• _koko_

Barnkarusellen snurrar vidare

Jag hade en intressant upplevelse på en polsk-mexikansk(!) restaurang i london för några år sedan. Galet konstig kombination (jag åt polskt till förrätt och mexikanskt till varmrätt), men också sjukt gott!

Paj är också något jag ofta längtar efter, gjorde en kajsa-varg för ett par veckor sedan som blev riktigt bra. Fräste lite tex-mex-köttfärsrester, en red hot chorizo-korv och hackad lök (känns som att det var nåt mer också...?), blandade med ägg och riven ost, salt och peppar och på toppen skivor av färsk tomat. Pajbotten görs numera alltid på smör och en blandning av fullkorns- och siktat dinkel, godare än med bara vitt mjöl tycker jag!

• _koko_

Nu ska jag faktiskt ut på en liten promenad, tror det kan vara bra med lite frisk luft. Trevlig helg allihop!

• _koko_

Välkommen Snaily, kul att du vågade dig in i tråden!
    Det är ju faktiskt bara ni som vet om hur länge ni försökt, om du nu inte sa nånting på telefon som BM förde in i en journal förstås.
    Har man så kort lutealfas (som ju KAN försvåra för ägget att fästa) ser jag inget fel i dra en vit lögn för att få starta utredning ett par månader i förväg.

Jag sitter med en stor kopp kaffe, 3 bullar (ok, en kvar...) och ett gäng av min mammas hembakta pepparkakor som jag hittade i en låda, mmmm! På tv ett inspelat avsnitt av 2½ män, har det rätt bra just nu. Hade varit ännu bättre om jag hade varit frisk förstås, men man kan ju inte få allt. Alltid.

AM - Läskigt med branden, vilken tur att de fångade den i tid!!!

Hjälp, såg precis katten balansera på altanräcket och nosa ner under det så hon nästan trillade av... En våning ner till asfalt hade hon säkert klarat, men ändå.
    Vår kattkompisletande går inte heller så bra (tänker på nenne som inte fick fina abyn), dels har ju vi rätt höga krav på katten, och dels vill nog inte alla sälja till en småbarnsfamilj.

Nu är sista bullen också slut, undrar om jag ska ta fram fler ur frysen...?

Lördag, kl är 4 och jag har fortfarande inte kommit ur morgonrocken... Sambon och conny är ute på en promenad i solen som till slut tittade fram. Jag hade gärna följt med, men jag är kanonförkyld. Grrr...

Orkar därmed inte göra någon pizza ikväll, men har iaf satt ett bröd i bakmaskinen och tror vi ska göra grönsakssoppa till det till middag. Har dessutom tagit fram lite jordgubbar och blåbäd ur frysen för att göra fruktsallad till efterrätt. Undrar vad jag har för brist som är vansinnigt sugen på frukt just nu?? Och bullar. Och kött. Och köttbullar med makaroner... Hmmm, kanske helt enkelt är så att jag behöver äta mer av allt. Gillar tanken.

• _koko_

Hmpf, vickan, kalla mig lat?!!
    Jag skulle faktiskt gärna ta ett varv med rollern i garaget, men så förkyld som jag är orkar jag faktiskt inte.

• _koko_

Clownis - Jag beklagar verkligen er stora sorg och är tacksam att du tänkt på oss och kikar in och berättar. Jag kan inte ens föreställa mig hur tufft det måste ha varit och är, men är så glad att ni fick er dotter. Kan inte förstå att någon kan ha varit negativt inställd, så många barn växer upp med ensamstående föräldrar idag pga kraschade äktenskap, och de föräldrarna kritiserar man ju inte. Ni fick en graviditet och 8 månader tillsammans med er dotter och jag kan tänka mig att ni tog vara på varenda sekund. Och att du kommer att fortsätta göra det resten av livet eftersom du vet hur bräckligt livet är. Jag önskar er all lycka och hoppas att du vill kika in någon fler gång och berätta hur ni har det.

Tinga - Skillnaden mellan Conny och Piff och Puff börjar jag förstå är att Conny aldrig haft problem att svälja mat, han har bara inte tid att äta (plus att vi trugade så han fick negativa associationer med att äta). Det låter som att Piff och Puff har lite svårt med den biten, att mat ofta fastnar i halsen, kan det ha med saken att göra eller har jag tolkat fel alldeles?
    Hur som helst hoppas jag att du får kontakt med någon av psykologerna snart, för som du säger svälter inte barn ihjäl, men du kan gå under om du inte får stöd. Kram!!!

Conny har en pipmugg från Avent (magic cup) och en med jättemjuk sugpip som jag inte kommer ihåg vad märket heter (nåt av de stora)... Sen har han en flaska med sugrör också, den tar lite tid att förstå (plötsligt ska man inte lyfta flaskan högt för att dricka ). Tror att jag köpt alla på ica maxi faktiskt, och alla är droppfria och fungerar bra på conny.

