• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

I know dear! I know!

Usch! Tänk, jag hade en depression också, utöver hormonerna...fy vad överjä**ligt det var...*vill inte minnas*

men, så länge huvudet talar om för en att det faktiskt bara är bearbetning av det nya, så man inte åker alldeles ner i brunnen.

Hvidbrud skrev 2009-04-25 22:21:42 följande:
    Jo, jag vet , men det är inte lätt att vara logisk med hela systemet översvämmat av hormoner . Den logiska rösten hörs där nånstans i bakgrunden men känslorna tar överhanden och det käns helt krisigt. Maken är på kvällsvagt, så jag kan sitta här och böla ögonen ur mig och det är ju på ena sidan rätt skönt... Nya faser i livet är ju alltid traumatiska... Bla bla bla...
  • Hvidbrud

JA, ner i brunnen vill jag inte. Jag får se till att få flyttat snarast möjligt och lägga allt krut på att inreda lägenhet och invänta att hormonstormen lägger sig... Bätre att göra något än att sitta och förkorva sig i föreställningar om både det ena och det andra. Får se till att rycka upp mig (men åååhhh! jag har ju behooov av att stråla med sex appeal men jag kaaan inte) och tänka på andra behov, som att diska tex, eller ja jag vet inte? Ugnen har jag ju skurat en gång!

• Betty Boop augusti2009

Hej tjejer!
    Hvidbrud - Usch, inget kul att känna sådär. Tittade i ditt galleri - såå fin mage, hi hi. Blir glad när jag påminns om känslan.
    Jag kände faktiskt aldrig sådär, "nothotmama", när jag var gravid. Men jag kan ju säga att det är inte så jätteofta jag gör i ordnig håret längre. Lättare att bara sätta upp det i toffs. Och visst tar jag på mig kläder efter hur bekväma de är, det ska helst vara lätt att böja sig efter busen, bära busen...
    Hallå, du är ju jättefin! Jag ser ju bilderna. Tänk inte sådär. Mammor är hotta!!

• passionsblomman

Hörruduru! Det är INGEN i denna tråden som tvivlar på att du strålar av sexappeal, det kan du ju bara ta och skriva upp!

Vadfasen kan du inte ta dig en liten SPA-dag eller så?
    Hormonerna, de kommer du att ha i fulla mått ett bra tag framöver. Det är mest frågan om vad du ska bestämma dig för att de ska få göra med dig. Det är ett svall, jag vet, men det är inget som behöver begränsa ens liv trots allt.

Låt alla känslorna komma när de gör, men grotta INTE in dig i dem! Tjut, bryt ihop och res idg och gå vidare! Bara det kommer UT men lite jämna mellanrum, så man inte smäller av!

Hvidbrud skrev 2009-04-25 22:36:57 följande:
    JA, ner i brunnen vill jag inte. Jag får se till att få flyttat snarast möjligt och lägga allt krut på att inreda lägenhet och invänta att hormonstormen lägger sig... Bätre att göra något än att sitta och förkorva sig i föreställningar om både det ena och det andra. Får se till att rycka upp mig (men åååhhh! jag har ju behooov av att stråla med sex appeal men jag kaaan inte) och tänka på andra behov, som att diska tex, eller ja jag vet inte? Ugnen har jag ju skurat en gång!
  • Ore

Hvidis: De där tankarna med att inte gräva ner sig i joggingbyxeträsket som mamma känner jag igen. Jag vet att jag tänkte på det när jag hälsade på min norska väninna för några år sedan, alla tjejer såg jäkligt snygga och fixade ut, även de med barn.

Gick och funderade på det en liten stund och kom fram till att med snygga skor (helst med litet klack på, gärna stövlar) och med litet smink på kan man se supersnygg ut även om man bara hunnit sätta upp håret i hästsvans och dra på sig ett par bekväma jeans.

En annan guldregel är ju att om man inte tänker gå till frisören och fixa håret så ofta man behöver, så får man fixa det på något annat sätt. Jag ska medvetet skippa slingorna i mitt hår, till förmån för en färg som jag kan färga hemma själv. Mer praktiskt, tror jag, kommer nog ha andra prioriteringar än att sitta 2-3 timmar hos frisören var tionde vecka...

Och så de där praktiska kläderna, som man vet passar när man ska ut på lekplatsen och leka med telningen i halv lervälling - de ska vara kläder man tar på sig för det ändamålet, inte för att ha på sig jämt! Ungefär som att jag bara har träningskläder när jag ska träna.

• Hvidbrud

Gulltjejer! Vad skulle man göra utan er?

Idag har jag varit och simmat och bastat liiite. Orkade bara en halv km, men det var ju ett tag sen. Skönt! Fick invigt den nya bikinin och kände mig fin med magen som struttade ut (synd maken inte nämnde ett ord om bikinin, men men...) Har dansat till pata-pata och rensat ut med Babylon av David Gray (den funkar alltid!). Härligt!
    Sitter nu med lite kamomill i håret för att göra dt lite ljusare och glansigt medan lillmuffin hoppar stutsmatta på min urinblåsa.
    Min bästis har en liten tjej på 3 och hon har aldrig varit hottare än hon är nu!

Hoppas att ni har haft en trevlig helg allihop. Ska till Malmö i morgon och lämna in kontraktet. Iiiiiihhhh!!!!

• passionsblomman

Å vilken bra dag du verkar ha haft Hvidis! Skönt att patapata undan lite tankar!

Jag är helnöjd med vår helg vi haft härhemma. Altanen är REN-jag körde högtryckstvätt som en besatt härute!

Imorgon blir en underbar dag: då får man dricka KAFFE på kurens sjunde dag! HURRA!

• Hvidbrud

Åh, Blommis! Detoxar och rensar ut mer än bara kroppen, va! Visst är det härligt! Kaffe! Hi hi! Du kommer bli helt hyper!

• lanovia 08

Hej tjejer. Nu är jag tillbaka efter en trevlig helg på havet. Vilket väder! Och hunden har varit mkt piggare o gladare än på länge, var skönt att se. Hoppas hon repar sig snart.

Idag åkte mannen i väg igen, så gräsänka ytterligare några dar. Fytusan vad jag hatar det.
    Jag gjorde mitt distansförhållande för några år sedan men en annan kille, tycker jag gjort min dos.

Hvidis, spännande med kontraktet och GRATTIS till lägenheten. Med ett kontrakt är det ju definitivt. Snart är du tillbaka i Sverige. Vart kommer maken ifrån? När flyttar ni då?
    Med alla hormoner i kroppen är det nog inte konstigt att tänka som du gör. Men lyssna på de andras ord, de är kloka. Jag har inget nytt att tillägga utöver.

För min del har indianerna nu tittat ut ur buskarna. Nu är det fullt party med krigsdans som gäller. ajaj nu väntar jag bara på att brösten som ömmat i 2v skall bli nöjda igen.
    Är så himlans less på det här!!!!
    Min kropp bara skrek gravid den här gången, men likförbaskat kom de eländiga indianerna. Dock 1 vecka senare än normalt bara för att verkligen tortera mig.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)