• Joseefiine

Bröstförstoring 14

Börjar med en ny tråd...

• Svar på tråden Bröstförstoring 14
  • shakynose

Jasminaa:Du hade antagligen upplevt en del av detta även om du INTE gjort slut med killen, och jag tycker att du ska be honom att hålla sig undan ett tag tills du har läkt färdigt. Då kan ni prata. Det är väldigt vanligt att man hamnar i en "svacka" direkt efter en operation. Om ni läser på plastikkirurgiforum (ni kan väl läsa, bara inte se bilder ller hur?) så finns där massor av trådar (har en själv...) om just detta. Man mår dåligt, och undrar vad fasen man gjort, massor av ångest och så. Försök att tänka att det är helt normalt att må dåligt pga open, och det kanske vore bra att be mamma att ta det lite lugnt? Hon hjälper inte till genom att bli arg på sig själv. Tvärtom ger det dig ännu mera ångest för att nu mår din mamma dåligt OCKSÅ pga din operation, och så drar ni ner varandra i en spiral av negativt tänkande... Inte bra för din läkning, inte bra för någon av er.

Nu verkar ni vara lite yngre än vad jag var och ni behöver kanske era föräldrars stöd i större utsträckning, så se till att ni allihopa är väl förberedda när det blir dags. Om någon av er tvekar det minsta så vänta! Ni är fortfarande unga och vackra vid 25-30 Jag ångrar verkligen inte att jag väntade i 10 år på min operation, trots att jag hela tiden visste att jag ville göra det.

• amiaaa

Platt88: Jag valde Plastikakademin i Linköping, hade hört mkt gott om dem samt att läkaren (Gunnar Kratz) är jätteduktig! Jag kände mig såå väl omhändertagen & jag kan när som nå honom på hans jour nr, känns supertryggt! Ringt ett par ggr nu efter operationen o han svarar direkt lr har ringt upp mindre än 5min senare. De tycker ja e otroligt proffsigt! Jag betalade 38 000:-allt som allt o det var de verkligen värt! Ska på återbesök nästa mån o avlägsna bandaget, spännande..=) E inne på dag 3 nu sen operationen så begränsar min tid ovanför sängen till små korta stunder, vill ju läka lugnt o stabilt.. Har inte riktigt kunnat äta mina smärtstillande heller, mår illa o får huvudvärk så ja får ta att de värker lite xtra, finns ju panodil iaf=)

Jasminaa: Tänker på dig!

• Zavannah

shakynose: Får jag fråga hur gammal du var när du gjorde din?

• platt88

aminaaa: Jag är så avundsjuk på dig, ska op nästa tisdag på proforma av Michael Olenius . Just nu har jag en B kupa och vill ha en stor D:) men det är inte säker att jag får ha 550cc eftersom jag inte har nå implantat just nu...

Kram

• Garbo6

amiaaa: spännande att se vad som trillar ur bandaget sen då :) jag har 375cc i mina, mellanprofil bakom muskeln. om du vill se hur det ser ut så kan du gå in på min blogg och kolla: minanyaboobies.blogg.se.

• Faanny

platt88: Okej! Jag tror det är samma sak med antibiotikan, att man får det i vissa fall. Vill du ha det?
    Men det är ju väldigt bra. Så man inte måste bekosta allt sånt själv..

Men har ni kommit fram till vad du ska ha för profil? Eller ska ni se det på op. dagen?
    Vad vill du ha? :)

Sen tänkte jag på en annan grej. De som jag sett har koksalt har fått skit snygga bröst, verkligen naturliga. Känns lite konstigt bara att de flesta har fått "häng" i sina utan att man väljer profil?

Kram!

• shakynose
    Zavannah skrev 2009-02-23 16:33:01 följande:
    shakynose: Får jag fråga hur gammal du var när du gjorde din?
    Jag var 28 år.
  • platt88

Faanny: profil får jag välja när jag kommer dit, då kan jag prova på olika implantat om jag får - så vill jag ju ha antibiotika.

Det blir mellan mellan och hög profil tror inte att jag tar låg profil.

Kram

• shakynose
    Zavannah skrev 2009-02-23 17:06:40 följande:
    shakynose: Tack för ditt svar
    No probs!
Svar på tråden Bröstförstoring 14