MV85 skrev 2009-03-25 23:35:20 följande:
Här har de bara haft pessar i latex när ämnet kommit upp, o som sagt så spermiedödande medel är inget man får tag i i en handvändning nu för tiden... För några år sedan var det inte ens receptbelagt, utan var bara att plocka i hyllan som huvudvärkstabletter eller kondomer... Varför ska de krångla till det så?Oavsett vilket - kalas att du hittat något som funkar för dig
Tja, fungerar och fungerar... saknar smidigheten med att använda hormoner. Man visste exakt när mensen skulle komma och man kunde lätt skjuta på den. Är lite sur för att p-ring inte fungerade... Så jäkla smidigt

. En barnmorska menade att det var för lite hormoner i dem och att det var därför jag hade småblödningar hela tiden och de finns bara med en styrka.
Men jag kände att jag ville se hur min kropp fungerade utan tillsatta hormoner. Började äta p-piller under tonåren för att slippa mensverk så jag kom inte riktigt ihåg hur det var att ha en naturlig cykel. Har hört att man kan få mer mensverk av kopparspiral och längre boch rikligare blödningar så jag ville helst testa något annat först.
Så lite mindre smidigt (än p-piller/p-ring), men å andra sidan har jag fått mer sexlust vilket ju är trevligt

Och mindre sötsug, vilket också är bra.
Förresten, borde de inte kunna beställa pessar i silikon om det är någon som vill ha det? Det finns ju uppenbarligen företag som tillverkar sådana. Det känns som att många barnmorskor tycker att man är besvärlig om man inte bara tar det där jäkla receptet för p-piller utan börjar ställa en massa frågor...