kall så han vill visa att han inte bryr sig. Tyvärr. MEN e HANS förlust.
    Han har osat:t idag! Jag e verkligen lättad o lite nervös!
    Det återstår fler som ska höra av sig dock...
  • Flisa80
    nni skrev 2009-03-31 13:14:30 följande:
    Han har osat:t idag! Jag e verkligen lättad o lite nervös! Det återstår fler som ska höra av sig dock...
    Vad svarade han?????

Vi har nog bara drygt hälften som har osat än, men vi har ju till sista april så det är ju lite tidigt att börja ringa runt.

Jag har arbetskamrater som kommer att köra en och en halv timme för att gå på vigseln, men alla vi känner är välkona dit. Jag vet att det kommer att bli ett helt gäng som inte är bjudna, men som jag har haft omkring mig när jag växte upp,som bor däromkring vi har vigseln. Det känns ju jätteroligt! Men, har man en liten intim vigsel så tycker jag att ni ska säga ifrån till arbetskamrater, säg att även vigseln är för inbjudna. Sedan är det ju iafs så att kyrkan är öppen för alla, men det behöver man ju inte skrika ut...
  • nni

Han svarade ja.

Jag tror vi kör på att det e ok att arbetskamrater kommer. E kanske en 10 till som kommer högst. E faktiskt roligt att de vill vara med... Var bara inte som vi hade tänkt från början... Jo det e ju öppet för alla också, sant

• Flisa80
    MulleNuh skrev 2009-03-30 20:50:47 följande:
    Åå jag har ju väntat sååååå länge nu.. ca 3,5 månad.. Och med min otur så blir det fel...Men nu ser jag iaf att den kommit till göteborg och är hos mig i morron vid lunch (tror jag)Så då kommer domen!!
    Nåå?? Har den kommit?????
  • MulleNuh

yes!!
    Den är felsydd igen!

Flisa80 skrev 2009-03-31 21:24:04 följande:
    Nåå?? Har den kommit?????
  • JennyLH

Mulel Nuh:
    vad trist....

Vi var lite sena med våra inbjudningar så vi har skcikat de idag, vårt senaste svarsdatum är den 5:maj.

Känns bra ändå.
    En som redan svarat ja iallfall. Vi har en lista vi skriver upp redan nu.
    Vilka som kommer.

• Red Scarlet

Jag använder mig av BT:s gästlista, fungerar ju bra att bocka av så fort någon tackat ja/nej. Den räknar ut själv hur många som finns på varje sida, skönt så man slipper räkna fel. En till tackade ja igår! Nu är det bara 7 kvar..ååh...;D

Svar på tråden Juni 2009 Nr 3