• laris

Juni 2009 Nr 3

Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här

• Svar på tråden Juni 2009 Nr 3
  • Miss Moneypenny

Åh, nej! Gud vad tråkigt! Jag känner verkligen med dig eftersom min också var felsydd och den nya kommer aldrig!! Måste den göras om helt eller är det bara några förändringar som ska göras?

MulleNuh skrev 2009-03-31 21:26:42 följande:
    yes!!Den är felsydd igen!
  • Miss Moneypenny

Apropå OSA..en kompis tackade nej till bröllopet igår för att de inte har någon barnvakt och att de ändå kände att bebisen är för liten för att lämna bort (9 månader). Så tråkigt! Känns som att jag borde säga att det är ok att de tar med barnet men vi har ju skrivit att det är barnfritt och då känns det orättvist mot de andra.

Hur hade ni gjort?

Red Scarlet skrev 2009-04-01 06:49:40 följande:

Jag använder mig av BT:s gästlista, fungerar ju bra att bocka av så fort någon tackat ja/nej. Den räknar ut själv hur många som finns på varje sida, skönt så man slipper räkna fel. En till tackade ja igår! Nu är det bara 7 kvar..ååh...;D
  • MulleNuh

Jo jättetrist!!! Hur länge har du väntat på din??

Nej min är det ingen vits att göra om eftersom jag redan skickat tillbaka förut pga felsyning.. Så detta var ju klänning nr 2 som var fel! Skickar tillbaka helt och hållet.
    Jag ska med min mamma åka och kolla på klänning i en ganska stor butik i Hallonbergen! Får se om man hittar nåt..

Miss Moneypenny skrev 2009-04-01 08:36:40 följande:

Åh, nej! Gud vad tråkigt! Jag känner verkligen med dig eftersom min också var felsydd och den nya kommer aldrig!! Måste den göras om helt eller är det bara några förändringar som ska göras?
  • MulleNuh

Jag hade absolut låtit dom komma. För 9 månader är ganska litet ändå..
    Plus att 9-månaders OFTAST är ganska snälla och nöjda!!

Miss Moneypenny skrev 2009-04-01 08:38:39 följande:

Apropå OSA..en kompis tackade nej till bröllopet igår för att de inte har någon barnvakt och att de ändå kände att bebisen är för liten för att lämna bort (9 månader). Så tråkigt! Känns som att jag borde säga att det är ok att de tar med barnet men vi har ju skrivit att det är barnfritt och då känns det orättvist mot de andra. Hur hade ni gjort?Red Scarlet skrev 2009-04-01 06:49:40 följande:
  • Miss Moneypenny

Men kommer inte de andra gästerna bli sura då om de själva fixat barnvakt och så?

MulleNuh skrev 2009-04-01 09:16:40 följande:
    Jag hade absolut låtit dom komma. För 9 månader är ganska litet ändå.. Plus att 9-månaders OFTAST är ganska snälla och nöjda!! Miss Moneypenny skrev 2009-04-01 08:38:39 följande:
  • Miss Moneypenny

Den butiken är bra, jag har också varit där! Hoppas du hittar nåt och att det inte är så lång leveranstid.

Jag har väntat på min sen början av januari. Är lite nervös eftersom jag vill ha tid på mig att köpa en ny om jag inte är nöjd med den.

MulleNuh skrev 2009-04-01 09:15:47 följande:
    Jo jättetrist!!! Hur länge har du väntat på din??Nej min är det ingen vits att göra om eftersom jag redan skickat tillbaka förut pga felsyning.. Så detta var ju klänning nr 2 som var fel! Skickar tillbaka helt och hållet.Jag ska med min mamma åka och kolla på klänning i en ganska stor butik i Hallonbergen! Får se om man hittar nåt.. Miss Moneypenny skrev 2009-04-01 08:36:40 följande:
  • xmarsan

Miss Moneypenny skrev 2009-04-01 08:38:39 följande:

Apropå OSA..en kompis tackade nej till bröllopet igår för att de inte har någon barnvakt och att de ändå kände att bebisen är för liten för att lämna bort (9 månader). Så tråkigt! Känns som att jag borde säga att det är ok att de tar med barnet men vi har ju skrivit att det är barnfritt och då känns det orättvist mot de andra. Hur hade ni gjort?Red Scarlet skrev 2009-04-01 06:49:40 följande:
    Vi hade nog godtagit det - men det beror nog mest på att vi fick ta med vår då åtta månaders dotter på ett bröllop - barnfritt till trots. Å andra sidan var det för att bröllopet var i Skåne och vi bor i Sthlm. Så då hade vi behövt lämna henne med barnvakt två nätter (fredag till söndag) för att hinna - och vi hittade ingen som kunde ställa upp så lång tid. Dessutom ammade jag fortfarande morgon och kväll då.

Men som sagt - om man har barn med sig barnfritt till trots så brukar man vara rätt hänsynsfull. Jag gick t.ex. ut ur kyrkan när vår dotter började jollra i kyrkan - för att inte störa om det skulle bli mer skrik... Sedan var hon med på kvällen och sov i sin vagn. Men som gäst missar med barn kan man inte riktigt fokusera på festen, så man njuter inte tillräckligt för att det ska vara värt att ha med de.

Men som sagt. Det är ert bröllop. Ni gör som ni vill. Gå på magkänslan - den brukar vara korrekt!
  • MulleNuh

vadå? Får man inte med sig klänningen från butiken??

Miss Moneypenny skrev 2009-04-01 09:21:13 följande:

Den butiken är bra, jag har också varit där! Hoppas du hittar nåt och att det inte är så lång leveranstid. Jag har väntat på min sen början av januari. Är lite nervös eftersom jag vill ha tid på mig att köpa en ny om jag inte är nöjd med den.
  • Miss Moneypenny

Nej, de klänningar jag kollade på hade alla flera månaders leveranstid. Förutom de som hängde på rea-ställningen. Men det kanske inte är så med alla klänningar..kanske bara jag som hade otur?!

Dock verkar det gå rätt fort att beställa från typ Milly och såna. 21 dagar har jag hört.

MulleNuh skrev 2009-04-01 09:23:07 följande:
    vadå? Får man inte med sig klänningen från butiken?? Miss Moneypenny skrev 2009-04-01 09:21:13 följande:
  • xmarsan

Miss Moneypenny skrev 2009-04-01 09:18:25 följande:

Men kommer inte de andra gästerna bli sura då om de själva fixat barnvakt och så?
    Jag skulle inte bli sur om någon annan fick ta med sig barn och jag fixat barnvakt. Det innebär ju att jag kan slappna av och njuta av festen på ett annat sätt än om jag haft med mig min dotter.

Dessutom niomånaders - då kan hon ju fortfarande amma. SÅ då kan det vara svårt att lämna iväg längre tid.

Men som sagt gå på din egne magkänsla!
Svar på tråden Juni 2009 Nr 3