• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • andbeyond

1 Augusti
    sarapayam
    Bride 2be
    Sagezza
    Mrs baom
    Ouno
    Joplin09
    Lövings
    augustibrud2009
    missnartfru
    Noxire örnsköldsviks kyrka
    Mois81 ( Uppsala- Dalby )

7 augusti
    troddealdrig

8 augusti
    w2b Blom
    CamillaMarcus
    AnRo09
    Juis31
    J D
    agtiwi
    När2blir1
    Hoppasbrud2009
    Brud2009
    Gurnell
    MammMitt hjärta 2008
    MammaMiaa

15 augusti
    Jeffa
    JanetKim
    Underbara060709
    Mariya
    Capu
    Prahlis
    Pentan
    candy tyra 2009

22 augusti
    1 år
    LB5
    Anki82
    Goaste
    Cherrybride
    andbeyond

29 augusti
    Milosmamma
    Pärlan2009
    Majsan12
    090829
    Moche
    Hubba
    konstigabaralillajag
    Taaanja
    Labolina09

• augustibrud2009

Hur går det för er? Här börjar det känns som om det närmar sig. Var iväg och köpte klänningen igår =D och idag ska vi kika lite mer på ringar och försöka hinna med att skriva ut hindersprövningen och ansökan om byte av efternamn. Det är så spännande snart bara 3 månader kvar =).

• MilosMamma

Här går det frammåt, dessvärre åker sambon på kurs hela veckan nu.
    Mrn på fredag får vi provtårtor till brudtårtan, Spännande!!

Annars är det träning och kost här. Går 1 mil om dagen nu, räcker det? eller ska man gå 2?
    Hasr 10 cm kvar tills jag får igen brudklänningen och har till 29 augusti på mig.

annars sitter jag fast med allt annat, tänkte viga denna vecka åt småplock, kvällarna är jag ju ensammen ändå.

• SaraPayam
    MilosMamma skrev 2009-04-19 11:22:17 följande:
    Här går det frammåt, dessvärre åker sambon på kurs hela veckan nu.Mrn på fredag får vi provtårtor till brudtårtan, Spännande!!Annars är det träning och kost här. Går 1 mil om dagen nu, räcker det? eller ska man gå 2?Hasr 10 cm kvar tills jag får igen brudklänningen och har till 29 augusti på mig.annars sitter jag fast med allt annat, tänkte viga denna vecka åt småplock, kvällarna är jag ju ensammen ändå.
    Angånende 1 mil om dagen....tror nog att det kan vara bra om du försöker få några pass styrka / vecka. Sen kanske även något kontionspass/ vecka. Jag har kommit igång ordentligt med träningen nu, så jag kommer träna ca 3-4pass styrka & kondition / vecka & sen övrig motion tex promenader. Tror att det kan ge ett bra resultat
  • CamillaMarcus

Ang. det SaraPayam skriver om träningen- håller absolut med. För att få det bästa resultatet bör man gå på pass där man får upp pulsen rejält (gympa, spinning, aerobics), kombinerat med styrketräning och promenader. På så sätt får man den högsta förbränningen samtidigt som man formar och får en starkare kropp! Har en PT som har skräddarsytt ett träningsschema till mig som ser ut som jag beskrivit i texten ovan.

• MilosMamma

jag tränar aerobic 6 ggr i veckan, innan 1 av promenaderna på dagen för då får man 100% mer effekt.

SaraPayam skrev 2009-04-19 16:59:45 följande:
    Angånende 1 mil om dagen....tror nog att det kan vara bra om du försöker få några pass styrka / vecka. Sen kanske även något kontionspass/ vecka. Jag har kommit igång ordentligt med träningen nu, så jag kommer träna ca 3-4pass styrka & kondition / vecka & sen övrig motion tex promenader. Tror att det kan ge ett bra resultat
  • augustibrud2009

Oj oj, va ni tränar på duktigt =). Så duktig är inte jag. Jag håller mig till promenader och cykling. Funkar bra för mig =). Det är fruktansvärda backar till jobbet så jag får nog minst lika mycket träning där som på spinningen :P

• Mitt hjärta 2008

Oj vad ni tränar på

Själv försöker jag få ihop en timmes prommenad om dagen. Det är inte lätt med alla andra måsten man har i vardagen! Men jag brukar gå en runda på lunchen på 20 minuter, sen 30-40 minuters runda efter jobbet i rask takt. På helgen försöker jag ta en långtur på cykel med familjen på släptåg.

Jag kan knäppa min klänning med nöd och näppe men skulle behöva ner någon cm till för att den ska sitta lite skönare.. hehe. Skulle det inte gå, ja då finns det möjlighet att lägga ut den... men det får vi inte hoppas..

Annars så skickade vi oxå inbjudningarna i torsdags och det har ringt 3 st som tackat ja.
    Det känns lite nervös...tänk om det blir flera som tackar nej! Fasiken vad det skulle kännas snopet eller hur!!

Annars har mina bröllopsbubblor kommit och jag har knutit band omkring dom, blev så fint så Nästa syssla blir att börja med placeringskorten, ska bli roligt!

Vi har fortfarande inte bestämt oss ang. efternamn än, så hindersprövningen får vänta ett par dagar till. Att det ska vara så svårt att bestämma sig vad man ska heta

• Hubba

Skickade in namnändringen för m2b i fredags... så snart har han nytt efternamn... som jag ska ta efter vigseln... =) Så när det är fixat så kan vi skicka in hindersprövningen...
    Ska ta tag i att kolla kläderna till honom och även ring... får hem gästboken i början på veckan...

Känns som att jag har lite koll i alla fall... hihi

• SaraPayam
    CamillaMarcus skrev 2009-04-19 17:44:40 följande:
    Ang. det SaraPayam skriver om träningen- håller absolut med. För att få det bästa resultatet bör man gå på pass där man får upp pulsen rejält (gympa, spinning, aerobics), kombinerat med styrketräning och promenader. På så sätt får man den högsta förbränningen samtidigt som man formar och får en starkare kropp! Har en PT som har skräddarsytt ett träningsschema till mig som ser ut som jag beskrivit i texten ovan.
    [/citat]
    MilosMamma skrev 2009-04-19 18:56:31 följande:
    [citat]
    jag tränar aerobic 6 ggr i veckan, innan 1 av promenaderna på dagen för då får man 100% mer effekt.
    Du är jätteduktig Jag har med satt igång nu igen, känns verkligen sperskönt. Hade en träff med PT i fredags å det va verkligen jättegivande. Så vi ändrade om mitt träningsprogram ganska ordentlilgt. Så va å tränade på förmiddagen i dag å det kändes så skönt, visst har man träningsvärk, men det är ju verkligen på de ställerna som man vill ha det
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2