• augustibrud2009

1/8 Nr2

Såg att vår tråd var avstängd och hittade ingen ny, så jag startar upp en nu. Hoppas alla hittar hit så vi kan fortsätta disskutera =)!

Vi som hängde på den gamla tråden är:

augustibrud2009 Vårdsbergs kyrka, Linköping
    Cattis77 - Degeberga kyrka
    Dinnajad- Bjurvattnet utanför Skellefteå
    EhjärtarE - Sörbyakyrkan utnför Luleå
    Ida o Mille
    Hawaiiii-Gamla Gränome Bygdegård, Uppsala
    Holi
    Hoppasbrud2009
    Jenny står brud 090801
    JochD4ever
    Kalin - Kullabygden (ligger vid ängelholm i skåne). Borgerlig vigsel vid havet. Fest på Jonstorps Vandrarhem.
    Lövings
    Misssnartfru, Borgs kyrka, Norrköping
    Majas mamma
    MarianneL Kärna kyrka, GUla Paviljongen Linköping
    mattiasmarie
    Milla84
    Mois81
    Molla81
    Mrs Baom, Sunne kommun, Gräsmarks kyrka:)
    nea00
    Noxire - Örnsköldsviks kyrka
    RhjärtaJ
    RTBW
    Saggezza - Djurö kyrka på Värmdö, Stockholm.
    Sandsjöbröllop
    Sara Payam
    Småland09 - Gamla Hjälmseryds kyrka (djupaste och vackraste småland)
    Solhatten - Lund
    Solros 2009
    SommarNoll9 - Vid en sjö utanför Umeå (borgerlig vigsel)
    Vita Rosen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-11 12:43
    Det här är adressen till den förra tråden, glömde vist lägga in den:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3203411.html

• Svar på tråden 1/8 Nr2
  • SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-05-15 14:36:04 följande:
    Nu är jag tillbax....
    Me too Håller på å bakar bröd idag. Å sen har jag gjort en kladdkaka, enligt viktväktarreceptet...vi ska ju ha lite kalas imon, så nått vill man ju ha å bjuda på
  • Cattis77
    SaraPayam skrev 2009-05-15 14:53:49 följande:
    Me too Håller på å bakar bröd idag. Å sen har jag gjort en kladdkaka, enligt viktväktarreceptet...vi ska ju ha lite kalas imon, så nått vill man ju ha å bjuda på
    Jag ska ha kalas på torsdag!! Skulle jag kunna få recepetet på kladdkakan a´ Viktväktarna.... Snälla!!
  • SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-05-15 18:43:08 följande:
    Jag ska ha kalas på torsdag!! Skulle jag kunna få recepetet på kladdkakan a´ Viktväktarna.... Snälla!!
    Ja visst kan du få det

200 grader i ca 20 - 25 min

3 ägg
    2½ dl socker
    ½ tsk bakpulver
    ½ dl kakao
    2 msk vaniljsocker
    2 krm salt
    1 st lime/citron, rivet skal
    2½ dl kvarg lätt 1% (jag tog viktväktar creme fraich)
    2 tsk florsocker
    1 dl vetemjöl

Blanda ägg & socker poröst.
    Tillsätt de torra ingredienserna & sedan restenav ingredienserna.

Den är verkligen jättesmidig. Berättar imon hur den smakade

Jag är helt slut nu, började ju dagen med å baka bröd, sen bakade jag kakan, å nu har jag städat hela lägenheten...skönt å ha det gjort, för nu kan vi unna oss en sovmorgon imon, istället för å tänka på allt som ska göras. Ska bara göra maten med imon.
  • Cattis77

Hej SaraParyam!

Tack så jättemycket.... Du har verkligen vara duktig!! Tänk om ja hade varit så duktig...lite duktig men inte så duktig!!

• Cattis77

Hittade du några underkläder förresten när du var på stan???

• augustibrud2009

Idag är det melodifestivalen, hur tror ni det går?

• Cattis77

Ja det vet ja hur det gick eftersom det är måndag idag... Hi hi hi hi... Hade ingen speciell koll men tyckte att Norges bidrag var bra o lite kul att nån i Skandinavien vann! Men samtidigt är det synd att Sverige inte kom längre upp på listan för jag gillar den låten...men men men

• SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-05-15 22:14:37 följande:
    Hej SaraParyam! Tack så jättemycket.... Du har verkligen vara duktig!! Tänk om ja hade varit så duktig...lite duktig men inte så duktig!!
    Jag kan verkligen rekomendera kladdkakan, den va supergod & den kändes verkligen nyttig Den räckte gott å väl till 10 personer, vilket med är ett + i kanten
  • SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-05-16 17:49:14 följande:
    Idag är det melodifestivalen, hur tror ni det går?
    Hahaha jag vet ju med hur det gick, men jag är väldigt förvånad över att Sverige inte fick fler röster...men å andra sidan så va det ju jättemånga bra låtar i år...så det fanns ju en del å rösta på
    Är jätteglad för Norge som vann, låten är superhärlig..å Islands låt va med jättebra, å även Azebajan (eller hur det stavas) Så det va ju helt klart de bästa låtarna som hamnade på top 3
  • augustibrud2009

SaraPayam skrev 2009-05-18 09:57:12 följande:

Hahaha jag vet ju med hur det gick, men jag är väldigt förvånad över att Sverige inte fick fler röster...men å andra sidan så va det ju jättemånga bra låtar i år...så det fanns ju en del å rösta på Är jätteglad för Norge som vann, låten är superhärlig..å Islands låt va med jättebra, å även Azebajan (eller hur det stavas) Så det va ju helt klart de bästa låtarna som hamnade på top 3
    Det tycker jag också, inte vanligt att man gillar alla låtar i top 3... Norges var underbar och det var min klara favorit, och så här han ju ur charmig också och det är ju alltid ett plus :-P

Vad ligger närmast på att göra listan hos er just nu då?
    För oss är det kristihimmelsvärd rejs :-P
    På torsdag bär det iväg till IKEA för att köpa tyg till dukarna, sen ska jag och min tärna sätta oss och sy dem på fredag. Om det hinns med ska vi också försöka hinna med att klippa till rispåsarna som vi kommer sy av spillbitar från dukarna.
    Vi ska åka och hämta ut våra vigselringar som varit iväg på gravering. Vi ska sätta oss och titta på musiken till festen. Dessutom måste vi komma igång med festprogrammet.

Vi får väl se om allt hinns med men ett litet kål måste vi sätta för vi ligger efter massor känns det som...

Idag la vi hindersprövningen och namnbytet på lådan också, spännande =)
Svar på tråden 1/8 Nr2