• _koko_

Barnkarusellen snurrar vidare

Underbart roligt att läsa ikapp ikväll!!

Välkommen senaste smygläsaren och grattis till dottern.

FruLlan - Skulle jag köpa en espressomaskin skulle jag köpa en jura eller gaggia, men vi gör inte i närheten av tillräckligt mycket kaffe för att det ska vara försvarbart.

FRYSER ikväll! Har varit på gravidyoga, väldigt annorlunda mot förra kursen jag gick (när jag var gravid med conny). Mycket lugnare nu, vilket är bra eftersom mitt liv är så intensivt.
    Nu ska jag sova så jag orkar upp till jobbet i morgon, fast jag funderar på att ta sovmorgon... Ligger rätt bra till så det kan nog vara ok.

FruLlan igen - Jag har börjat känna av pyret, men väldigt lite och sällan än så länge, hoppas på mer snart!!

Kram på er!

• _koko_

BS - Typiskt att Iris åker på nåt igen, hoppas det blir lindrigt och att ni har det bra annars. Skulle så gärna vilja åka till fjällen!!! Kram!

• _koko_

frejis - Det beror på, fick jag lära mig igår. Förra gången gick jag på ett ashtanga-yoga-ställe, och det var betydligt mer intensivt och mer likt vanlig yoga (man gjorde ungefär de vanliga rörelserna men de var anpassade för en gravidmage). På det stället jag går nu fokuserar man helt på andningen och gör väldigt få försiktiga rörelser många gånger. Sen vilar man väldigt mycket också.
    Samma för båda är nog att man pratar om förlossningen, och avslappning, andning i det sammanhanget.
    Rekommenderar det helt klart!

Nenne - från mig med! Du behöver inte alls förklara att du är glad för deras skull också, det är konstigare att inte bli avundsjuk när någon annan får något man själv så hett längtar efter! Men jag tror verkligen också att ni kommer att lyckas!

Ego och på temat saker vi dryftar här som man inte skulle ge luft åt annars:
    Jag åt pizza i fredags och det skulle jag verkligen inte gjort. Börjar nästan luta åt att kalla det allergi... Har varit så vansinnigt förstoppad sen dess att det inte går att beskriva... Kör hårt med laktulos nu och dricker kopiösa mängder vatten för att försöka få ordning på det. Igår såg det ut som att jag hade fått åderbråck på ena blygdläppen (var röd och svullen och googlade lite på det, tänk vad man kan få reda på på internet!!), men det har som tur är gått tillbaka nu...
    Men fy FAN för detta!

Nu jobbe!

• _koko_

Vadå, kan inte alla stirra sig själva i röven?

Nånting kändes väldigt fel när jag hade suttit och tryckt så det kändes som att barnet skulle komma ut (något annat fick jag då inte ut...), och då var jag ju tvungen att titta efter - med en SPEGEL.

• _koko_

Åh, nenne, en katt!! Mysigt!!! Är det abyn du nämnde tidigare? Ni blev inspirerade av lipton förstår jag?!
    Har mailat om en potentiell katt till oss jag också. Får se om jag får svar, det är ju lite svårare när man redan har katt + barn.

lappis - Skönt att meducinen gör nytta, hoppas du slipper jobbigt efterspel!

skulle vilja ha det där trollspöt nu, finns en del trolleri jag vill utföra...

• _koko_

Cicci - Jag har alltid tolkat v28 som 28 fullgångna veckor, dvs v28+0, så jag tycker definitivt att du ska se till att få det skriftligt om de säger 28+6 (minns när jag mailade vårt försäkringsbolag och frågade om ett träd på vår tomt och han ville att jag skulle ringa "för det var så svårt att förklara alla undantag" HA, snacka om att försöka slingra sig och inte ha vilja något skriftligt om något skulle hända...)!

vickan - Inget roligt läge du är i nu, men det finns ju rent krasst inget annat att göra än att våga slänga sig ut i ovissheten igen...

Kram till EA, hoppas du hittar tillbaka till oss!

Suttit i möte hela eftermiddagen, nu ska jag snabbt jobba undan det sista och åka HEM!

• _koko_

laktulos, laktulos, laktuloooooos!!
    Herregud vad livet känns lättare idag... Förutom att jag fått migrän i stället då, ont i huvudet tillsammans med illamående, men det är lindrigt ändå, jag kan ju vara på jobbet.

Stora varma kramar till alla som behöver, ni är ju några stycken just nu!!

• _koko_

Hej sötisar! Trött koko kikar in, har läst massor men inte haft tid att kommentera ordentligt och då har det blivit att jag inte kommenterat alls.

Stor kram till Tinga, förstår verkligen att det är tufft när de krånglar, jag höll ju på att gå på knäna när conny var som jobbigast med maten och han är EN. Och dessutom en väldigt nöjd och glad kille i övrigt.

BS - HEJA DIG!!! Tycker du gör ett toppenjobb och hoppas att du orkar fortsätta trots att vågen inte visar på minus ännu. Säger som liten, glöm inte att använda måttband också, och framför allt tänka efter om du inte orkar mer och mer.

EA - Det är sååå skumt! Kan verkligen pergo ställa till det sådär? Nä, jag skulle också kolla upp det!

Liten - Hoppas du klarar dig, men det låter ju inget vidare om jag ska vara ärlig.

Ore - Lycka till ikväll.

AM - Snygg hall!

Cicci - Hoppas du har en skön resa!

Telis - Välkommen hem! Är jätteavis på din resa faktiskt.

Lappis -

Frejis - Härligt att lill-frejis mår bra, men skit med myomen!

Kramar till alla!

Själv är jag förkyld, har jätteont i halsen. Har även stressat som fan den senaste veckan, vilket jag igår kunde konstatera var VÄLDIGT dumt. Fick en pytteliten blödning och blev skitskraj (förstås). Men det har inte kommit något mer och jag har känt pyret några gånger sen dess så jag har bestämt mig för att vänta till stora UL på måndag. OCH att sluta stressa. Därför ska jag nu packa ihop, gå och fika med några kollegor och sen åka hem och viiila. Tar med mig datorn, för så förkyld och trött som jag är idag borde jag nog stanna hemma i morgon.

• _koko_

Tinga - Skönt ändå att det "bara" är maten då, jag hade för mig att ni också hade sömnproblem. Väldigt mysigt lät det att de upptäckt varandra, tänk vad mycket kul de ska ha ihop genom livet!

Lappis - spännande med akupunktören, tyckte den förra verkade bra, men den här kanske är ännu bättre?!

Både jag och sambon han varit mycket på ÖF med conny, han kräver helt enkelt det. En hel dag hemma är odrägligt både för honom och för oss, han blir uttråkad och gnällig och vi orkar inte underhålla honom. Blir förstås bättre när man kan börja vara ute mer, då behöver man ju inte gå dit för att aktivera sig. Conny (och resten av familjen) har dock åkt på en massa förkylningar och magsjukor som vi skyller på ÖF den här vintern, så har man barn med sänkt immunförsvar ska man nog tänka sig för lite under vinterhalvåret. Som tur är har de varit lindriga allihop.

Nu ska jag borsta tänderna och soooova bort den här förkylningen! Den är lite jobbig att hantera eftersom det gör ont att prata.
    Kram på er!

• _koko_

Herregud vilka syftningsfel, går det ens att förstå vad jag skrivit??

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare