• augustibrud2009

1/8 Nr2

Såg att vår tråd var avstängd och hittade ingen ny, så jag startar upp en nu. Hoppas alla hittar hit så vi kan fortsätta disskutera =)!

Vi som hängde på den gamla tråden är:

augustibrud2009 Vårdsbergs kyrka, Linköping
    Cattis77 - Degeberga kyrka
    Dinnajad- Bjurvattnet utanför Skellefteå
    EhjärtarE - Sörbyakyrkan utnför Luleå
    Ida o Mille
    Hawaiiii-Gamla Gränome Bygdegård, Uppsala
    Holi
    Hoppasbrud2009
    Jenny står brud 090801
    JochD4ever
    Kalin - Kullabygden (ligger vid ängelholm i skåne). Borgerlig vigsel vid havet. Fest på Jonstorps Vandrarhem.
    Lövings
    Misssnartfru, Borgs kyrka, Norrköping
    Majas mamma
    MarianneL Kärna kyrka, GUla Paviljongen Linköping
    mattiasmarie
    Milla84
    Mois81
    Molla81
    Mrs Baom, Sunne kommun, Gräsmarks kyrka:)
    nea00
    Noxire - Örnsköldsviks kyrka
    RhjärtaJ
    RTBW
    Saggezza - Djurö kyrka på Värmdö, Stockholm.
    Sandsjöbröllop
    Sara Payam
    Småland09 - Gamla Hjälmseryds kyrka (djupaste och vackraste småland)
    Solhatten - Lund
    Solros 2009
    SommarNoll9 - Vid en sjö utanför Umeå (borgerlig vigsel)
    Vita Rosen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-11 12:43
    Det här är adressen till den förra tråden, glömde vist lägga in den:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3203411.html

• Svar på tråden 1/8 Nr2
  • västkusttös

Har ni fått i väg era inbjudningar? Jag har planerat att posta dem senast imorgon, då är det 2 mån till osa. Ser dock ut som jag får tumma på postningen nån dag eller två, det strular med mina utskrifter av "bröllopets ABC"...

• SaraPayam

Hej tjejer hur går det för er? Jag har vart lite off det sista, men nu är vi på G igen
    Nu är det bara 2v kvar innan svarskorten ska vara tillbaka, känns lite spännande.
    Vi började göra våra placeringskort igår, så har gjort till alla gästerna som redan har svarat, så ca 1/3 är gjord.
    Har även beställt en morgongåva till min sambo, gjorde en fotobok, med lite bilder på oss, blandat med fina citat å dikter. Funderar även på att fixa något mer sen, men vet inte vad än...
    Idag har jag hämtat ut min underkjol, så har provat min klänning

Hoppas att allt är bra med er alla Kram på er

• Hawaiiii

Vi har osa den 1 maj, 48 har svarat ja, 3 nej, och väntar svar från 5. Ångrar inte en sekund har vi var tidiga med inbjudningarna, om 2 veckor kan vi ju planera klart allt! Är i stort sett klara med festhäfte.

Det som är kvar är att boka florist, beställa klänning, bestämma hur dukningen ska se ut. Mannen ska fixa ljud, musik och transporten.

Är ni oroliga för regn förresten? Det är jag eftersom vi ska vara en del utomhus.. hittade en kanonsida för väderstatistik, om man är lite nyfiken. 1 aug verkar vara ett ganska bra datum.
    rl.se/vadret/historik.php

• SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-04-14 11:18:35 följande:
    Vi har osa den 1 maj, 48 har svarat ja, 3 nej, och väntar svar från 5. Ångrar inte en sekund har vi var tidiga med inbjudningarna, om 2 veckor kan vi ju planera klart allt! Är i stort sett klara med festhäfte.Det som är kvar är att boka florist, beställa klänning, bestämma hur dukningen ska se ut. Mannen ska fixa ljud, musik och transporten.Är ni oroliga för regn förresten? Det är jag eftersom vi ska vara en del utomhus.. hittade en kanonsida för väderstatistik, om man är lite nyfiken. 1 aug verkar vara ett ganska bra datum.rl.se/vadret/historik.php
    Vi har med 1:a maj som osa, tycker med att det känns jättebra. Ska bli så skönt att kunna planera det sista, gör festprogramet, osv. Plus att man kommer ha mer exakt siffor för budgeten, vilket är bra

ååå om men är orolig...skojar du...jag är verkligen skitorolig..men håller både tummar å tår på att det ska bli sol just den dagen.

Vad kommer ni ha med i festhäftet? Kommer ni ha nån presentation om er själva å gästerna?
  • Hawaiiii

Vi har presentation av oss själva & gästerna, bordsplacering med hänvisning, lite sånger, gäststatistik, meny, vigselprogram (eftersom det är på samma ställe), 16 sidor långt.

• SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-04-14 15:57:31 följande:
    Vi har presentation av oss själva & gästerna, bordsplacering med hänvisning, lite sånger, gäststatistik, meny, vigselprogram (eftersom det är på samma ställe), 16 sidor långt.
    Men det va ju lite smart å ha vigselprogrammet i samma, vi gifter ju oss med på samma ställe som festen kommer vara...så vi har känt att det har känts lite onödigt att ha vigselprogram. Men att ha det tillsammans känns ju mycket bättre.
  • augustibrud2009

Ja, ska verkligen se till att inhandla ett fint paraply som man kan ha om det skulle regna. Inte kul att paja frisyr och allt...

• SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-04-14 20:01:43 följande:
    Ja, ska verkligen se till att inhandla ett fint paraply som man kan ha om det skulle regna. Inte kul att paja frisyr och allt...
    Jo det kanske man borde göra...ut i fall att de skulle regna....hmmm svårt det där
  • Hawaiiii

Ja, vi vill göra det så enkelt för oss som möjligt. Har även lite kärlekscitat på sina ställen, tagna ur låtarna som ska spelas under ceremonin och valsen. Tror det blir superbra!

SaraPayam skrev 2009-04-14 19:14:04 följande:
    Men det va ju lite smart å ha vigselprogrammet i samma, vi gifter ju oss med på samma ställe som festen kommer vara...så vi har känt att det har känts lite onödigt att ha vigselprogram. Men att ha det tillsammans känns ju mycket bättre.
  • SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-04-14 21:39:31 följande:
    Ja, vi vill göra det så enkelt för oss som möjligt. Har även lite kärlekscitat på sina ställen, tagna ur låtarna som ska spelas under ceremonin och valsen. Tror det blir superbra!
    Det låter ju jättebra, ska ta upp det med m2b sen...men kommer ni ha programmet på stolarna eller är det nån som ska dela ut det?
Svar på tråden 1/8 Nr2