• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Celeste97

Maskerad, behövs det när alla har en stor mage?
    Låter ju mer som ett superhjälte-tema än indian-tema (och för 17, inte GILLAR ni väl indianer!?).

Apropå drömmar älskar jag när man har en sån där frossardröm... Man kan käka hur mycket goda kakor och choklad, det känns 100% äkta och sen har man ändå inte fått i sig en enda kalori. Motsatsen finns ju också, de är de där förhatliga städdrömmarna när man gnor och står i och har skittrist, för att sedan vakna upp till ett stökigt hem. What a waste of time!

• passionsblomman

Jag har kommit på att det verkligen är lika bra att vi har en alkoholfri fest-för om det inte är så att ni alla sitter och är på pickalurven på dagarna på erbetstid och allt-så är vi visst galna och frejdiga nog så det räcker för ett dunderpartaj ändå...

Celetse: jag trodde verkligen på riktigt att jag hade ätit det där när jag vaknade! Helt förskräckt var jag!

• Ninnnis

Lanovia, hur går det? Indianer? Test? Kommer maken hem ikväll?

Förstår att sången väckte känslor... Jag tänkte titta på bröllopsvideon häromdagen när jag kände mig ledsen, ensam och bräcklig, men det var nog tur att jag lät bli... Får man fråga vilken sång det är?

• Ninnnis

Ore, hur går det för dig? När ska du på inskrivning/undersökning? Mår du fortfarande illa?

• Ore

Hallåååå!

Blommis: Heja dig, superbra jobbat med viktnedgång och detox och allt. Snart ska du se att det börjar ramla positiva grejer över dig, graviditet och jobb och annat. Det borde det göra i alla fall, vore välförtjänt!!!

Hvidis: Oooh, vilken stor och fin bebismage!!! Mysigt!

Ninnis: Hade ju vart skojigare med ett plus, förstås, men det kommer ju fler gånger. Skönt att indianerna uppför sig bättre i alla fall.

Just idag mår jag inte så illa, tackar som frågar. Inskrivning är 5 maj, kub-test görs 6 maj (privat på annan ort). Tjurar litet just nu, eftersom de sa att jag kunde titta in någon dag i vecka 10-12 och lämna ett blodprov. Och bara för att jag vill veta precis direkt vid testet, så tänkte jag sluta tidigt idag och åka och lämna blodprovet... Men nähä, då slutar alla tidigt där! Suck. Nu måste jag planera in detta i början på nästa vecka istället. Dubbelsuck.

Jaja, ska inte klaga. Ibland när jag tycker att saker verkar jobbiga så hjälper det jättemycket att tänka att "hallå, du är ju faktiskt gravid". Så kommer jag ihåg hur jättemycket jag ville detta, och att jag ska njuta av det till fullo.

• lanovia 08
    passionsblomman skrev 2009-04-24 12:09:43 följande:
    Jag har kommit på att det verkligen är lika bra att vi har en alkoholfri fest-för om det inte är så att ni alla sitter och är på pickalurven på dagarna på erbetstid och allt-så är vi visst galna och frejdiga nog så det räcker för ett dunderpartaj ändå...Celetse: jag trodde verkligen på riktigt att jag hade ätit det där när jag vaknade! Helt förskräckt var jag!
  • Hvidbrud

Precis Ore! Det är tyngt och jobbigt och hormontrötthet och hels vill man lägga sig under en sten... men det lir lättare oh den belöning du får i slutändan är ju vad drömt om. Heppar på dig! *kram*

• lanovia 08

Ore, bra inställning! Det är lätt att glömma bort vad man har för bra och bara se det jobbiga.

Ninnis trodde knappt jag skulle säga detta men: HURRA för indianerna! Då kan du ju börja försöka få ordning på cykeln.

Tyckte mina började ge sig till känna imorse men de försvann igen. Men så har de gjort förr så de kommer säkert snart.
    Ja mannen sitter på buss på väg hem nu. Tyvärr måste han jobba borta nästa vecka med men det tänker jag inte sörja över nu.
    Testa skall jag nog vänta med o göra för att se om indianerna kommer snart.

Är helt slut nu. Har varit hos vetrinär i 1½h med hunden . Gissa vad för låt som spelades när jag kom innanför dörren där. Jo bröllopslåten, så då började jag tänka på mannen och hur sorgligt det är att vara hos en vetrinär (även om inget allvarligt) o att just den låten spelades så jag höll på att börja böla igen.

Låten är Curly Sue. Tyvärr sönderspelad på radio. Men det gör inget för mig. Vi valde den innan den började spelas på radio. Vi hade svårt att hitta en bra låt för vi ville INTE ha en som alla hade och som gick ständigt på radio. ÖH gick ju bra.
    Men en dag så kom mannen hem satte på Curly Sue och sa typ "älskling nu har jag hittat låten vi skall ha i kyrkan. Den här beskriver hur jag känner för dig". Sen dess älskar jag den låten. Gissa om jag bölade den gången och gissa om jag börjar böla nu när jag tänker på det.

• passionsblomman

*jätteglad av all uppmuntran!*

Nu ska jag gå iväg en liten sväng igen och nu ska jag ta MBT-skorna även på runda två. Jag håller korta rundor nu när jag gör kuren, så jag inte smäller av, men liksom håller cirkulationen igång tänkte jag. Bara att ens STÅ i de här dojjorna känns ju!

• lanovia 08

Hvidis tycker också dina bröllopsbilder är underbara.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)