• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Nalle Puh 40

Åh, tänk den som kunde köpa en gård *drömmer mig bort* men det får vänta tills sambon är klar med sina studier för som det är nu är det smidigt att bo istan och nära till stationen när han pendlar...

• Ankan80

Jag inboxade dig tidigare Lanovia. Fastnade kanske inte

• Ninnnis

Nu fick jag länken, tack Blommis! Såååå fint hus, Ankan!

Lanovia & Ingenjören, nånstans i centrala Malmö på eftermiddagen?

• Hvidbrud

Godmorgon!
    Så skiner solen från en blå himmel igen! Ärd et inte bara det vackraste?

Ankan: Vilket hus!! Det ser ju jättemysigt ut! Så skönt med plats och vyer. "Stan" har ju röstats fram sov sveriges tråkigaste, nån gång för länge sen, men jag känner några jätte trevliga människor som kommer där ifrån . Och tänk vilka projekt du kan ha i trädgården!
    Längtar också efter hus. Men en sak i taget!

Ingis: Jo... det var njurarna jag gick efter... (onda mig.)

Nallis: Heja dig! Gud vad bra du är!

Lanovia: Jag kommer också vara i Malmö på söndag, men jag vill inte lova något, eftersom vi står mitt i flytten, så jag tror jag får vänta till nästa gång. eller så kan ni berätta var ni är, så kan jag se om jag kan smyga mig ut...

Melodifestivalfest! Guuud vad roligt!! Jag var lycklig som ett barn efter semifinalerna igår! Hi hi!

• ingenjörsbruden

Ankis: Väldigt mysigt hus.....men ja...jag fick inte riktigt planlösningen att stämma med bilderna...misstänker att de användt vidvinkel på kameran=allt ser mkt större ut.....men verkligen jättemysigt!!! O så är det närmre till mig !
    Är medlem i Eslövs Gk...så i Eeeislöööövs kommun är man ibland!
    Men helt o visst....sveriges tråkigaste håla!! Men tågförbindelser är kanon!

Lanovia/Ninnis/Hvidis: Spännande...en sista minuten BT-träff kanske blir av! Finns det inte en sportbar på gågatan...vid gustav ung, Ninnis? Times eller nåt....visar de inte någon form av sport hela tiden? Kanske lämpligt ställe för herr Lanovia?! Skulle kunna träffas där utanför.....så kan vi knata vidare o leta upp ngt bra fik! Espressohouse på Hansa ligger ju inte så långt bort om inte annat...
    Annars glass på Lilla Glassfabriken....Mmmmmmm

Hvidis: Moahhahahah! *gniderhänderna, tittar lömskt omkring mig med de små söta hornen i pannan*

*kramar Nallis*

Länge sen vi pratade om div kroppsvätskor nu....höhöhöhö
    Så jag tänkte ta upp det igen...hahhahha....har börjat laktera så smått....köpte ammningsinlägg i förebyggande syfte igår...hahahahaha Bra eller dåligt? Ingående beskrivning önskas eller?

• Hvidbrud

Oh, jag drömde att det kom jättemycket mjölk ur mitt vänstra bröst. tror jag gav den till en katt eller nått (har ju drömt att jag fött katter två ggr innan, så så konstigt skulle det inte vara...) Men så verkligt det var. Shiiit! Nu klämde jag på bröstet, som i drömmen så kom det lite genomskinligt! Iiihh! Är det sånt du menar, ingis?

• Ninnnis

Vet inte riktigt vilken sportsbar du menar Ingenjören? Är det den som ligger på Stora Nygatan, efter busstorget mot Kungsparken? Vad kul att träffa er! Hoppas Hvidis kan smita iväg en stund också

• Celeste97

Vad göra när det går för fort i livet?
    Önskar att det fanns en enkel lösning, men det finns nog bara svar som låter enkla men är svåra att genomföra.
    "Leva mer i nuet" tycker jag om. Sluta använda ordet "måste", sluta skjuta upp saker till ett obestämt "sen", börja unna sig saker, sluta skämmas, börja använda sina sinnen mer...

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-05-13 10:04:59 följande:
    Oh, jag drömde att det kom jättemycket mjölk ur mitt vänstra bröst. tror jag gav den till en katt eller nått (har ju drömt att jag fött katter två ggr innan, så så konstigt skulle det inte vara...) Men så verkligt det var. Shiiit! Nu klämde jag på bröstet, som i drömmen så kom det lite genomskinligt! Iiihh! Är det sånt du menar, ingis?
    Hihihi ja precis så! Lite skumt...men rätt fräckt....maken synade brösten väldigt igår när jag kom innan för dörren....han hade fått en vision av att jag hade två STORA blöta fläckar på tröjan....hahahha...han är min sötnöt!
    Han är rätt pjoskig nu.....han kom på mig när jag pratade i telefon o körde bil (sista 100 m hem till garaget)...fick en rejäl utskällning...ojojoj så orolig han här ibland.
    Men han sa igår att han inte vill att jag ska åka o hälsa på Mikis i juni....han är rädd att ngt ska hända när vi åker upp....vill helst att jag stannar hemma (no way ) eller åker tåg.....så jag ska kolla hur det funkar....jag får iallafall ABSOLUT inte åka någon skruttig liten fiat uno eller nåt....har ju saab 95 själva..... *funderar*

Ninnis: ja jag hade för mig att de visade sport där...men kan inte hitta den.....tänkte på times/harrys på gågatan
    Sökte på eniro efter sportbar i Malmö....O´Learys finns vid Centralen....o det borde ju funka för herr Lanovia eller?
  • ingenjörsbruden
    Celeste97 skrev 2009-05-13 10:24:44 följande:
    Vad göra när det går för fort i livet? Önskar att det fanns en enkel lösning, men det finns nog bara svar som låter enkla men är svåra att genomföra. "Leva mer i nuet" tycker jag om. Sluta använda ordet "måste", sluta skjuta upp saker till ett obestämt "sen", börja unna sig saker, sluta skämmas, börja använda sina sinnen mer...
    O börja sålla...tacka nej/välja bort vissa saker....tex alla tidningar man får som man "tänker" läsa när man får tillfälle....man får sällan de tillfällena....så skumma direkt...o släng om det inte är något som man fastnar för direkt....vi BEHÖVER sålla i all info som väller över oss....det går INTE att tro att man kan ha koll på allt.
    Man måste inse att det GÅR att leta upp info (på nätet tex) när man väl behöver det för ngt speciellt.
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)