• Gemma

Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna

...och de ihärdigaste livsnjutarna brukar visst också samlas här. I vått och torrt. Idag har jag. Börjat dagen med extrafluffig cappuccino i den ena handen och en skär nappflaska i den andra (samt ett monster inklämt under ena armen). Fortsatt den till tonerna av Hugh Grant's Pop! Goes your heart. Skrivit en krönika om varför GI-mat inte alltid är det bästa, och landat i samma slutsats som jag alltid gör (för just den här kunden): Att man bör komplettera med kosttillskottet XXX. Shoppat två Jacadi-kappor till monstret à 200 kronor och ett otroligt pilligt träpussel med hela kinas geografi till syskonbarnen; det borde få dem att hålla sig lugna och fina hela påskhelgen. Käkat lunch med monstret. Lagt monstret. Skapat en ny tråd. Och klockan är inte ens två! Skäms på mig, nu blir det soffan och "Californication" resten av eftermiddagen (plus en och annan kaffe och lekdejt med kinesiska väninnan). Monstret har slutligen hittat min handväskkollektion och klarar sig på egen hand. Jag måste säga att jag är rätt impad, hon tog min minsta broderade Versace-eveningbag och trädde raskt på sig den, helt korrekt, sen marscherade hon kokett omkring i en kvart med handen vinklad i en Birkin-pose så perfekt att jag aldrig själv skulle lyckas få till den. Jag säger det... de är ruskigt formbara de små liven. I alla avseenden.

Kram på er, G

• Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna
  • Gemma

...för där har jag en väninna som också "ger energi", just en sån man behöver. Tack för påminnelsen. Ni härinne är inte dumma heller.

Fru fräken: Känner så väl igen det där du skriver med att alla pussar placeras på den lilla. Med så gosiga kinder som våra flickor har så är det inte undra på. Min dotter ser dessutom väldigt allvarlig och nästan lite arg ut för det mesta så då pussar jag på henne bara för att "mjuka upp" henne lite. Men det är inget vidare för relationen. Grattis till de tre gifta åren!

• Gemma

Funderar vidare över huruvuda Gud straffar mammor som använder sina döttrar som mänskliga sköldar inne på H&M. Trots att dottern blir belönad med en oerhört stylish mamma i peacock-mönstrad wrapklänning som ger henne styrkan att bygga med klossar hela eftermiddagen.

• Gemma

Fast man kan se det som att jag gjorde det för att vårda relationen med min man. Så att dottern på lite längre sikt slipper kånka en enormt stor ryggsäck till dagis varje fredag.

• Izunia

Lapinette jag blir också ressugen! Man kanske bara skulle dra iväg nånstans.. Jag känner att det är dags för solsemester för min del.
    Bra vänner ska man värna och de andra kan man lika gärna låta vara. Tyvärr lär man sig det oftast the hard way, men det är sååå skönt med positiva härliga vänner. Jag hoppas att mina vänner räknar mig som en som delar positiv energi. Annars är det skärpning från min sida!!

Fru F och Gemma, jag fikar också gärna i början på nästa vecka. Vi kanske ska ta måndag? Var, när, hur??

Ja det blir fortfarande en del pussar här hemma även om det är mannen som tar initiativet mesta delen. Jag är mer och pussar på min budda och lille hunden också.. Jag kan väl inte skylla på jobb och tid.. ja jag vet helt enkelt inte varför.

Nu har jag precis tagit mig ur Eurovision-bubblan och svutit över de katastrofala värdarna som höll i programmet. Jag tror inte de längre ska hålla finalen på lördag och jag förstår varför..
    Mina favoriter är Norge och Tyskland. Sen gillar jag Sveriges bidrag också för att det är annorlunda, fint och moget. Jag är så trött på alla halvnakna bidrag där tjejerna ligger och ålar på golvet och juckande killar.. Tråkigt.

• Mlle M

Hej pa Er alla,

har varit lite hektiskt den senaste tiden med alla brollopsbestyr men jag tittar in har en snabbis!!

Just hemkommen fran nagra underbara sol och semesterdagar i Spanien, jo, man far stressa in sadant eftersom jag ville ha lite farg till brollopet. Lanade goda vanners lagenhet och reste tillsammans med min mamma. Blev manga timmar vid poolkanten, lite shopping och underbara middagar pa vannernas fantastiska terass. Har faktiskt fortfarande enhel del utestaende vad galler sjalva brollopet men ar daremot ganska val-planerad kring brollopsresan vad galler tunikor och bikinis etc. Medelhavets klimat inspirerade mer till brollopsrese-outfits an aterstaende planering kring sjalva brollopet som sadant!!!

Puh, forra veckan blev vi antligen klara med det forbaskade aktenskapsforordet, hjalp, hur kunde det ta sa lang tid och bli sa dyrt?!

Jag har gjort tandblekning och forsokt motionera duktigt; fixat lite solbranna men haret ser verkligen risigt ut men det skall fixas nasta vecka hos min sota frisor vaninna i Danmark nar jag ar pa genomresa hemat till Sverige.

Idag skall jag forsoka hitta ett resmal for alla dessa nya tunikor och bikinis; vi funderar pa Frankrike eller Italien. gulp.... den 31 Maj!

Tart-damen ringde migigar och undrade om jag bestamt mig for fyllning i tartan eeeh....nej det maste jag tydligen gora idag sa det blir till att lasa om tartfyllningar och kanna smaklokarna vattnas i munnen. Tydligen kan battre planerande brollopspar som bor i narheten ocksa provsmaka och ta hem ett antal bitar, waow.... for mig blir det till att lasa och forsoka gissa mig till smakupplevelsen!!

