• laris

Juni 2009 Nr 3

Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här

• Svar på tråden Juni 2009 Nr 3
  • Flisa80
    nni skrev 2009-03-29 21:01:50 följande:
    Visst e det fint med lite kontrast!!Ja visst, kan länka; www.lilly.dk/Default.aspx
    Åh vad fin den var, du kommer att se fantastisk ut!!!
  • Flisa80

Är ledsen.... En av våra bästa vänner kommer förmodligen inte att komma på vårt bröllop som det var sagt, då han har blivit erbjuden att åka ut på turné och spela... Jätteroligt för honom men tråkigt för oss. Jag fattar inte varför vårt datum verkar vara så otroligt svårt... Vi har två vänner som ska på andra bröllop och TRE par av våra mest nära vänner/släkt som ska få bebis precis strax innan. Det kommer att bli tomt på vårt bröllop.... Snyft.

Nej, det kommer det inte, men jag är besviken....

• nni
    Twixiee skrev 2009-03-30 18:51:05 följande:
    Hej, jag slänger ut en fråga här, vet inte riktigt vart jag ska ställa den Men, hur ska besticken ligga bredvid tallriken? Vilket är rätt? Gaffel till höger, kniv till vänster eller tvärtom? Och så skeden till desserten, vart lägger man den? Vi har ingen förrätt utan öser på med huvudrätten på en gång
    Det kan jag tyvärr inte svara på...

Nova 08; Tack. Den e i Creme. Jag ser det mer som vit.

Åh tack Flisa. Vad gullig kommentar. Glad!

Mulleuh; Varför känns det så??
  • MulleNuh

Åå jag har ju väntat sååååå länge nu.. ca 3,5 månad.. Och med min otur så blir det fel...
    Men nu ser jag iaf att den kommit till göteborg och är hos mig i morron vid lunch (tror jag)
    Så då kommer domen!!

nni skrev 2009-03-30 20:48:39 följande:
    Det kan jag tyvärr inte svara på...Nova 08; Tack. Den e i Creme. Jag ser det mer som vit. Åh tack Flisa. Vad gullig kommentar. Glad!Mulleuh; Varför känns det så??
  • nni
    Flisa80 skrev 2009-03-30 20:44:05 följande:
    Är ledsen.... En av våra bästa vänner kommer förmodligen inte att komma på vårt bröllop som det var sagt, då han har blivit erbjuden att åka ut på turné och spela... Jätteroligt för honom men tråkigt för oss. Jag fattar inte varför vårt datum verkar vara så otroligt svårt... Vi har två vänner som ska på andra bröllop och TRE par av våra mest nära vänner/släkt som ska få bebis precis strax innan. Det kommer att bli tomt på vårt bröllop.... Snyft. Nej, det kommer det inte, men jag är besviken....
    Jag förstår att du e ledsen. MEN de som kommer på bröllopet kommer inte att ångra sig, de andra får väl skylla sig själva lite. Det e deras fölust. Handlar om prioriteringar o e ju deras val.
    Jag har bjudit en nära släkting som jag inte har ngn kontakt med i nuläget. OSA e på onsdag. Han har inte ens osat. Jag tror han e så kall så han vill visa att han inte bryr sig. Tyvärr. MEN e HANS förlust. E också lite besviken över att vissa inte kommer. Vi har bjudit de närmaste (ca 50) o man förväntar sig nästan att typ alla ska komma om man skickar inbjudan tidigt. Har också någon bästa vän o annan släkting som inte kommer. Men man får glädjas över dom som kommer. Krams
  • nni
    MulleNuh skrev 2009-03-30 20:50:47 följande:
    Åå jag har ju väntat sååååå länge nu.. ca 3,5 månad.. Och med min otur så blir det fel...Men nu ser jag iaf att den kommit till göteborg och är hos mig i morron vid lunch (tror jag)Så då kommer domen!!
    Den e säkert perfekt! Bild väntas det på
  • Flisa80
    nni skrev 2009-03-30 20:54:38 följande:
    Jag förstår att du e ledsen. MEN de som kommer på bröllopet kommer inte att ångra sig, de andra får väl skylla sig själva lite. Det e deras fölust. Handlar om prioriteringar o e ju deras val.Jag har bjudit en nära släkting som jag inte har ngn kontakt med i nuläget. OSA e på onsdag. Han har inte ens osat. Jag tror han e så kall så han vill visa att han inte bryr sig. Tyvärr. MEN e HANS förlust. E också lite besviken över att vissa inte kommer. Vi har bjudit de närmaste (ca 50) o man förväntar sig nästan att typ alla ska komma om man skickar inbjudan tidigt. Har också någon bästa vän o annan släkting som inte kommer. Men man får glädjas över dom som kommer. Krams
    Ja, du har rätt. Förhoppningsvis är det många av våra andra gäster som kommer. Men man vill ju så gärna ha sina nära vänner där... Ja, de som ska ha bebis får antingen komma med en liten plutt eller så får de knipa!!

Apropå din släkting...trist att han inte har osat, jag tycker det är så dålig stil att inte respektera det... Om ni inte hör något, ringer ni och påminner då eller hur tänker ni?
  • xmarsan

Miss Moneypenny skrev 2009-03-30 15:55:32 följande:

De finns här:www.halens.se/ProductPage.aspxJag har aldrig handlat där förut men de hade faktiskt en del fina skor rill bra priser. De här gillar jag också, även om de inte är några bröllopsskor direkt:www.halens.se/ProductPage.aspx
    Jag håller med riktigt snygga men kanske inte så mycket bröllop. Kanske måste köpa ett par i alla fall
  • xmarsan
    Twixiee skrev 2009-03-30 18:51:05 följande:
    Hej, jag slänger ut en fråga här, vet inte riktigt vart jag ska ställa den Men, hur ska besticken ligga bredvid tallriken? Vilket är rätt? Gaffel till höger, kniv till vänster eller tvärtom? Och så skeden till desserten, vart lägger man den? Vi har ingen förrätt utan öser på med huvudrätten på en gång
    Gaffel till vänster och kniv till höger.
    Besticken placeras utifrån och in i den ordning de används, alltså inte i storleksordning.
    Sådant som äts endst med gaffel, såsom hummer, placeras till höger vid handen som greppar. Detta gäller även soppsked.
    Efterrättsbestick placeras ovanför tallriken. Skedens skaft placeras åt höger, gaffelns åt vänster.
    Sallads- och brödtallrik placeras till vänster om kuvertet.
    Servetten placeras på tallriken eller till vänster om den.
    Glas placeras från höger till vänster i den ordning de används. Snapsglas placeras till höger om ölglas. Vattenglas står alltid längst till höger.

Googlade på vett och etikett och dukning
  • Red Scarlet

Jag vet inte heller hur man ska göra med de som inte OSAT..vi har bara någon vecka kvar och det är iallfall en 5-8personer som inte osat än. Ska vi höra av oss till dem ifall de inte osat i utsatt tid? Några har sagt "vad kul" andra "ja vi får se om jag är ledig" innan, vet inte ifall de ser det som ett ja/nej-svar. Det tycker iaf inte jag att det är.

åååh kan de inte bara säga ja eller nej! Jag vill ju veta och även få färdigt mina festprogram och bordsplacering hahah.. orkar de inte osa i tid orkar jag inte tycka att deras närvaro på bröllopet är det viktigaste i mitt liv..tyvärr ;(

Svar på tråden Juni 2009 Nr 3