• Gemma

Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna

...och de ihärdigaste livsnjutarna brukar visst också samlas här. I vått och torrt. Idag har jag. Börjat dagen med extrafluffig cappuccino i den ena handen och en skär nappflaska i den andra (samt ett monster inklämt under ena armen). Fortsatt den till tonerna av Hugh Grant's Pop! Goes your heart. Skrivit en krönika om varför GI-mat inte alltid är det bästa, och landat i samma slutsats som jag alltid gör (för just den här kunden): Att man bör komplettera med kosttillskottet XXX. Shoppat två Jacadi-kappor till monstret à 200 kronor och ett otroligt pilligt träpussel med hela kinas geografi till syskonbarnen; det borde få dem att hålla sig lugna och fina hela påskhelgen. Käkat lunch med monstret. Lagt monstret. Skapat en ny tråd. Och klockan är inte ens två! Skäms på mig, nu blir det soffan och "Californication" resten av eftermiddagen (plus en och annan kaffe och lekdejt med kinesiska väninnan). Monstret har slutligen hittat min handväskkollektion och klarar sig på egen hand. Jag måste säga att jag är rätt impad, hon tog min minsta broderade Versace-eveningbag och trädde raskt på sig den, helt korrekt, sen marscherade hon kokett omkring i en kvart med handen vinklad i en Birkin-pose så perfekt att jag aldrig själv skulle lyckas få till den. Jag säger det... de är ruskigt formbara de små liven. I alla avseenden.

Kram på er, G

• Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna
  • Mlle M

Forhoppningsis: Jag vill minnas att dom fros bort dom; hmmm....men jag ar inte helt hundra. Jag hade bara lokalbedovning och minns att det var en ganska enkel men dock inte sa angenam process. Jag blodde ganska mycket efterat och fick sitta kvar pa sjukhuset nagon timme tills dess att det slutade men darefter madde jag helt ok.

Izunia: Japp, det lutar at att det blir en lang sloja, hittade en jattefin fran danska market Lilly sa nu haller jag bara tummarna att butiken kan hinna fa hem den i tid till brollopet. Som back upp har min mamma lanat en av hennes vaninnors sloja som enligt telefonuppgift skall vara mkt vacker men kort. Hmm... vi far se, jag vill ju helt ha en lang.

E11: Jag langtar verkligen tillbaka till London efter dina beskrivningar, tror nog att vi handlat i samma butiker eftersom jag ocksa bodde i dina trakter. Har dock varit tillbaka tva tillfallen sedan jag flyttade och London har ju onekligen blivit billigare.......

Imorgon maste jag lamna in en order pa Champagne till var bat-transport. Nagon som har ett bra tips?? Ar lite sur eftersom baten tydligen bytt agare sa istallet for att kopa pa "rakning" fran batens bar meste vi nu specialbestalla vilket innebar att vi MASTE kopa allt som blir over. Ar det nagon som vet om man kan lamna tillbaka pa Systemet utan kvitto? Kvittot lar val batfirman behalla......
    Vi vill ha riktig champagne men har ingen storre lust att betala for nagon av prestige-markena eftersom det nog kommer ga at enhel del.... Har hittat nagra marken runt 230 kr flaskan och vet att jag smakade en sadan for ngra veckor sedan hos mina foraldrar men tar garna emot fler tips.

Ikvall tycks blivande mannen tagit time-out fran brollopsplaneringen med ursakten: " all that is left to do seems easier to do in Swedish" hmm....jo men annars forstar han svenska ganska val. Asch, strunt samma, han har varit valdigt engagerad fram till nu och vem skulle inte hellre ligga o slappa framfor tvn an luslasa systembolagets hemsida samt titta pa massa ros-sorter som alla har sa fantastiskt vackra namn men utan att ha en aaaning om vad som kan tankas bli snyggt.

Hjalp- Om tva veckor ar vi pa vag pa brollopsresa - som nygifta! Underbart!

