• laris

Juni 2009 Nr 3

Förra tråden som nni startade var avstängd så vi fortsätter att peppa, berömma och följa varandra här

• Svar på tråden Juni 2009 Nr 3
  • nni
    JennyLH skrev 2009-04-05 16:49:02 följande:
    nni:Fina kläde rni verkar ha köpt, skönta tt ah det klartSambons mamma vilel stå för kostnad av hans kostym, känns så skönt att ha en släkt som ställer upp för en. Lillkileln ska nog ha vit skjorta, väst med lila slips till och nån kavaj till. Min klänning är klar. bara tat hämta ut då vi betalar den nästa mån.Har hittat en tiara jag vill ha på en vanlig affär som kostade ca 159 kr, såg inte billig ut heller.Ska få hjälp med håret och sminkning av sambons systrar.
    Ja det e skönt. Jo vi får själva hjälp med kläder kostnaden, o det e en ganska stor del av budgeten. Oh vilket bra pris på tiaran! Min e också köpt! Men skor, handskar med mera e kvar...äsch det e en sån liten del kvar nu.
    Skönt när man får så mycket hjälp.
  • Miss Moneypenny

En helt annan fråga... ni som gör festhäften med presentationer av gästerna, hur gör ni med dem som ni inte känner så bra eller aldrig träffat typ en kusins flickvän? Det ser ju lite trist ut att bara skriva "Kalles sambo" som beskrivning.

• nni

Miss Moneypenny skrev 2009-04-06 15:54:36 följande:

En helt annan fråga... ni som gör festhäften med presentationer av gästerna, hur gör ni med dem som ni inte känner så bra eller aldrig träffat typ en kusins flickvän? Det ser ju lite trist ut att bara skriva "Kalles sambo" som beskrivning.
    Det e en bra fråga. Har inte kommit så långt än. Men det lättaste är väl att fråga direkt till kusinen eller vem det nu är. Eller om man har bättre kontakt med någon som känner "kusinen och flickvännen", fråga den ist...
  • nni

Måste nämna en jätte rolig sak! Vår violinist och cellist ska utföra ALLA de låtarna vi frågat om på vigseln. Så ingångs, utgångs, låtar utöver och psalmer. Så roligt att de går med på allt detta (blir fler låtar än vad vi kom överens om i början)!!

• Red Scarlet
    nni skrev 2009-04-06 16:12:28 följande:
    Miss Moneypenny skrev 2009-04-06 15:54:36 följande:
    Det e en bra fråga. Har inte kommit så långt än. Men det lättaste är väl att fråga direkt till kusinen eller vem det nu är. Eller om man har bättre kontakt med någon som känner "kusinen och flickvännen", fråga den ist...
    Jag har faktiskt jobbat ganska hårt på att hitta information om folks partners osv så att man kan skriva NÅGOT iallafall. Vissa har jag försökt att googla på, kolla facebook/communityinfo, andra har jag faktiskt pratat med deras partner eller någon som känner dem och bett dem beskriva dem lite kort (typ yrke/plugg/intressen/musiksmak etc). Någon tog uppgiften på fullaste allvar och gav mig riktigt saftig info som personen i fråga kan få berätta om vid middagen.

Men så har vi mellan 2-3rader om varje person i vårt festhäfte, det tar upp 4sidor hehe. De som är 'tråkiga' beskrivningar ser ut typ så här:

"Sandra är flickvän till XX och en kostexpert in the making! Motionslysten och älskar både ridning och löpträning."

En av de mer kluriga ser ut så här:
    "XX är den muränabitne flygaren som har bott i alla zoner men numera trivs bäst nära landningsbanorna. Bör hålla sig ifrån startkablar, kast med litet kreditkort och att förvirra bort sig i nybyggda områden."

:)
  • nni

Red Scarlet skrev 2009-04-06 16:55:35 följande:

Jag har faktiskt jobbat ganska hårt på att hitta information om folks partners osv så att man kan skriva NÅGOT iallafall. Vissa har jag försökt att googla på, kolla facebook/communityinfo, andra har jag faktiskt pratat med deras partner eller någon som känner dem och bett dem beskriva dem lite kort (typ yrke/plugg/intressen/musiksmak etc). Någon tog uppgiften på fullaste allvar och gav mig riktigt saftig info som personen i fråga kan få berätta om vid middagen.Men så har vi mellan 2-3rader om varje person i vårt festhäfte, det tar upp 4sidor hehe. De som är 'tråkiga' beskrivningar ser ut typ så här:"Sandra är flickvän till XX och en kostexpert in the making! Motionslysten och älskar både ridning och löpträning."En av de mer kluriga ser ut så här:"XX är den muränabitne flygaren som har bott i alla zoner men numera trivs bäst nära landningsbanorna. Bör hålla sig ifrån startkablar, kast med litet kreditkort och att förvirra bort sig i nybyggda områden.":)
    Starkt jobbat med researchen! Beskrivningar e ju väldigt kul, och jag tror de flesta uppskattar det! Tycker ingen av dom var direkt tråkig, men den sista var klart mer personlig!
    Vi ska nog dock endast fråga den respektives partner (den vi känner). Lite bekväma där tror jag
  • Flisa80

Jag har också funderat kring morgongåva och såg ett tips här nånstans, på www.alskadebarn.se en fyrstav... Det tyckte jag var fint...

• Flisa80

Då kan man ju välja om man vill stansa in sitt eget namn och spara resten till sina framtida barn (förhoppningsvis) eller om man vill skriva bådas namn och kanske datumen från förlovningen och bröllopet...

• Red Scarlet
    Flisa80 skrev 2009-04-06 19:39:48 följande:
    Jag har också funderat kring morgongåva och såg ett tips här nånstans, på www.alskadebarn.se en fyrstav... Det tyckte jag var fint...
    De där är jättefina.. det tror jag att de flesta män skulle kunna tänka sig att bära också! :)
  • JennyLH

red scarlet:
    Ja bra tips det där med att reda på i facebook osv. skrievr lite småt om alla vill man ju och gärna nåt roligt.

Ikväll är jag ganska trött men kanske tar tag i det i helgen.

Svar på tråden Juni 2009 Nr 3