• envyme

Preventivmedel

Jag har ätit p-piller sedan jag var 16 år (är snart 20), och har aldrig varit riktigt nöjd. Jag har testat både Trinovum, Cilest och nu Yasmin. Jag blir ofta nere, får dålig hy (som jag aldrig haft tidigare) osv.

Någon som vet ngt bättre preventivmedel som inte påverkar humöret speciellt mkt? Jag vet att det är individuellt, men tips uppskattas. Någon som har testat p-ring kanske?

• Svar på tråden Preventivmedel
  • maj2010

Varför inte kondom? Funkar utmärkt för oss.

• MulleNuh

har inte läst alla inlägg, men allt med hormoner kan ju rubba!
    Testa kopparspiral. Den är ju hormonfri.

• MV85
    maj2010 skrev 2009-03-25 08:59:46 följande:
    Hur länge då?
    Personligen tycker jag inte det är ett alternativ då det kostar oss i runda slängar 4500:- om året (är man allergisk mot latex så är man) om vi ska ha kondom varje gång vi har sex... Tycker inte det är en rimlig kostnad om det finns alternativ!
  • MV85
    MulleNuh skrev 2009-03-25 09:15:47 följande:
    Kondom! FY va hemskt!!!!
    hahaha jag kan bara hålla med! O dyrt!
  • MulleNuh

Kondom är ju jättebra när man har lite lösa förbindelser. Man är singel och leker runt lite kanske.

Men i ett långt och stadigt förhållande! Nää..

• Sebastiána
    maj2010 skrev 2009-03-25 08:59:46 följande:
    Kondom funkar alldeles utmärkt för oss också... och vi har jättemycket sex
  • Sebastiána

Hellre kondom än att jag ska må dåligt av en massa hormoner. Alla p-piller jag testat har jag fått en massa biverkningar av - bland annat minskad sexlust. Nu har jag lust som aldrig förr!

• MulleNuh

Jag kan inte heller ha p-piller eller hormoner. Därför testade jag kopparspiralen. Funkar superbra!

Sebastiána skrev 2009-03-25 09:39:44 följande:
    Hellre kondom än att jag ska må dåligt av en massa hormoner. Alla p-piller jag testat har jag fått en massa biverkningar av - bland annat minskad sexlust. Nu har jag lust som aldrig förr!
  • Mrs Opp

Hejsan!

Jag har också kopparspiral och har inte heller några barn. Jag gick till en privat gynmottagning och det var inga problem att få den insatt och det är helt kostnadsfritt.

För mig var det sista alternativet, klarar inte heller av hormonerna i p-piller eller liknande, och jag är jättenöjd. Dock måste jag säga att jag fick rejäla smärtor efter insättandet. De höll i sig i ca två timmar och sen var de som bortblåsta. Barnmorskan hade förklarat att det kunde bli så, livmodern reagerar på att något främmande förts in. Det var dock lugnt värt det och jag skulle absolut göra om det.

Berättar inte detta för att skrämma upp någon, bara för att dela med mig av min erfarenhet.

Svar på tråden Preventivmedel