• anapanasiti

Fler 27 juni-brudar?

Hur långt har ni kommit med planeringen? Det hade varit roligt att följas åt och diskutera saker som vi undrar över

• Svar på tråden Fler 27 juni-brudar?
  • möklintabröllop

Vi blir också ca 50, ska ha buffé som mat.

• Tess Dennis

Vi blir ca 100 personer. Ska som sagt ha grillbuffé, utomhus. Hoppas bara på sol :)

Har ni köpt ringar?

• Sommaren 09

Jag har köpt min ring, det gjorde jag redan mellandagarna då guldfynd hade erbjudande att handlar du den dagen får du halva summan du handlar för att köpa annat för tex handla för 1000kr få 500kr att hndla annat för.
    Så jag fick mig ett halsband på köpet.

• anapanasiti

Vi har 73 gäster och det mesta är bokat, ska ringa om tårta snart. Min syster är guldsmed och hon ska göra min ring, den är valsad och färdig, men ska inte sättas ihop förrän i slutet av spril typ... när hon har tid. Min vigselring blir en vanlig slät guldring eftersom förlovningsringen är en enstensring (bild finns i galleri)

• Quicksand

Här är ytterligare en 27/6-brud....
    Har det mesta klart, måttade klänningen idag så den skall sys upp nu...
    Underkläder, ett snack med prästen och musiken till kyrkan är kvar.....
    och blomdekoration, men det tar jag det allra sista jag gör.
    Nu på fredag skall jag göra namndekorationerna...

• hettie

27:e juni gäller för oss också.

Allt bokat utom frisör, inbjudningarna skickade idag! Vet att vissa tycker att inbjudan "måste" ut minst ett halvår före, men någon måste ju vara annorlunda också Vi har bjudit ca 90.

Nästa är att kolla vilken präst vi får (det är oklart fram till påsk), prova brudklänningen igen, bestämma musik till kyrkan et.c. Allt det stora är ju fixat så jag är ganska lugn. Ringen är inte köpt ännu, men jag vet vilken det blir.

Lite overkligt känns det att det bara är 2½ månad kvar, men det blir väl verkligare hela tiden!

• laris

Vi gifter oss också den 27:e juni =)

• Stårbrud27juni2009

Här är en till!

Bestämmde oss den 27e mars, då jag friade!

Men nu rullar det på snabbt. Ibjudningarna kom fram i dag, klänning köptes i lördags, plats och vigselförättare bokat och maten på G. Frissan bokat och mannens kläder ska inhandlas på lördag.
    Vi ska ha vigseln utomhus och festen på en dansbana i Folkets Park. Kan bli hur underbart som helst... Om det låter bli att regna!!

Största bekymret just nu är ringen... Våra förlovningsringar är mönstrade på kanterna... Vad kan man ha för ring till det?

• nni
    Stårbrud27juni2009 skrev 2009-04-07 20:27:38 följande:
    Här är en till!Bestämmde oss den 27e mars, då jag friade!Men nu rullar det på snabbt. Ibjudningarna kom fram i dag, klänning köptes i lördags, plats och vigselförättare bokat och maten på G. Frissan bokat och mannens kläder ska inhandlas på lördag.Vi ska ha vigseln utomhus och festen på en dansbana i Folkets Park. Kan bli hur underbart som helst... Om det låter bli att regna!! Största bekymret just nu är ringen... Våra förlovningsringar är mönstrade på kanterna... Vad kan man ha för ring till det?
    Oh vad roligt! När man väl sätter igång med planeringen så går det snabbt...
    Ang ringen så ska vi smälta om våra. Har ändå haft dom i 5 år o vill förnya oss så tar samma modell som min blivande vigselring. Men annars gå till butikerna o visa upp era förlovningsringar så kan de kanske hitta vigselring(ar)som matchar? Lycka till med allt!
    Vi ska själva beställa ringar snart! Har kollat ut
  • nni
    anapanasiti skrev 2009-04-07 19:25:40 följande:
    Vi har 73 gäster och det mesta är bokat, ska ringa om tårta snart. Min syster är guldsmed och hon ska göra min ring, den är valsad och färdig, men ska inte sättas ihop förrän i slutet av spril typ... när hon har tid. Min vigselring blir en vanlig slät guldring eftersom förlovningsringen är en enstensring (bild finns i galleri)
    Snygga ringar!

Våra finns också i galleriet. Men dom ÄR snyggare i verkligeheten...
Svar på tråden Fler 27 juni-brudar?