• augustibrud2009

1/8 Nr2

Såg att vår tråd var avstängd och hittade ingen ny, så jag startar upp en nu. Hoppas alla hittar hit så vi kan fortsätta disskutera =)!

Vi som hängde på den gamla tråden är:

augustibrud2009 Vårdsbergs kyrka, Linköping
    Cattis77 - Degeberga kyrka
    Dinnajad- Bjurvattnet utanför Skellefteå
    EhjärtarE - Sörbyakyrkan utnför Luleå
    Ida o Mille
    Hawaiiii-Gamla Gränome Bygdegård, Uppsala
    Holi
    Hoppasbrud2009
    Jenny står brud 090801
    JochD4ever
    Kalin - Kullabygden (ligger vid ängelholm i skåne). Borgerlig vigsel vid havet. Fest på Jonstorps Vandrarhem.
    Lövings
    Misssnartfru, Borgs kyrka, Norrköping
    Majas mamma
    MarianneL Kärna kyrka, GUla Paviljongen Linköping
    mattiasmarie
    Milla84
    Mois81
    Molla81
    Mrs Baom, Sunne kommun, Gräsmarks kyrka:)
    nea00
    Noxire - Örnsköldsviks kyrka
    RhjärtaJ
    RTBW
    Saggezza - Djurö kyrka på Värmdö, Stockholm.
    Sandsjöbröllop
    Sara Payam
    Småland09 - Gamla Hjälmseryds kyrka (djupaste och vackraste småland)
    Solhatten - Lund
    Solros 2009
    SommarNoll9 - Vid en sjö utanför Umeå (borgerlig vigsel)
    Vita Rosen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-11 12:43
    Det här är adressen till den förra tråden, glömde vist lägga in den:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3203411.html

• Svar på tråden 1/8 Nr2
  • troddealdrig

Är det bara vi som gifter oss den 7 Augusti i år?

• Cattis77
    troddealdrig skrev 2009-05-11 22:37:57 följande:
    Är det bara vi som gifter oss den 7 Augusti i år?
    Vet tyvärr inte om de bara är ni som gifter er då..men det kan jag inte tro....
  • Cattis77
    SaraPayam skrev 2009-05-11 22:11:06 följande:
    Det förstår jag att du är Jag kommer nog med köpa nåt liknande, för en korsett blir ju bara liggandes i garderoben...
    Håller me dig om korsett att det har man ingen speciell användning för... Blev faktiskt lite besviken på Lindex som har en bröllopsserie. Den serien bestod av 2 bh-ar och trosor o sen bara korsetter och för mig som har lite större byst så fanns det ingen i min kup.strolek. Jag trodde faltiskt jag skulle hitta nån annan bh där oxå men det var misslyckat. Tänkte dom brukar ha bra bh-ar till en bra peng! Så var det här i Kristianstad i varje fall så ja fick leta vidare och ja hittade
  • Småland09

Får jag fråga alla här hur ni gör med namnbytet?? Vi ska på bröllopsresa i princip i samband med bröllopet - antingen veckan efter eller ytterligare en vecka framåt.
    Tänkte fixa med hinderprövningen nu så jag har det fixat, men de vill ju att man skickar in blankett om namnbyte samtidigt - men då går väl namnbytet igenom?
    Man vill ju inte att det ska göra det innan bröllopet heller

Hur funkar det och hur gör ni? har ställt frågan tidigare i forumet men får olika svar - blir bara mer förvirrad. Försökte maila skatteverket men får inget svar..

Tänkte boka resan i mitt gamla (nuvarande efternamn) och köra på det gamla passet - och då ska det funka enl resebyrån.
    Ska jag avvakta med att skicka in namnbytesblanketten?

• SaraPayam

Solros 2009 skrev 2009-05-11 22:35:14 följande:

[citat]Solros 2009; Hur har det gått för er?? Har du hört om dina gäster har fått sina inbjudningskort?Jo, de jag skickade inom stan verkar ha kommit fram, de som jag lade på vanlig gul brevlåda vet jag inte - spännande värre
    Hehehe, men då kommer säkert de fram med Vilken tur du hade
  • SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-05-12 06:47:54 följande:
    Håller me dig om korsett att det har man ingen speciell användning för... Blev faktiskt lite besviken på Lindex som har en bröllopsserie. Den serien bestod av 2 bh-ar och trosor o sen bara korsetter och för mig som har lite större byst så fanns det ingen i min kup.strolek. Jag trodde faltiskt jag skulle hitta nån annan bh där oxå men det var misslyckat. Tänkte dom brukar ha bra bh-ar till en bra peng! Så var det här i Kristianstad i varje fall så ja fick leta vidare och ja hittade
    Ja men det va ju lite dåligt. visste faktiskt inte att de hade en bröllopsserie...den får vi kolla in
    Sen är det väl lite så med bh:ar att mna får lite vad man betalar för...jag brukar oftast köpa mina bh:ar i en riktig bh-affär, å jag tycker att kvalitén är mycket bättre på dem...
    Men det va ju skönt att du hittade en bh ändå jag ska ner på stan i dag å kolla lite, får väl se om jag hittar nåt kul
  • PixieKatt

Å hej alla!!
    Jag får vara med här, skall gifta mig den 1/8 på Rånäs slott. Det skall bli så ROLIGT! Vi skall gifta oss borgligt, och just nu har jag ångest över ceremonin ... och vilka låtar som skall sjungas (vi har två musiker som skall spela lite). Får jag fråga vad ni tycker om DiLevas Mirakel och Ted Gärdestads För kärlekens skull? De två är de som är överst på listan nu (vi tänkte ha en när vi går in och en när vi går ut).
    Vad har ni som har borglig vigsel för musik?

Vill någon se våra otroligt vackra ringar finns de i mitt galleri

• augustibrud2009

PixieKatt skrev 2009-05-13 19:43:39 följande:

Å hej alla!!Jag får vara med här, skall gifta mig den 1/8 på Rånäs slott. Det skall bli så ROLIGT! Vi skall gifta oss borgligt, och just nu har jag ångest över ceremonin ... och vilka låtar som skall sjungas (vi har två musiker som skall spela lite). Får jag fråga vad ni tycker om DiLevas Mirakel och Ted Gärdestads För kärlekens skull? De två är de som är överst på listan nu (vi tänkte ha en när vi går in och en när vi går ut).Vad har ni som har borglig vigsel för musik?Vill någon se våra otroligt vackra ringar finns de i mitt galleri
    Man kan väl ha vilken musik som helst??
  • 20090801

Hahaha... har listat ut att min första möhippa (i jobbets regi) troligtvis kommer bli den 20 maj. Jag som jobbar natt har studerat schemat och vi är en för mycket den natten, sker aldrig annars. En kollega råkade säga att det skulle vara personalfest samma kväll, jag har inte fått den informationen och har inte sett varken mail eller meddelande på lapp om detta. Nu blir det pirrigt värre fram till dess.{#lang_emotions_laughing}

• källnatös

Här vill jag oxå vara med!!!
    Ska gifta mig bogerligt på www.skvattemolla.se
    med familjen närvarande! Ska fixa m inbjudningarna imorgon!
    Imorgon ska jag prova brudklänning

Svar på tråden 1/8 Nr2