• Izunia

Mlle M om det skulle krisa och de inte skulle hunna skicka slöjan så kan jag skicka med min slöja med mannen. Du kan se bilder på den på min FB. oh förresetn! Jag ska bara skicka ett kort mess till dig där!

• zua

Hej på er alla fina tjejer! Har som sagt bara hummat igenom tråden, och har säkert missat en massa. Men jag har iallfall förstått att Gemma är tillbaks i Sverige.Välkommen hem!! Hur känns det? Din dotter är helt bedårande.

Lapinette fortsätter att pimpla champagne och åker på underbara resor. Dig kan man lita på ;)

Izunia baby, lika härligt energisk som vanligt med lilla stora tjejen som bara blir sötare och sötare, såg bilderna på FB.

Mll M som snart ska gifta sig, jippiee!Är helt hundra på att ert brölllop kommer att vara helt fantastiskt. Och du kommer att vara helt smashing!

Förhoppning- Vad är det jag läser..?? Läskigt värre! Hoppas att allt är bra med dig trots omständigheterna.

Kul att Fru fräken och E11a skriver här. Välkomna!

Själv njuter jag av att vara mamma till en helt fantastisk liten pojke. Vi har varit nästan lika sociala som tidigare. Vår lilla son är så van vid ljud och att ha folk runt sig hela tiden att han blir lite kinkig när det är tyst. Jag/vi har tagit med honom på press/ modevisning, fest, middagar och luncher på stan. Allt går med lite planering. Visst vi kanske inte är kvar till fem på morgonen ;) Även om vi bara tittar förbi i några timmar är det bättre än ingenting. Jag måste understryka att vi får en massa hjälp. Och att han fortfarande sover väldigt mycket.Vi är väl medvetna om att det kan vända väldigt snabbt. Vi kanske inte känns så viktigt i sammanhanget men dock ändå skönt är att jag är tillbaks i samma form som tidigare ( fast med större bröst och jag har ju redan väldigt stora bröst ingen silikon här inte).Jag tror det tog lite över en vecka. Livet är sig ganska likt fast mycket, mycket bättre. Allt känns snudden till magiskt sen våran son kom in i vårat liv.

Stor kram till er alla.

• Izunia

Zua älskling! Vad kul att höra från dig! Vet inte om du missade det jag skrev innan men din lille prins har samma namn som vi hade tänkt att välja om vi hade fått en son!
    Ni verkar ha ett härligt föräldraliv och skönt att ni har lyckats hålla det på en så "vanlig" nivå som tidigare. Vår dotter är nu 10 månader och jag känner att mitt liv nästan är samma som innan. Vi gör samma saker och fikar väl mer än nånsin! Allt anpassas bara lite.
    Sätt in lite fler bilder på fb!!

Gemma ocg Fru F TACK för idag! Mycket trevlig dag som har spenderats med lyxiga bakelser och lek i sandlådan!! (Det var väl nåt som jag kanske inte gjorde tidigare haha!).
    Vi ses nästa vecka med nytt spännande program!

Nu ska jag fixa pedikyr och läsa färdigt min bok... om jag inte somnar!

• Gemma

Småpratade med Fru Fräken på tåget på väg hem från Lund idag, om att ni var en stor anledning till att vi faktiskt inte fruktade hemflytten. Det går att sätta guldkant på tillvaron i Sverige men det ställer mycket högre krav på en för det är kringgärdat av så mycket skam och skuld och måsten och "amen sådär kan man ju inte göra, det är ju en vanlig tisdag och går det inte lika bra med vanlig Cider?"

Fru F och Izunia, ja tack! En helt underbar eftermiddag. Ni är snälla och bra och våra döttrar passar så bra ihop med sina tjocka kinder och sin fikaglädje.

