• Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!
  • monkay

Har bokat på Brantingsbageri och där får vi betala 35 kr biten. Man får välja valfri dekoration, de har en stor pärm att välja bland Känner mig mkt nöjd med dem såhär långt!

• jacobsen
    Sobeit skrev 2009-03-23 21:12:04 följande:
    Hej alla medbrudar!Nu har jag kapitulerat på ännu en punkt i planeringen.Bröllopstårtan!Så nu när jag bestämt mig för att köpa en HELT klart tårta o skippa att dekorera den själv, så uppkommer två självklara frågor.1. Var har ni bokat en bröllopstårta?2. Vad kostar den biten?Vore jätteglad om ni ville svara på detta ......
    Vi beställde från "fågelsången" har hört att dom är jätte bra! Riktigt bra service, vi tog dit en bild hur vi ville att tårtan skulle se ut, dom lånar även ut tårtställning gratis, kostnad 30:-/bit... Lycka till med tårtan/Lisa
  • F A M E

Vi har inte bokat ännu men däremot har sambon pratat med konditorn på fågelsången. Då vi skulle tydligen få ca 20:- biten för bakelsevarianten och vanlig tårta 35:-

låter nästan för bra för att vara sant.

• F A M E

nu har jag shoppat skor på pernillasbutik. Har inte hittat snygga skor när jag har varit runt. Och jag vill så gärna ha dessa snygga skor dessutom.

• brud2009

Har bokat tårta privat, får fritt välja hur vi vill att den ska se ut samt innehåll För 80 bitar betalar vi 1500:- inkl. leverans och det bästa av allt hon är superduktig. Nu gälller det bara att komma på vad vi vill ha!
    Vad ska ni ha för smaker i er tårta? Har funderingar på hallon och choklad.

• jacobsen
    brud2009 skrev 2009-03-24 00:25:17 följande:
    Har bokat tårta privat, får fritt välja hur vi vill att den ska se ut samt innehåll För 80 bitar betalar vi 1500:- inkl. leverans och det bästa av allt hon är superduktig. Nu gälller det bara att komma på vad vi vill ha!Vad ska ni ha för smaker i er tårta? Har funderingar på hallon och choklad.
    Åh hallon och choklad lät super bra =) Vi valde en vanlig prinsess tårte fyllning, tyckte det passade ganska bra eftersom att vi äter 3-rätters innan tårta och kaffe och då blir det typ en chokladbrownie..
  • lottis77

Hej!
    Är det någon här som har koll på var man kan lämna in guld och få ett bra pris? Och vad är egentligen ett bra pris? Någon som kan rekommendera något särskilt ställe? Har noll koll på det här...

• mia8

Hej hej! Nu har vi bytt lokal... Vi har pratat med kaplansgården och de är stenhårda på punkten om förbud mot starksprit... Vi har hört om dem som brukar smuggla in ändå men vi vill inte behöva smyga på våran fest. Så nu har vi bokat hantverksföreningens lokaler på stan. Den är jättefin... men dyyyyyr..........

• brud2009

Är det någon som ska gå på mässan nu på söndag?

• F A M E

Vi funderar ev på att göra de, men får se om vi har någon barnvakt. Äldste barnet kalas för sin kompisar så tänkte vi lämna syskon hos farmor men de gick inte sörrö. Grinade i 40 min innan stackars farmor gav upp. Så hittar vi barnvakt så åker vi in helt klart.

Svar på tråden Uppsalabrudar - del 3!