• augustibrud2009

1/8 Nr2

Såg att vår tråd var avstängd och hittade ingen ny, så jag startar upp en nu. Hoppas alla hittar hit så vi kan fortsätta disskutera =)!

Vi som hängde på den gamla tråden är:

augustibrud2009 Vårdsbergs kyrka, Linköping
    Cattis77 - Degeberga kyrka
    Dinnajad- Bjurvattnet utanför Skellefteå
    EhjärtarE - Sörbyakyrkan utnför Luleå
    Ida o Mille
    Hawaiiii-Gamla Gränome Bygdegård, Uppsala
    Holi
    Hoppasbrud2009
    Jenny står brud 090801
    JochD4ever
    Kalin - Kullabygden (ligger vid ängelholm i skåne). Borgerlig vigsel vid havet. Fest på Jonstorps Vandrarhem.
    Lövings
    Misssnartfru, Borgs kyrka, Norrköping
    Majas mamma
    MarianneL Kärna kyrka, GUla Paviljongen Linköping
    mattiasmarie
    Milla84
    Mois81
    Molla81
    Mrs Baom, Sunne kommun, Gräsmarks kyrka:)
    nea00
    Noxire - Örnsköldsviks kyrka
    RhjärtaJ
    RTBW
    Saggezza - Djurö kyrka på Värmdö, Stockholm.
    Sandsjöbröllop
    Sara Payam
    Småland09 - Gamla Hjälmseryds kyrka (djupaste och vackraste småland)
    Solhatten - Lund
    Solros 2009
    SommarNoll9 - Vid en sjö utanför Umeå (borgerlig vigsel)
    Vita Rosen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-11 12:43
    Det här är adressen till den förra tråden, glömde vist lägga in den:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3203411.html

• Svar på tråden 1/8 Nr2
  • augustibrud2009
    Hawaiiii skrev 2009-04-24 15:02:58 följande:
    Ja, supernöjd! Trodde inte alls jag skulle köpa klänning, bara prova :) ..men nu hänger den i garderoben. Lite ändringar hos sömmerska, och så ska jag köpa till underkjol.
    Det var samma här. Jag åkte också bara för att prova men jag föll som en fura =P
  • augustibrud2009

SaraPayam skrev 2009-04-24 15:32:43 följande:

Vart ska du köpa underkjolen? Jag köpte från en tjej här på BT som säljer just underkjolar, Jag kan inboxa henne mailadress om du vill. Jag gav 400kr för min å det är ju betydligt bättre pris än vad man får ge i affären.
    Kan jag också få den? Behöver också en underkjol och de ville ha typ 700, känns lite väl dyrt för något som inte syns :P.
  • Hawaiiii

Nu ligger en halvkass bild i galleriet på klänningen. Den ser lite platt ut utan underkjol.. Det jag funderar på är ryggen. Det är vanlig dragkedja, eftersom det var det jag ville ha. Kan tycka att det ser konstigt ut med snörning om man ändå ska ha ett band i midjan.
    Klänningar med snörning sitter iofs så himla mycket snyggare, man får bättre figur tycker jag. Jag funderar på att låta en sömmerska ändra till snörning istället.. men jag har ju några månader på mig :)

• SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-04-24 19:22:40 följande:
    SaraPayam skrev 2009-04-24 15:32:43 följande:
    Kan jag också få den? Behöver också en underkjol och de ville ha typ 700, känns lite väl dyrt för något som inte syns :P.
    Så nu har jag inboxat dig
    Jo jag tyckte med det, här ville de liksom ha 1100kr för en underkjol, å det är det verkligen inte värt. Så jag är jättenöjd
  • SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-04-24 19:31:32 följande:
    Nu ligger en halvkass bild i galleriet på klänningen. Den ser lite platt ut utan underkjol.. Det jag funderar på är ryggen. Det är vanlig dragkedja, eftersom det var det jag ville ha. Kan tycka att det ser konstigt ut med snörning om man ändå ska ha ett band i midjan. Klänningar med snörning sitter iofs så himla mycket snyggare, man får bättre figur tycker jag. Jag funderar på att låta en sömmerska ändra till snörning istället.. men jag har ju några månader på mig :)
    Du är ju jättefin i den Varför ska du ändra på den? Den sitter ju perfekt
  • SaraPayam

Vad tycker ni om hårdekorationen som jag har lagt ut i galleriet? Tror ni att man kan ha den? Är fin, ful???

• augustibrud2009
    Hawaiiii skrev 2009-04-24 19:31:32 följande:
    Nu ligger en halvkass bild i galleriet på klänningen. Den ser lite platt ut utan underkjol.. Det jag funderar på är ryggen. Det är vanlig dragkedja, eftersom det var det jag ville ha. Kan tycka att det ser konstigt ut med snörning om man ändå ska ha ett band i midjan. Klänningar med snörning sitter iofs så himla mycket snyggare, man får bättre figur tycker jag. Jag funderar på att låta en sömmerska ändra till snörning istället.. men jag har ju några månader på mig :)
    Den var jätte fin =) Kan nog passa med snörning eftersom du då kan dra åt den mer. Men det får du bestämma själv, den satt väldigt snyggt som det är nu också.
  • augustibrud2009
    SaraPayam skrev 2009-04-24 21:15:40 följande:
    Vad tycker ni om hårdekorationen som jag har lagt ut i galleriet? Tror ni att man kan ha den? Är fin, ful???
    Jag vet inte hur den ser ut på baksidan och vad du har tänkt dig för frisyr men den hade nog varit väldigt fin i något knutliknande. Då blir det ju inte en tiara utan mer en hårdekoration i för sig...
  • Hawaiiii

Det var fin! Lite beroende på frisyr om det passar med dekoration, men har man en enkel frisyr utan några andra blommor etc tror jag det blir jättefint. Hur stor är den?

Jag har inte fått något i min inbox än!

SaraPayam skrev 2009-04-24 21:15:40 följande:
  • SaraPayam
    Hawaiiii skrev 2009-04-25 06:57:24 följande:
    Det var fin! Lite beroende på frisyr om det passar med dekoration, men har man en enkel frisyr utan några andra blommor etc tror jag det blir jättefint. Hur stor är den?Jag har inte fått något i min inbox än!
    Vad konstigt, jag inboxade ju igår...jag ska göra om det.

Jo det är sant, jag hade kanske tänkt å ha den på sidan, men jag vet inte. Tror ni att man kan ha den på sida till den håruppsättningen som finns i galleriet?
    Den är 9cm
Svar på tråden 1/8 Nr2