Krya på dig lite, trist att du åkte på magsjukan igen.

Conny är inne på andra veckan med diarré. Bad sambon ringa vårdguiden om han inte ser någon bättring idag (i morse såg det bättre ut, men det har det gjort tidigare också, och sen bajsar han 4 gånger till under dagen...). Dessutom har jag smittat honom med min förkylning, så han torrhostar jättemycketch är snorig, stackarn...

ROLIGARE är att vi var på UL igår, och allt såg bra ut! Vi gick dock därifrån med känslan att de var mycket noggrannare med Conny (det gjorde vi på Ultragyn på DS), frågan är om det berodde på att det var ivf, eller om det är personberoende. Vi var inte jätteimpade av bm som gjorde detta ul (på mamamia), hon sa så lite och det kändes som att hon inte tittade så noga heller.
    Vågade knappt fråga om könet för det kändes som att hon kunde vara en sån som inte ville berätta, men det gjorde hon!! Med stor reservation dock (fast sambon och jag tyckte det var solklart), och döm om min förvåning när hon sa POJKE!!! Är överlycklig, conny ska få en lillebror!!!
    Vi ska kika igen i v32, för då ska vi tillbaka och titta på min moderkaka som ligger lite lågt. Kan förklara min lilla blödning i förra veckan också.

Nu måste jag rycka tag i jobbet, mina kollegor klev in nu...

• _koko_

Ore - Har faktiskt en kollega som också fick höra tjej och ut kom en kille (klart ovanligare än tvärtom). Och bm betonade att det var en gissning, men vi tyckte att man verkligen kunde se en rund pung och en "prick" ovanför, dvs vi fick se den framifrån. Fattar inte det här med tre streck eller prickar i en triangel(??), för det har vi aldrig sett. Med conny zoomade läkaren (vi var ju på extra-ul för att kolla hjärtat då) in "paketet" så det fyllde hela skärmen, så då var det inga tvivel.

AM - Hon frågade om vi hade frågor eller ville veta något mer, men vad skulle man säga - kan du titta en gång till noggrannare och berätta mer? Pga att hon frågade och vi inte kom på något att fråga om skulle det kännas lite knepigt att be om ett till UL, även om jag egentligen tycker att du har rätt.

AM igen - Conny har en sån period just nu, han går igenom allt som står på frukostbordet varje dag, smörbyttan, leverpastejen, juiceförpackningen, ad-dropparna, osv, och vägrar äta om han inte har något att pilla på samtidigt. Förut var det tvärtom, gav man honom något för att distrahera honom vägrade han äta... Är de inte fantastiska det små liven...

Igår fick conny gummistövlar av mormor, mycket uppskattat av mamma och pappa. Hittade även regnställ som såg bra ut (självlysande ), någon som vet vad didrikssons borde kosta och om de är bra? Kommer ihåg att deras vinteroveraller fick bottenbetyg av plus i höstas...

• _koko_

AM - Japp, detta var stora UL. Kub gjorde vi på Tittut och var jättenöjda (med både undersökningen och resultatet)!
    Just det, glömde förut, blev tillbakaflyttade till 30/8 vilket känns bra, det kub-datumet kändes fel på så många sätt så det litade jag ändå inte på.
    Snartis plussade i början på december om jag inte minns fel och hon födde på BF 18/8, jag fick BF 22/8 på kuben och plussade dan före julafton (2 dagar efter bim, så det var ju inget sent plus heller)... Plus att jag skulle haft ÄL när vi låg magsjuka båda två... Nä, det här datumet känns helt rätt faktiskt, skönt!

EA - Vilket huvudbry du har drabbats av! Har tyvärr inget vettigt att komma med...

• _koko_

Tusan, glömde IGEN: Stora kramar till Vickan. Mycket skönare för stackars mormor att få somna in hemma, men otäckt och jobbigt att behöva gå och vänta på det som anhörig. Förvånar mig själv med att fortfarande sörja min farmor ganska ordentligt, har ju fått hem en massa saker efter henne och blir ofta ledsen när jag ser dem. Men det är skönt att bli ledsen också, det är ju en bearbetning.

• _koko_

AM - Men om han är så stor är det väl bra med ett "för tidigt" BF, oavsett igångsättning eller KS?

DVD? Nä, vi fick några halvkassa bilder som vi fick betala 50 spänn för... Har dvd från kuben dock, men det var nog lite tidigt för att se något. Så viktigt är det inte heller. Hon sa att vi skulle kika igen i v32, så tills dess är jag nöjd med att det sannolikt är en pojke.

• _koko_

AM - Det där med svinkoppor låter förresten riktigt ruggigt!! Hoppas det går över snart!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare