• augustibrud2009

1/8 Nr2

Såg att vår tråd var avstängd och hittade ingen ny, så jag startar upp en nu. Hoppas alla hittar hit så vi kan fortsätta disskutera =)!

Vi som hängde på den gamla tråden är:

augustibrud2009 Vårdsbergs kyrka, Linköping
    Cattis77 - Degeberga kyrka
    Dinnajad- Bjurvattnet utanför Skellefteå
    EhjärtarE - Sörbyakyrkan utnför Luleå
    Ida o Mille
    Hawaiiii-Gamla Gränome Bygdegård, Uppsala
    Holi
    Hoppasbrud2009
    Jenny står brud 090801
    JochD4ever
    Kalin - Kullabygden (ligger vid ängelholm i skåne). Borgerlig vigsel vid havet. Fest på Jonstorps Vandrarhem.
    Lövings
    Misssnartfru, Borgs kyrka, Norrköping
    Majas mamma
    MarianneL Kärna kyrka, GUla Paviljongen Linköping
    mattiasmarie
    Milla84
    Mois81
    Molla81
    Mrs Baom, Sunne kommun, Gräsmarks kyrka:)
    nea00
    Noxire - Örnsköldsviks kyrka
    RhjärtaJ
    RTBW
    Saggezza - Djurö kyrka på Värmdö, Stockholm.
    Sandsjöbröllop
    Sara Payam
    Småland09 - Gamla Hjälmseryds kyrka (djupaste och vackraste småland)
    Solhatten - Lund
    Solros 2009
    SommarNoll9 - Vid en sjö utanför Umeå (borgerlig vigsel)
    Vita Rosen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-11 12:43
    Det här är adressen till den förra tråden, glömde vist lägga in den:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3203411.html

• Svar på tråden 1/8 Nr2
  • Cattis77
    SaraPayam skrev 2009-05-06 08:24:38 följande:
    Nä det där är svårt, vi kan inte heller bestämma vad vi ska ha som ingångsmarch & utgångsmarch...eller ska de vara samma??
    Nä dom behöver inte alls vara samma... Man kan välja vilken man vill ha!
    Som ingångsmarsch ska vi ha Bröllopsmarsch F. Mendelssohn.
  • augustibrud2009
    Cattis77 skrev 2009-05-06 19:10:03 följande:
    Nä dom behöver inte alls vara samma... Man kan välja vilken man vill ha!Som ingångsmarsch ska vi ha Bröllopsmarsch F. Mendelssohn.
    Den ska vi också ha, min m2b vill gärna att det ska vara den klassiska. Som utgångsmarsh funderar vi på att ha något lite roligare som piggar upp alla och liksom visar att "NU ÄR DET FEST" =)
  • Solros 2009

Iiiiiiiii- har just lagt inbjudningskorten på brevlådan. De vägde 24 gram och jag satte bara på ETT frimärke - vad har jag gjort?!? När jag la på dem kände jag mig rätt ok men nu har jag ÅNGEST! Tänk om alla får betala för att få ut sina inbjudningar.

Tror ni att det är någon fara?

• SaraPayam

Solros 2009 skrev 2009-05-07 22:29:26 följande:

Iiiiiiiii- har just lagt inbjudningskorten på brevlådan. De vägde 24 gram och jag satte bara på ETT frimärke - vad har jag gjort?!? När jag la på dem kände jag mig rätt ok men nu har jag ÅNGEST! Tänk om alla får betala för att få ut sina inbjudningar. Tror ni att det är någon fara?
    Hmm om jag vore du, så skulle jag ringa till postens kundservice å höra...hoppas verkligen att det löser sig.
  • EhjärtarE

Wiho! Vårat nya efternamn har blivit godkänt av PRV! Fast nu ska det kungöras i en månad, men jag tror inte att det blir några problem. Min sambo (som är den som kommer heta det nya namnet från mitten av juni) blev helt extas och väldigt nervös tror jag, han har tvekat mycket och oroat sig mycket för vad andra ska tycka. Men nu har han inget val! Jag tror att det blir väldigt bra (och det tror jag att han tror innerst inne också!)

• Cattis77
    EhjärtarE skrev 2009-05-08 13:20:22 följande:
    Wiho! Vårat nya efternamn har blivit godkänt av PRV! Fast nu ska det kungöras i en månad, men jag tror inte att det blir några problem. Min sambo (som är den som kommer heta det nya namnet från mitten av juni) blev helt extas och väldigt nervös tror jag, han har tvekat mycket och oroat sig mycket för vad andra ska tycka. Men nu har han inget val! Jag tror att det blir väldigt bra (och det tror jag att han tror innerst inne också!)
    Vad skoj... Vi lämnade in våra papper idag om hinderprövning och namnbyte...ojojoj...

Och nu kan jag även boka av underkläder på listan!
  • SaraPayam

Solros 2009; Hur har det gått för er?? Har du hört om dina gäster har fått sina inbjudningskort?

Cattis77; Herregud...vad ska man ha för underkläder....suck..köpte du bh å trosa eller korsett eller vad blev det?

EhjärtarE; Hahaha vad kul, jag förstår precis hur han känner. Jag kommer ju ta min m2b´s efternamn, å det är ju inte så vanligt direkt, så jag är jätteorolig över att jag ska signera med mitt gamnla efternamn eller presentera med på liknade sätt... Men man kommer nog in i det fortare än vad man tror, får vi ju hoppas i alla fall

• Cattis77

SaraPayam - Det blev en bh och en hipster-trosa kan man säga! Jag valde en set som jag kan använda fler gånger me när man vill vara "fin". Och bh kan jag använda på 3 olika sätt, utan band, med band o som halterneck...så jag är nöjd!

• SaraPayam
    Cattis77 skrev 2009-05-11 21:47:23 följande:
    SaraPayam - Det blev en bh och en hipster-trosa kan man säga! Jag valde en set som jag kan använda fler gånger me när man vill vara "fin". Och bh kan jag använda på 3 olika sätt, utan band, med band o som halterneck...så jag är nöjd!
    Det förstår jag att du är Jag kommer nog med köpa nåt liknande, för en korsett blir ju bara liggandes i garderoben...
  • Solros 2009
    SaraPayam skrev 2009-05-11 19:29:00 följande:
    [citat]
    Solros 2009; Hur har det gått för er?? Har du hört om dina gäster har fått sina inbjudningskort?

Jo, de jag skickade inom stan verkar ha kommit fram, de som jag lade på vanlig gul brevlåda vet jag inte - spännande värre
Svar på tråden 1/8 Nr2