• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • MilosMamma

oj när e de man ska skicka den? gäller den i 3 månader?
    då bode ju 1 juni räcka för oss?, som gifter oss 29 augusti.

SaraPayam skrev 2009-04-15 13:58:50 följande:
    Hehehe ja visst känns det läskigt, vi ska skicka in hindersprövning en...å då känns det liksom ännu närmre.Men det ska bli så kul...längtar som bara den
  • SaraPayam
    MilosMamma skrev 2009-04-15 14:12:15 följande:
    oj när e de man ska skicka den? gäller den i 3 månader?då bode ju 1 juni räcka för oss?, som gifter oss 29 augusti.
    De har ju ändrat det...innan va det 3 månader å nu gäller den i 4 månader...så ni borde ju kunna skicka den i början av maj eller nåt sånt
  • 20090801

Hindersprövningen gäller fyra månader från verkställandedatum. Vi skickade in vår hindersprövning 1 april. Den 6 april gick den igenom och gäller fram till den 6 Augusti.{#lang_emotions_smile}

• Mitt hjärta 2008

Hur ska ni göra med efternamn? Ska ni behålla ert, ta makens eller heta både och?

Jag är så velig, jag heter ett annorlunda efternamn, mannen ett rel. vanligt. Han vill inte byta till mitt efternamn..
    Våra barn heter både mitt och hans efternamn. Jag vet inte vad jag vill och vad jag känner.

Om jag väljer att heta båda två, tycker ni då att även mannen borde lägga till mitt efternamn så hela familjen heter samma??Eller brukar mannen behålla bara sitt egna eller hur brukar man göra??
    Någon som vet???

• brud2009

Vad jag har förstått så kan bara en av er lägga till den andres namn, båda kan alltså inte ha bådas efternamn!

Vi har velat fram och tillbaka, försökt skapa ett helt nytt namn men de blev inte godkända då det fanns mellan 3-6 personer redan som hette så Men nu kommer det nog sluta med att han tar mitt efternamn som inte är ett -son namn som hans. Barnen heter redan som mig

• Hubba

HURRA!!!! idag har jag köpt min fina klänning!!! Den var till och med lite för stor nu... (vilket är positivt!!!)
    Inbjudningarna är skickade och det är flera som har hört av sig bara för att gratulera och säga att de är jätteglada för vår skull... så otroligt roligt... HIHIHI

• Cherrybride

1 Augusti
    sarapayam
    Bride 2be
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings
    augustibrud2009
    missnartfru
    Noxire örnsköldsviks kyrka

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammMitt hjärta 2008
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan
    candy tyra 2009
    22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82
    Goaste
    Cherrybride

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche
    Hubba
    konstigabaralillajag
    Taaanja
    Labolina09

En hel del vigslar i Augusti verkar det som ;)
    Kram

• När2blir1

Hej igen! Jag har inte häng mycket här alls.. mest läst.. hållt mig lite i bakgrunden då jag inte "känner" någon.. men ville ändå sticka in huvudet och säga hej.. igen..

Vi har legat på latsidan ett bra tag nu och nu börjar jag få panik med planeringen. Känns som det är miljoooner saker jag borde ta tag i NU men vet inte vart jag ska börja.. känns helt bedövande detta. Har ni andra kommit långt..
    (att jag äns vågar fråga då jag får ännu mer panik när jag ser hur långt andra har kommit.. gaah!)

• SaraPayam
    Hubba skrev 2009-04-15 23:11:54 följande:
    HURRA!!!! idag har jag köpt min fina klänning!!! Den var till och med lite för stor nu... (vilket är positivt!!!)Inbjudningarna är skickade och det är flera som har hört av sig bara för att gratulera och säga att de är jätteglada för vår skull... så otroligt roligt... HIHIHI
    Grattis vad kul, har du nån bild? Skulle vara kul å se den
  • SaraPayam

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-04-15 21:20:16 följande:

Hur ska ni göra med efternamn? Ska ni behålla ert, ta makens eller heta både och?Jag är så velig, jag heter ett annorlunda efternamn, mannen ett rel. vanligt. Han vill inte byta till mitt efternamn..Våra barn heter både mitt och hans efternamn. Jag vet inte vad jag vill och vad jag känner.Om jag väljer att heta båda två, tycker ni då att även mannen borde lägga till mitt efternamn så hela familjen heter samma??Eller brukar mannen behålla bara sitt egna eller hur brukar man göra?? Någon som vet???
    Jag kommer ta min m2b´s efternamn, känner att det känns som det rätta
    Tror att ni kan välja att ha det ena efternamnet i mellannamn...men du kan ju alltid ringa till skatteverket å kolla upp det där.
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2