Nu maste jag brollops-stressa vidare,

hade tankt att ha en sloja men har inte hittat nagon, var i Marbella pa en Pronovias-butik och hittade en superfin sloja a 350 euros och 2 manaders leveranstid, eh...kans lite dyrt och tva manaders leveranstid finns det ju inte tid for.

• Lapinette

Mlle M - åhhh den sista bröllopstressen! Hoppas du hinner coola ned lagom till bröllopet.

Fru Fräken - vi gifte oss samma dag!

Vad härligt det låter med era fikaträffar nere i Skåne. Jag vill också! Min väninna som jag träffade igår var lika energigivande och härlig som vanlig ... fast med stor mage. Hon är i vecka 20 nu och är riktigt stor! Förstår att hon hade problem att dölja magen i 12 veckor.

• Lapinette

Om ni är intresserade av Eurivison (jag har inte sett något och kommer inte att se) så det här Frankrikes bidrag: www.patriciakaas.net/eurovision2009/

Så typiskt fransk, säger jag. Fast den här gången har de skickat en riktig kändis i Frankrike då Ryssland begärde att få henne (hon är känd även där), Patricia Kaas.

• förhoppningsis

Hejsan alla glamourtjejer!
    När jag behöver er som mest har jag inte ork att gå in här. Jag har säkert missat mängder med saker men jag hoppas att alla mår bra. Läste igenom sista sidan och ni verkar ha mysiga mammadater i de sdra delarna av Sverige, resa, äta god mat och ha det bra.

Här har hänt så mycket att jag inte nes vet i vilken ända jag ska börja, mitt liv är väldigt förvirrat nu och jag vet varken ut eller in längre.

Så en liten uppdatering av mitt liv senaste veckorna...

• förhoppningsis

Över valborg tog jag och mannen en långhelg på Island. VI har knappt hunnit ses senaste tiden så det var verkligen vad vi behövde. Resan synkades med min bror och hans sambo så att vi delvis var där samma dagar då de inte kunde komma ifrån lika många dagar som vi.

Islands väder är verkligen inte att leka med, trots att det enligt statistiken var bland de bästa tillfällena att åka dit då vädret ska vara bäst. Mest soltimmar, minst nederbörd både i dagar och i mm. Vilket skämt!! Det snöade, regnade, haglade och regnade lite till, därimellan stormade det ganska friskt i omgångar. Då och då kom korta stunder av sol. Jeans, knähöga stövlar, gore tex skidjackan, yllepolo, fleceetröja, halsduk, mössa och handskar var mina eviga följeslagare runt ön. Islänskorna å andra sidan verkade tycka att det var vår så de traskade runt i ballerinas och kjolar mm

Dagarna på Island använde vi till att äta sjukt mycket god mat. Maten var helt fantastisk!! Middagarna var på 3-4 rätter varje dag, förrutom en dag när det blev 8 (se bilder på en del av rätterna på FB) Även luncherna var långa och supergoda!
    Åt massor med anka, lamm och fisk och drack gott vin och goda drinkar. Vi lyckades beta av två av Islands tre bästa restauranger. www.perlan.is/index.php/en/veitingastamainmenu-114

Krisen märktes inte jättemycket, allt var ½ priset mot för ett år sedan då deras valuta halverats i värde. Det enda som vi drabbades av var att allt vin på vinlistorna inte fanns. Vinet var helt enkelt slut i hea landet...

I övrigt tittade vi på Geysir, väldigt mäktigt när de börjar spruta och bubbla och hur vattnet sedan sugs ner i ett hål i marken igen och kvar finns en liten knallblå pöl med vatten.

Vi tittade även på Islands största vattenfall, Gullfoss. De stänkte rätt ordentligt innan och när det blev hagelstorm blev vi dyngsura, men det var det värt! Islands landskap är väldigt annorlunda, allt är i lava och ser lite ut som på månen. Det är galet platt så man ser hur långt som hellst och plötsligt står det bara ett stort berg där med snö på toppen. Stora delar av lavan var täckt av mossa vilket gjorde att det såg ännu mer speciellt ut.

Vi badade även i varma källor, först i vanlig poolform och senare i blå lagunen. www.bluelagoon.is/ eller www.bluelagoon.com/ beroende på hur bra ni är på språket.
    I luften var det ca 9 grader och så fort solen tittade fram rusade de upp och slängde sig i solstolar och "pressade" med neddragna bikiniband för att slippa solränder. Vi frös om pannan och öronen då de var över vattnet...

Vi passade även på att rida islandshäst vilket var en upplevelse för mannen, min bror och svägerska som inte har ridit alls, eller max suttit på en häst någon gång tidigare för mycket länge sedan. Modell 6 år provat ponnies på SKansen.

Som sagt, resan var väldigt trevlig, har bilder på FB om ni är nyfikna.

• förhoppningsis

Vet inte om ni kommer ihåg att jag berättade att vi hade lite problem på jobbet och att jag var rädd för att gå ut och att det var ett visst säkerhetspådrag osv? Numera har jag fått helt skyddad identitet och det känns jättebra. Både jag och mannen har nu skyddade personuppgifter med allt vad det innebär.

Har även fått göra vissa andra ändringar, tex ta bort presentationsbilden på mig på FB så att jag inte längre är sökbar osv. Jag känner mig klart tryggare nu men om polisen och säkerhetsavdelningen mfl får välja så tycker de att jag borde flytta eftersom min adress redan kan vara känd för de jag försöker gömma mig ifrån. Vi får se hur det blir med det...

Svar på tråden Där gräset är grönast och champagnen har de rundaste bubblorna