• Joseefiine

Bröstförstoring 14

Börjar med en ny tråd...

• Svar på tråden Bröstförstoring 14
  • amiaaa

Platt88: Å va kul, då är det inte långt kvar då, bara 1v, spännande! Jag tror du får en stor D även om du tar 450 tex. Jag hade ju bara liten A att utgå från medan du verkar ha en B=) Då har du ju lite själv så 400-450 kan säkert bli kanon. Vet iofs inte vad du funderat på för strl? Men rent generellt säger man ju en D kupa från ca 400-500, MEN självklart e de olika me tanke på var o ens förutsättningar, så ja inte lurar nån..=P Mina placerades även delvis(inte helt) under muskeln just för att täcka kanten upptill så det skulle bli snyggast o ja tror banne mig han hade rätt, ser ganska bra ut när ja kikar ner, men som sagt bandaget täcker ju d mesta=)Nu e de vilopaus, igen, snacka om att man e trött på soffan o teven vid de här laget!

Garbo6- Då måste ja självklart kika in på din blogg=) Får bli efter vilopausen=)

• Jasminaa

platt88: ja det är svårt att lämna någon man älskar men ibland kankse det är bäst för en själv. tack för dina ord dom behövde jag :)

• Jasminaa

shakynose: ja det är ju så, mår väldigt dåligt man ångrar brösten jättemycket fast nu är det bättre tack gud :) men det går över vet jag men när? kanske när dom blir lite snyggare, vet du när dom går ner mina är jättehögt uppe.

• Jasminaa

aimaaa: ja det e bra att ha läkare som har tid för en disa lidman ringer upp så fort hon kan det tycker jag är jättebra

• shakynose
    Jasminaa skrev 2009-02-23 18:51:13 följande:
    shakynose: ja det är ju så, mår väldigt dåligt man ångrar brösten jättemycket fast nu är det bättre tack gud :) men det går över vet jag men när? kanske när dom blir lite snyggare, vet du när dom går ner mina är jättehögt uppe.
    Jo, dom blir MYYYYCKET snyggare med tiden.
    Har du pratat med kliniken om dina blåmärken och att du är svullen?
  • Jasminaa

shakynose: ja jag var där och guud vad ont det gjorde när hon skulle ta bort tejpen, kändes som hon drog bort mitt skinn och en del bitar tog och säkert bort för det va lite sår typ. glad att jag gick till henne skulle aldrig våga ta bort tejpen själv. sen så tittade hon på blåmärket och sa att det va en liten blödning men att den kommer gå bort av sig själv för att dn är så pass nära huden eller nått sånt sa hon. känns så mycket bättre efter att ha träffat henne :)

• Faanny

platt88: De flesta tar ju hög. men jag tycker mellan eller låg är snyggare. Vi verkar ha rätt lika nu, jag vill iallafall ha mellan eller låg. Men det beror ju på vad man tycker är snyggast :)

Jamsinaa: Skönt att det inte var så illa!
    Hoppas det ordnar sig med allt annat också. Men som du säger, ibland kanske man måste tänka på sitt eget bästa.
    Tröstkramar :)

• shakynose

Angående val av profil:
    cruiseplasticsurgery.com/breast-enlargement/pics/ImplantProfilesVertical.jpg
    De här implantaten har samma volym, men beroende på vilken profil man väljer så förändras bredden (eller basdiametern) på implantatet. Om man hade sett implantaten framifrån så hade man sett tre olika cirklar där låg profil är störst och hög profil är minst. Detta innebär alltså att om du vill ha en stor volymskillnad t.ex. 600cc, men har en liten bröstkorg så kan du inte välja låg profil utan att gå ner i volym (storlek), till kanske 350cc. Annars får implantaten helt enkelt inte plats. Samma gäller det motsatta; om man inte vill lägga in mer än max 300cc men har en större bröstkorg, så bör man hellre välja låg profil än hög om man inte vill ha två apelsinhalvor á la posh-spice. Allt detta har dock kirurgerna mycket bra koll på, det är liksom deras jobb. Det är därför man inte kan bestämma volym och profil utan att ha träffat dem än.

• shakynose
    Jasminaa skrev 2009-02-23 19:50:49 följande:
    shakynose: ja jag var där och guud vad ont det gjorde när hon skulle ta bort tejpen, kändes som hon drog bort mitt skinn och en del bitar tog och säkert bort för det va lite sår typ. glad att jag gick till henne skulle aldrig våga ta bort tejpen själv. sen så tittade hon på blåmärket och sa att det va en liten blödning men att den kommer gå bort av sig själv för att dn är så pass nära huden eller nått sånt sa hon. känns så mycket bättre efter att ha träffat henne :)
    Bra att det känns bättre nu! Tänk på det och ta det där med killen om någon vecka istället!
  • Faanny

shakynose: Tack för informationen :) Jag tycker bara att de allra flesta som har hög profil har Beckham bröst :S

Sen hörde jag att om man har lite egen bröstvävnad, då är det bättre att välja högprofil?

Men hur ser koksalt implantaten ut då, eftersom man inte kan välja profil då?

Kram

Svar på tråden Bröstförstoring 14