• augustibrud2009

1/8 Nr2

Såg att vår tråd var avstängd och hittade ingen ny, så jag startar upp en nu. Hoppas alla hittar hit så vi kan fortsätta disskutera =)!

Vi som hängde på den gamla tråden är:

augustibrud2009 Vårdsbergs kyrka, Linköping
    Cattis77 - Degeberga kyrka
    Dinnajad- Bjurvattnet utanför Skellefteå
    EhjärtarE - Sörbyakyrkan utnför Luleå
    Ida o Mille
    Hawaiiii-Gamla Gränome Bygdegård, Uppsala
    Holi
    Hoppasbrud2009
    Jenny står brud 090801
    JochD4ever
    Kalin - Kullabygden (ligger vid ängelholm i skåne). Borgerlig vigsel vid havet. Fest på Jonstorps Vandrarhem.
    Lövings
    Misssnartfru, Borgs kyrka, Norrköping
    Majas mamma
    MarianneL Kärna kyrka, GUla Paviljongen Linköping
    mattiasmarie
    Milla84
    Mois81
    Molla81
    Mrs Baom, Sunne kommun, Gräsmarks kyrka:)
    nea00
    Noxire - Örnsköldsviks kyrka
    RhjärtaJ
    RTBW
    Saggezza - Djurö kyrka på Värmdö, Stockholm.
    Sandsjöbröllop
    Sara Payam
    Småland09 - Gamla Hjälmseryds kyrka (djupaste och vackraste småland)
    Solhatten - Lund
    Solros 2009
    SommarNoll9 - Vid en sjö utanför Umeå (borgerlig vigsel)
    Vita Rosen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-11 12:43
    Det här är adressen till den förra tråden, glömde vist lägga in den:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3203411.html

• Svar på tråden 1/8 Nr2
  • augustibrud2009

Är det förresten någon av er som vet vart man kan köpa stora bannrar? Calligrafen har inte längre än 120 cm, vi vill ha som vi kan sätta på huset och jag är osäker på om det inte blir för litet. Vet att jag sett någonstans men nu kan jag inte hitta det igen...

• SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-05-18 10:13:51 följande:
    SaraPayam skrev 2009-05-18 09:57:12 följande:
    Det tycker jag också, inte vanligt att man gillar alla låtar i top 3... Norges var underbar och det var min klara favorit, och så här han ju ur charmig också och det är ju alltid ett plus :-PVad ligger närmast på att göra listan hos er just nu då?För oss är det kristihimmelsvärd rejs :-PPå torsdag bär det iväg till IKEA för att köpa tyg till dukarna, sen ska jag och min tärna sätta oss och sy dem på fredag. Om det hinns med ska vi också försöka hinna med att klippa till rispåsarna som vi kommer sy av spillbitar från dukarna. Vi ska åka och hämta ut våra vigselringar som varit iväg på gravering. Vi ska sätta oss och titta på musiken till festen. Dessutom måste vi komma igång med festprogrammet.Vi får väl se om allt hinns med men ett litet kål måste vi sätta för vi ligger efter massor känns det som... Idag la vi hindersprövningen och namnbytet på lådan också, spännande =)
    Hos oss är det nog festprogrammet som ska göras färdigt...vi ska påbörja renoveringen hemma hos mina svärföräldrar den här veckan...så frågan är hur mycket vi kommer hinna med i bröllopsplaneringen, under den närmaste månaden
    Vi ska få prova våra vigselringar den 1/6, vilket ska bli väldigt spännande.
    Jag tror inte att vi ligger efter med nåt, vilket känns otroligt skönt, men man går ju å funderar hela tiden så att man inte glömmer nåt..
    Vi ska lägga på vigselintypet & hindersprövningen till vigselförrättaren idag...
  • 20090801

Igår var jag i Halmstad, blev klippt och provade lite uppsättningar i all enkelhet. Underkläderna införskaffade jag när jag ändå var i farten och därefter bar det av till sömmerskan och provning av klänningen, den måste sys in efersom jag gått ner i omfång. Vi konstaterade även att hon skulle göra lösa axelband till den som jag kan kroka i om jag känner att jag vill ha stöd, klänningen väger ju en hel del. Träffade även mak-up artisten och gick igenom vad jag ville ha för typ av sminkning och passade även på att boka nagelförlängning. Tärnan har nu äntligen bestämt sig för vilken klänning hon ska ha, svärmor och mamma ska även de komma fram till rätt klänningsval. Både lunchade och fikade tillsammans med tärnan som tagit sin uppgift på största allvar, vi gjorde upp ett schema för veckan innan och för bröllopsdagen. Äktenskapsförorden är nu skrivna, så himla skönt att ha allt sådant gjort.{#lang_emotions_smile} 

