• augustibrud2009

1/8 Nr2

Såg att vår tråd var avstängd och hittade ingen ny, så jag startar upp en nu. Hoppas alla hittar hit så vi kan fortsätta disskutera =)!

Vi som hängde på den gamla tråden är:

augustibrud2009 Vårdsbergs kyrka, Linköping
    Cattis77 - Degeberga kyrka
    Dinnajad- Bjurvattnet utanför Skellefteå
    EhjärtarE - Sörbyakyrkan utnför Luleå
    Ida o Mille
    Hawaiiii-Gamla Gränome Bygdegård, Uppsala
    Holi
    Hoppasbrud2009
    Jenny står brud 090801
    JochD4ever
    Kalin - Kullabygden (ligger vid ängelholm i skåne). Borgerlig vigsel vid havet. Fest på Jonstorps Vandrarhem.
    Lövings
    Misssnartfru, Borgs kyrka, Norrköping
    Majas mamma
    MarianneL Kärna kyrka, GUla Paviljongen Linköping
    mattiasmarie
    Milla84
    Mois81
    Molla81
    Mrs Baom, Sunne kommun, Gräsmarks kyrka:)
    nea00
    Noxire - Örnsköldsviks kyrka
    RhjärtaJ
    RTBW
    Saggezza - Djurö kyrka på Värmdö, Stockholm.
    Sandsjöbröllop
    Sara Payam
    Småland09 - Gamla Hjälmseryds kyrka (djupaste och vackraste småland)
    Solhatten - Lund
    Solros 2009
    SommarNoll9 - Vid en sjö utanför Umeå (borgerlig vigsel)
    Vita Rosen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-11 12:43
    Det här är adressen till den förra tråden, glömde vist lägga in den:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3203411.html

• Svar på tråden 1/8 Nr2
  • SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-05-04 10:14:59 följande:
    Åh va roligt, vi har inte kunnat bestämma meny än... Vet inte vad vi vill ha...
    Nä men det är ju inte lätt å vet...sen måste man ju nästan prova lite med, för vi va ju jättesäkra på att vi skulle välja den ena av de två menyerna & det blev den andra vi vald, för den va mycket godare & allt passade bättre ihop.

Jag funderar på å börja med cambridge...eller på xtravagaza...hmm vad tror ni om det?
  • augustibrud2009

SaraPayam skrev 2009-05-04 11:12:10 följande:

Nä men det är ju inte lätt å vet...sen måste man ju nästan prova lite med, för vi va ju jättesäkra på att vi skulle välja den ena av de två menyerna & det blev den andra vi vald, för den va mycket godare & allt passade bättre ihop.Jag funderar på å börja med cambridge...eller på xtravagaza...hmm vad tror ni om det?
    Men vi ska ha delikatessbutiken och de ha inte provsmak =S.. Så det är inte ett alternativ för oss. Någon som har haft dem? Vad hade ni i så fall för meny och vad tyckte ni om den.
  • SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-05-04 12:22:41 följande:
    SaraPayam skrev 2009-05-04 11:12:10 följande:
    Men vi ska ha delikatessbutiken och de ha inte provsmak =S.. Så det är inte ett alternativ för oss. Någon som har haft dem? Vad hade ni i så fall för meny och vad tyckte ni om den.
    Aha, men det va ju lite synd, man ni måste väl få smaka lite, för att veta vad det är ni köper, eller? Tycker i alla fall att ni ska fråga det
  • augustibrud2009

SaraPayam skrev 2009-05-04 12:32:11 följande:

Aha, men det va ju lite synd, man ni måste väl få smaka lite, för att veta vad det är ni köper, eller? Tycker i alla fall att ni ska fråga det
    Vi har frågat. De har inte provsmak. Enda man kan få är att om någon annan väljer samma meny kan de göra lite mer och så kan man få komma och smaka. Men vi bor 30 mil därifrån så det funkar liksom inte...
  • SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-05-04 12:41:52 följande:
    SaraPayam skrev 2009-05-04 12:32:11 följande:
    Vi har frågat. De har inte provsmak. Enda man kan få är att om någon annan väljer samma meny kan de göra lite mer och så kan man få komma och smaka. Men vi bor 30 mil därifrån så det funkar liksom inte...
    Vad synd. För halva nöjet va ju att smaka maten Men det är ju inget å göra nåt åt, det blir säkert bra ändå ska du se
  • augustibrud2009

SaraPayam skrev 2009-05-04 12:53:41 följande:

Vad synd. För halva nöjet va ju att smaka maten Men det är ju inget å göra nåt åt, det blir säkert bra ändå ska du se
    Får hoppas det =)!
  • Hawaiiii

Nu händer det grejer!

En kollega till m2b visade sig vara florist, tjoho, där har vi blommorna fixade.

En kompis har en dold talang som bartender, där har vi det fixat!

Håller fortfarande på att leta vigselförrättare, men det ska väl också lösa sig hoppas jag... sen är det inte så himla mycket kvar! Osa gick ut häromdan, så nu har vi koll på hur många som kommer och kan sätta igång med festhäften.

Har ni några stora poster kvar att bocka av? Kanske något man glömt....

• Cattis77

Nu har min blivande och jag satt oss ner o funderat o bestämt hur vår vigsel sak se ut.... Så skönt att ha det färdigt! Det enda vi inte är på det klara är vilken låt vi ska ha till utgångsmarschen, men det kommer... Nu hoppas vi bara att prästen tycker att det funkar...

• SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-05-05 21:06:19 följande:
    Nu har min blivande och jag satt oss ner o funderat o bestämt hur vår vigsel sak se ut.... Så skönt att ha det färdigt! Det enda vi inte är på det klara är vilken låt vi ska ha till utgångsmarschen, men det kommer... Nu hoppas vi bara att prästen tycker att det funkar...
    Nä det där är svårt, vi kan inte heller bestämma vad vi ska ha som ingångsmarch & utgångsmarch...eller ska de vara samma??
  • 20090801

Ska träffa prästen och kantorn imorgon på förmiddagen och all musik för vigseln är klar.
    Ingång: Bröllopsmarsch  F.Mendelssohn
    Solosång: Du är allt  S.Clamp
    Psalm: 201
    Solosång: Första dagen  J.Engström
    Psalm: 84
    Solosång: Du fyller mitt sinne (Annie´s sång)  K.Hansson
    Utgång: Änglagård  B.Isfält

Imorgon eftermiddag kommer vi träffa vår fotograf och konditor, ska bli skönt att få den biten avklarad. Nu är det rejält pirrigt, allt blir så verkligt ju närmre dagen man kommer. Nästa vecka ska vi träffa en jurist för att skriva äktenskapsförord så den biten är klar. Den 19 maj ska jag träffa frisören, mak-up artisten och sömmerskan. När jag ändå är i farten ska jag inhandla mina underkläder så hela den biten är klar. {#lang_emotions_smile}

Svar på tråden 1/8 Nr2