• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

Ja det går så rysligt fort så man får nästan panik vissa stunder ska jag säga! Typ"hit med ett stoppur!"

Hvidbrud skrev 2009-04-23 22:24:28 följande:
    Hi hi hi! Fniss *sermigsjälvsomettäpple*Ja, jag försöker njuta av tiden nu när hon ligger inne i magen och det är så himla intimt att hon sparkar inne i min mage och rullar runt och bara är där. Märker hennes vibbar och börjar redan att känna henne. tänk snart är hon en finnig tånåring som svär på skånska!
  • lanovia 08

Godmorgon alla!
    Ja idag är det fint väder, skall bli det hela helgen. Bra det för vi skall ut med båt hela helgen.

Gud vad blödig jag är idag. Hörde vår bröllopslåt på radio, den spelas alldeles för ofta egentligen men just idag höll jag på att börja gråta när jag hörde den.

Idag är jag på BIM+7. Men nu tror jag snart det är över faktiskt. Har ont i magen och tyckte jag såg indianer som spejade i buskarna.

• passionsblomman

Jag vet inte om jag ska locka fram dem eller be dem dra åt skogen...

Ska de ändå komma så kan det väl vara lite action då, inget fjösande!

Inatt drömde jag att jag åt våfflor med grädde och jordgubbssylt bara av en olyckshändels för jag GLÖMDE att jag detoxar...jag blev så besviken på min klantighet att det var jätteskönt att vakna och komma på att jag inte alls ätit våfflorna.

• Hvidbrud

Hi hi! Så brukar jag också få det när jag detoxar. min dröm brukar handla om en stooor latte och croasaint från 7/11... Tur man kan leva ut sina synder i drömmarna.

*kamtilllanovia**tänderettbålochinväntarglödensåjagkanskickaröksignalertillallarödskinsomgömmersigibuskarnaförattretasatttittafram*

• passionsblomman

Jag måste bara säga: På det där receptet står att man kan gå ner MASSOR varenda dag och jag har verkligen fnyst åt det och sagt jaja, säkert,och när jag vägde mig igår på dag tre hade jag bara minskat 0,6 kg, vilket inte står i paritet med löftena på lappen.
    Nu vägde jag mig imorse igen...och då stod vågen på TVÅ kilo mindre än igår!

Så totalt än så länge, alltså på tre dygn har det gått åt 2,6 kg av mig! Kanske bara en massa vätska, men så svullen jag varit om benen tex, så tror jag isåfall det behövdes! och nu är det ju idag tillochmed måndag kvar! Så, kanske ka det bli typ tre kilo den här veckan då! Det är väl bra inför mina fortsatta promenader och en ev. graviditet.

• Hvidbrud

heja heja! Blommis det är så duktigt av dig!! Det bästa med en detox är ju tiden som kommer efteråt... Allt smakar så gott och man kan märka när man är mätt och vad man har lust att äta och godis suget kan man lätt mota bort med en morrot. Heja dig! Om ett år kör jag nog också en kur och börjar på friskis å svettis eller nått...

• passionsblomman

HAHAHAHA! jaaaaa, min sambo sa idag :"ja man uppskattr ju maten mer iallafall..." när han stod och njöt av att idag får vi mjölk att dricka utöver soppan (och så är det bananer)

Hvidbrud skrev 2009-04-24 10:16:42 följande:
    heja heja! Blommis det är så duktigt av dig!! Det bästa med en detox är ju tiden som kommer efteråt... Allt smakar så gott och man kan märka när man är mätt och vad man har lust att äta och godis suget kan man lätt mota bort med en morrot. Heja dig! Om ett år kör jag nog också en kur och börjar på friskis å svettis eller nått...
  • ingenjörsbruden

Hejhej girls!

Hvidis, vilken fin mage!!! Grattis till lghkontrakten! *studsar runt o firar att Hvidis ska bli malmöit*

Maskeradträff/fest hade varit himla roligt!!
    Alla bäbbar får vara tussitussitussilaaaaaaagooos!

Lanovia: fick konstiga syner på näthinnan när du skrev att indianerna lurade i buskarna....tänkte underredesbehandling....hahaha jag är helt förk-tad!
    Maken bara garvar numera när jag berättar om mina snuskiga drömmar....tur att han inte känner sig pressad!! STackarn!

Blommis: Hejsan hoppsan...2,6 är ju jättebra start på det nya livet! Ibland så behövs det ju en kickstart så att resten ska börja smälta bort! Du är så duktig!!!
    Naaaaw va gulligt med din son i spindelmannendräkt!!
    Kan se det framför mig! Hihhihihi Så gulligt!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)