• augustibrud2009

20090801 skrev 2009-05-20 10:49:06 följande:

Igår var jag i Halmstad, blev klippt och provade lite uppsättningar i all enkelhet. Underkläderna införskaffade jag när jag ändå var i farten och därefter bar det av till sömmerskan och provning av klänningen, den måste sys in efersom jag gått ner i omfång. Vi konstaterade även att hon skulle göra lösa axelband till den som jag kan kroka i om jag känner att jag vill ha stöd, klänningen väger ju en hel del. Träffade även mak-up artisten och gick igenom vad jag ville ha för typ av sminkning och passade även på att boka nagelförlängning. Tärnan har nu äntligen bestämt sig för vilken klänning hon ska ha, svärmor och mamma ska även de komma fram till rätt klänningsval. Både lunchade och fikade tillsammans med tärnan som tagit sin uppgift på största allvar, vi gjorde upp ett schema för veckan innan och för bröllopsdagen. Äktenskapsförorden är nu skrivna, så himla skönt att ha allt sådant gjort. 
    Vad skriver ni i äktenskapsförorden??
  • 20090801

Min sambo har enskild firma (mjölkproduktion), vi gjorde det till hans enskilda egendom och mina tillhörigheter kommer vara min enskilda egendom. Skulle Hans lantbruk gå i konkurs så kommer det bara drabba hans ekonomi och jag kommer inte vara inblandad. Jag har mitt barndomshem (hästgård och skogsbruk) som min enskilda egendom vilket innebär att vi inte kan förlora den gården.{#lang_emotions_smile}

• 20090801

Så var jag då hippad av jobbet. Blev tagen runt 16-tiden igår 20/5, på med stallkläder, keps och trätofflor och sedan in i stan för att köpa en present till en av mina kollegor som även hon blev hippad igår. Det hela avslutades med en personalfest och jag kom väl hem runt tolvslaget lagom trött och mörbultad. En trevlig kväll blev det iaf och jag skulle gärna gjort om det igen.{#lang_emotions_laughing}

• Hawaiiii

Oj! Tidig hippa för din del, ska man börja tänka på det nu? Är det någon annan som blivit hippad?

OM jag blir hippad tror jag att jag blir det dagen innan bröllopet, och det vill jag verkligen inte. Har försökt skicka ut hintar till m2b att "då har vi jättemycket att göra"...och efter allt fixande på dagen vill jag ju bara vila ut på hotellet så man är pigg och fräsch nästa dag, bakis vill jag inte vara.

Alla mina väninnor bor långt borta från mig, så dom gör väl vad som blir mest praktiskt och ekonomiskt antar jag.... får se hur det slutar :)

• augustibrud2009

Hawaiiii skrev 2009-05-22 10:16:12 följande:

Oj! Tidig hippa för din del, ska man börja tänka på det nu? Är det någon annan som blivit hippad?OM jag blir hippad tror jag att jag blir det dagen innan bröllopet, och det vill jag verkligen inte. Har försökt skicka ut hintar till m2b att "då har vi jättemycket att göra"...och efter allt fixande på dagen vill jag ju bara vila ut på hotellet så man är pigg och fräsch nästa dag, bakis vill jag inte vara. Alla mina väninnor bor långt borta från mig, så dom gör väl vad som blir mest praktiskt och ekonomiskt antar jag.... får se hur det slutar :)
    Nä usch, det hade inte jag heller velat. Min tärna ska vara med på förberedelserna dagen innan och hjälpa till så jag tror jag går säker i alla fall. Nä blä för att vara bakis på sin bröllopsdag och dessutom vill man ju inte känna sig stressad över att man inte har koll på att allt blir gjort, jag vill i alla fall vara med på alla sista förberedelser.
  • Cattis77

Ja det närmar sig ju nu med stora steg...så man går ju inte säker precis från att bli "hippad"... Men det ska bli kul tror jag men man vill verkligen inte bli det som ni säger dan innan bröllopet. Då hade jag nog blivit sur...

• Hawaiiii

Skulle iofs kunna tänka mig en hippa i form av att gå på spa och få massage och dricka lite champagne bara, det skulle funka dagen innan, men helst vill jag festa loss ordentligt med tjejerna eftersom jag träffar dom så sällan.

Svar på tråden 1/8 Nr2