Känner mig trots detta en smula smådeppig efter att ha tagit del av mannens förestående reseschema, plus att det sunkiga huset som vi båda kärat ner oss i tydligen är vad halva malmö drömt om så vi lär nog inte ens delta i någon budgivning (lyxproblem, jag vet"), men riktigt deppig kan man inte bli när man läser era Swarowskisprakande inlägg. Berättade jag förresten om att tunnelbaneuppgångarna i Shanghai såg ut som ett fyrverkeri strax innan vi lämnade dem för gott? Det hade kommit en våg av falska swarovskismycken, väldigt välgjorda för mig (men inte för min ursinniga väninna som är jurist hos samma företag) som försäljare krängde på utrullade filtar åt vilt fäktande passagerare; det såg ut som en scen från Hennes och Mauritz, eh, Matthew Williamson-premiär.

Gick för övrigt in på H&M Mobilia (bonnigt köpcentrum) i söndags bara för att se rader av exakt samma klänning - MIN! - som hade blivit ratad; resten var helt utrensat. Vet inte om det är bra eller dåligt; kanske kommer jag löpa aningen mindre risk att stöta på dem ute på stan, klänningarna; å andra sidan känns ju rea-snurran på H&M som motsatsen till glamour, rätt exakt.

I morgon har jag önskat mig ett fortsatt glädjerusigt monster (hon blev helt tok-glad när vi äntligen äntligen åkte TRÅNG buss och TRÅNGT tåg och satt på välbefolkad uteservering, i larmet från bussar och bilar och alla andra ljud som satt som en stadig ram runt hennes lilla liv, tills för bara några veckor sedan. Måste resa mer, om än bara till Lund.

Kram på er, G

• Gemma

Mlle M: Jag vågar mig inte på några champagne.-suggestions för det finns så mycket respektingivande kunskap härinne. Men om man hittar rätt lite mer udda märke så kan man verkligen få en trevlig överraskning.

E11a: Man får nog bara blunda och betala i London, om man inte ska gå och gräma sig jämt. Det finns ju så mycket annat att glädja sig över i staden. Som Hyde Park vid lunchtid när solen skiner, att man får gå på gräset, att folk verkligen njuter av faktumet. Att det är så vackert på Liberty, något man kan ha glädje av även om man inte köper nåt. Att tunnelbanevakterna kallar en "love" och att taxichaufförerna är de trevligaste i hela världen. Att de mest oväntade människor kan ha grym musiksmak. Et cetera, i evighet.

• Gemma

Zua, så otroligt kul att du kan njuta av er son och är uppe på banan så snabbt! För min del tog det längre tid för jag var rätt medtagen i ett par veckor, men självklart kan man leva på ungefär som innan även när man har barn. Vilken lyx att få hänga med mamma och pappa på roligheter och få möjlighet att se livet ur dess allra vackraste, gladaste perspektiv redan från början. Tror säkert att ni kommer kunna fortsätta köra på, kanske med reservation för de oundvikliga "perioderna" som barn ofta har; han är ju liksom inte "ett barn", han är ju ERT barn och det förändrar ju allt.

• Gemma

och zua, dito - din son är otroligt gullig! När får man se fler bilder..?

• FruFräken

Gemma - sitter och fnissar lite åt dina rader av inlägg från igår. Fyra på raken! TACK för en mysig eftermiddag igår! Min lilla böna var alldeles övertrött/flamsig/euforisk efter vår sköna tur bland bakelser och gungor. En härlig mix av glamour och skogsmulle! Izunia, hoppas munsåret är helt borta idag, det syntes ju knappt igår. Håller tummarna.

Zua - grattis grattis till sonen! Och behåll din sköna inställning, så kommer sonen att trivas med att vara en del av det liv som du (ni) trivs med. Jag tror att föräldrar överför otroligt mycket till sina barn genom sin inställning. Och det är ju roligt att leva.

Imorgon har maken och jag bröllopsdag! Treårig, vad betyder nu det? (Och grattis till Lapinette med make som har samma dag att fira!).

• Gemma

Grattis på bröllopsdagen, Fru F och Lapinette!

Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna