• Joseefiine

Bröstförstoring 14

Börjar med en ny tråd...

• Svar på tråden Bröstförstoring 14
  • Jasminaa

men jag har inte hört någon som äter antibiotika`, har läst att man ska äta dte om man fått en infektion annars ska man bara äta smärtlindrande tabletter

• shakynose
    Jasminaa skrev 2009-02-21 23:29:09 följande:
    men jag har inte hört någon som äter antibiotika`, har läst att man ska äta dte om man fått en infektion annars ska man bara äta smärtlindrande tabletter
    Antibiotikaprofylax, alltså att äta antibiotika i förebyggande syfte, är väldigt vanligt eftersom risken för infektion ökar betydligt när man opererar in ett främmande föremål i kroppen. Tänk så här: Om det kommer in en liten bakterie under operationen så tar antibiotikan hand om den innan den hunnit orsaka en infektion. Men kontakta sjukvården eller din klinik och hör med dem vad du ska göra.

Jag hade personligen inte vågat ta risken att göra en bröstförstoring utan antibiotikaprofylax, och en av anledningarna till att jag valde min klinik var dels detta, dels att man får alla omoperationer gratis hos dem. Det är jätteviktigt att kolla upp hur kliniken hanterar komplikationer, då det kan innebära en massa extrakostnader om inte kliniken tar på sig hela ansvaret. Ett tips till er andra är alltså att kolla upp vad som gäller vid komplikationer innan ni opererar er, för de kan uppstå oavsett hur skicklig läkaren är.
  • Faanny

Tack platt88 och jasminaa för era väl valda ord :)

platt88: Ska du ta antibiotika i förebyggande syfte när du ska operara dig på proforma?

• Jasminaa

shakynose: Jag äter som sagt 2 sorter panocod, och diclofenac. läste nu om diclofenac. "Diclofenac T ratiopharm är ett inflammationsdämpande, smärtstillande och febernedsättande medel." Så det är ju inflammationsdämpande, men antibiotika det vet jag inte om det är är inte så insatt i mediciner har aldrig behövt ta i hela mitt liv :)

• shakynose
    Jasminaa skrev 2009-02-22 11:42:06 följande:
    shakynose: Jag äter som sagt 2 sorter panocod, och diclofenac. läste nu om diclofenac. "Diclofenac T ratiopharm är ett inflammationsdämpande, smärtstillande och febernedsättande medel." Så det är ju inflammationsdämpande, men antibiotika det vet jag inte om det är är inte så insatt i mediciner har aldrig behövt ta i hela mitt liv :)
    Jo, men inflammation är inte samma som infektion. Hur mår du idag?
  • Jasminaa

shakynose: haha nej kanske det inte är :D Jag mår bra spänner i brösten, gjorde inte ont inatt direkt men det blev så stelt hela jag och brösten var jättespända, har inte varit så dom andra nätterna . Båda brösten känns likadant jag tänker på det mycket, man behöver väl inte bli orolig om det inte gör ont i det bröstet med blåmärket?

• shakynose
    Jasminaa skrev 2009-02-22 11:51:32 följande:
    shakynose: haha nej kanske det inte är :D Jag mår bra spänner i brösten, gjorde inte ont inatt direkt men det blev så stelt hela jag och brösten var jättespända, har inte varit så dom andra nätterna . Båda brösten känns likadant jag tänker på det mycket, man behöver väl inte bli orolig om det inte gör ont i det bröstet med blåmärket?
    Det vet jag inte, blödning kan vara allvarligt och det kan vara helt ofarligt.
  • Jasminaa

jag ringer imorgon och kollar :)=

• platt88

Faanny: Jag har faktiskt ingen aning om det blir antibiotika eller inte. Men nu är jag skrämd hahahaha Ska ringa imorgon tidigt till kliniken och fråga om tabletter efter op och vad som gäller vid komplikationer - han sa att man betalar bara narkosläkaren typ 2500kr /men ska fråga imorgon så jag vet för säkert :)

KRAM

• Faanny

platt88: Jag TROR man får ett elektroniskt recept så man kan hämta ut på apotek, läste att flera hade fått det på proforma. Hoppas du får antibiotika, för det är ju bra i förebyggande syfte. En del bakterier blir det alltid oavsett hur noga kirurgen är.
    Vad menar du? Om man får komplikationer så behöver man bara betala narkosen?

Svar på tråden Bröstförstoring 14