• augustibrud2009

1/8 Nr2

Såg att vår tråd var avstängd och hittade ingen ny, så jag startar upp en nu. Hoppas alla hittar hit så vi kan fortsätta disskutera =)!

Vi som hängde på den gamla tråden är:

augustibrud2009 Vårdsbergs kyrka, Linköping
    Cattis77 - Degeberga kyrka
    Dinnajad- Bjurvattnet utanför Skellefteå
    EhjärtarE - Sörbyakyrkan utnför Luleå
    Ida o Mille
    Hawaiiii-Gamla Gränome Bygdegård, Uppsala
    Holi
    Hoppasbrud2009
    Jenny står brud 090801
    JochD4ever
    Kalin - Kullabygden (ligger vid ängelholm i skåne). Borgerlig vigsel vid havet. Fest på Jonstorps Vandrarhem.
    Lövings
    Misssnartfru, Borgs kyrka, Norrköping
    Majas mamma
    MarianneL Kärna kyrka, GUla Paviljongen Linköping
    mattiasmarie
    Milla84
    Mois81
    Molla81
    Mrs Baom, Sunne kommun, Gräsmarks kyrka:)
    nea00
    Noxire - Örnsköldsviks kyrka
    RhjärtaJ
    RTBW
    Saggezza - Djurö kyrka på Värmdö, Stockholm.
    Sandsjöbröllop
    Sara Payam
    Småland09 - Gamla Hjälmseryds kyrka (djupaste och vackraste småland)
    Solhatten - Lund
    Solros 2009
    SommarNoll9 - Vid en sjö utanför Umeå (borgerlig vigsel)
    Vita Rosen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-11 12:43
    Det här är adressen till den förra tråden, glömde vist lägga in den:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3203411.html

• Svar på tråden 1/8 Nr2
  • Cattis77
    Hawaiiii skrev 2009-05-22 12:43:38 följande:
    Skulle iofs kunna tänka mig en hippa i form av att gå på spa och få massage och dricka lite champagne bara, det skulle funka dagen innan, men helst vill jag festa loss ordentligt med tjejerna eftersom jag träffar dom så sällan.
    Det låter ju som en mysig hippa om man hade fått det. Men sen samtidigt tror jag att jag oxå blir hippad med lite mer håll-i-gång...
  • 20090801

Anledningen till att jag blev hippad nu är att om två-tre veckor går de första på semester för att vi skulle få ihop vårat sommarschema. Vet att tärnan planerar en hippa och med tanke på att hon har semester tidigare i sommar så lär det ju bli då, de skulle aldrig vara så taskiga och hippa mig dagen innan bröllopet.{#lang_emotions_smile}

• RhjärtaJ

Oj hippa redan nu, ska man va nervös för det. ja kanske det händer innan alla sticker från stan när sommaren börjar (student)...oj men det har jag inte alls i tankarna än. hoppas det dröjer lite...hoppas på en snäll hippa!

• augustibrud2009

Hur många är det som blivit hippade redan? Vad gjorde ni?

• 20090801

Tyckte min hippa som var i onsdags var snäll, hade förväntat mig värre saker.
    Eftersom min sambo är bonde så fick jag givetvis på mig en blå stalloverall, trätofflor och en keps. In till stan och skulle där köpa en present till min kollega som även hon blev hippad tillsammans med mig. Efter det var vi inom jobbet på kisspaus innan det bar av till en stuga där alla kollegor väntade. Jobbet hade anlitat en kock som gjorde Kinamat. Vi drack lite vin och cider, åt god mat och sjöng festvisor. Vi fick en låtsastatuering och sedan fick vi ett varsitt uppdrag, jag skulle lära min kollega att dansa bugg och hon skulle lära mig hur det var att vara scout så vi fick göra krabbelurer på stormkök för att därefter gå in i stugan igen och ha frågesport om våra yrken och våra blivande mäns yrken. Det var givetvis inte så lätt att jag fick frågor om mitt och min sambos yrke utan jag fick frågor på kollegans och hennes sambos yrke. Även "publiken" fick delta i frågesporten och slutresultatet blev 9p till båda möerna och 8p till publiken.{#lang_emotions_smile}

• 20090801

Jag vet att min tärna planerar en möhippa, jag är lite nyfiken på vad det kommer att bli men vet att det inte kommer bli någon förnedring iaf. Jag är inte så himla fin i kanten att jag tycker det är pinsamt att klä ut mig.

• augustibrud2009

Jag kan tycka att det är helt okej att klä ut sig eftersom det är så vedertaget med hippor. Alla förstår ju att det är en hippa så det är ju inget man behöver skämmas för.

• Cattis77

Nu jäklar ska det börjas planera på riktigt... Skoja lite bara.
    Bestämt datum med mina föräldrar me provning av mat o en Tysklandresa...
    Vårt monogram skickat till conditoriet så vi kan ha det i choklad på tårtan...
    Påbörjat placeringskort till dom gäster som har anmält sig...inte många dagar kvar att anmäla sig på...
    Många funderingar som går i mitt huvud just nu men dom kommer säkert bli kalasbra....tror ja!

Hur går det för er andra???

• SommarNoll9

För oss går det bra med planeringen. Den rullar på. Igår hade vi hem moussebakelser för att provsmaka och bestämma vilka smaker vi vill ha i tårtan. Det mesta var ju såklart hur gott som helst, men jag tror vi lyckades bestämma oss tillslut

Våra inbjudna gäster har tills på måndag på sig och svara. Är inte så många som inte har svarat ännu. Är det någon som missar osa så skickar jag bara ett påminnelsesms.

Nästa vecka ska jag boka upp tider för träff med cateringfirman, vigselförrättaren och fotografen samt för ännu en titt på lokalen för att provduka och så. Maten är ju redan spikad men jag vill träffa cateringfirman för att gå igenom detaljer, meddela allergier och så.

• augustibrud2009

Här går det panikslaget nog rätt segt. Mår inte så bra just nu så jag har ingen ork över till att planera något. Känner att jag får smått panik över hur mycket det är kvar att göra...

Svar på tråden 1/8 Nr2