• Flisa80

Juni 2009 nr 4

Den förra tråden var avstängd, så här kommer en ny!! Peppa, berömma, dela med sig, prata av sig..... Snart är det dags!!!

• Svar på tråden Juni 2009 nr 4
  • xmarsan

Vad duktiga ni alla är. Jag skulle aldrig våga mig på något sånt.

• zeddy
    nni skrev 2009-05-07 12:07:54 följande:
    Modigt. Jag vill ha backup i refrängen o gärna en gitarr i bakgrunden har jag bestämt. Iaf backup, men ska inte ta i utan ha "dov stämma"...
    Det är ju en mycket bra idé! Svårt för mig dock.. Jag har letat efter någon som kan spela lite grann men inte hittat. Men det gör inget, jag är inställd på att sjunga själv
  • nni
    zeddy skrev 2009-05-07 16:27:18 följande:
    Det är ju en mycket bra idé! Svårt för mig dock.. Jag har letat efter någon som kan spela lite grann men inte hittat. Men det gör inget, jag är inställd på att sjunga själv
    Tack! Får se om ngt blir av. Får samla mina tärnor o öva, de får va i bakgrunden isf. Usch vet inte om jag vågar... Kan tänka mig att läsa upp den som dikt annars...
  • rockabilly bröllop

Mmmm, törs inte sjung, och är rädd att gästerna går, så det bara blir jag kvar... MEN! Har faktiskt gjort ett bildspel av vårt liv tillsammans där jag lagt musik bakom som jag ska spela upp under middagen, känns jättebra och det kommer bli så fint!!

• nni

Nä jag vet inte om jag törs sjunga iheller.
    Kanske blir något tal eller diktuppläsning ist. Får se... i vilket fall som vet jag att han blir glader!
    Bildspel, vilken bra idé!

Ska någon av er ha egna löften förresten?
    Vi funderar på det. Men tror det räcker med standard. Vi ger varandra fin stråkinstrument musik ist på vigseln, som e stämningshöjande för oss.

• MulleNuh

Ja vi ska ha egna löften!

nni skrev 2009-05-09 16:39:06 följande:
    Nä jag vet inte om jag törs sjunga iheller. Kanske blir något tal eller diktuppläsning ist. Får se... i vilket fall som vet jag att han blir glader!Bildspel, vilken bra idé!Ska någon av er ha egna löften förresten?Vi funderar på det. Men tror det räcker med standard. Vi ger varandra fin stråkinstrument musik ist på vigseln, som e stämningshöjande för oss.
  • Flisa80

Hej brudar!

Har nyss kommit hem från min möhippa, som startade halv 2... Igår!

• Red Scarlet
    Flisa80 skrev 2009-05-09 22:38:58 följande:
    Hej brudar!Har nyss kommit hem från min möhippa, som startade halv 2... Igår!
    Ojoj..! Vad hände hur var det?? Berätta! :D
  • Flisa80

Jo...

Jag hade bestämt att jag skulle ut till ett köpcentrum lite snabbt med min kollega/vän/tärna direkt efter jobbet i fredags för att titta på tyg till tärnklänningarna. Vi traskade runt lite och tittade på kläder när jag hör hur min vän hälsar på någon. Två av mina andra kompisar, varav en är mammaledig. Kul tänkte jag, de är också här, vad roligt. Pratade en stund, de frågade vad jag skulle göra i helgen och jag sa att mamma kommer om ett par timmar. Hon skulle hit och hjälpa mig sy klänningarna. Vänder mig om och ser en kompis till komma, hon vinkar lite och gestikulerar att hon ska in till sin man och säga hej, som jag jobbar i butiken som vi råkade stå utanför. Hon kommer ut och vi pratar lite, jag fattar fortfarande ingenting!! Sen säger vi att vi ska gå vidare, jag och min väninna och börjar gå. Hinner gå 5 meter och ser då en till kompis och min syster (som aldrig har träffats) inne på hemtex. Hinner verkligen tänka, "vad är oddsen för att alla är här samtidigt", innan poletten trillar ner med en stoooor duns och jag inser att jag är dummast av dumma!!!!

Blir utspökad lite lagom med rosa slöja och tiara och får till uppdrag att handla massa saker på en lista. Ljus, ram, tyg, inredningsmagasin osv... Enda förbehållet är att jag måste fråga om varan finns i brudvitt! Traskar runt där och har roligt, får halva priset på ramen eftersom jag har en sån tajt budget osv. Kul när folk "spelar med".

Sen skulle vi ha picknick ute men eftersom det vräkte ner hamnade vi hemma hos en kompis föräldrar på deras altan. Mysigt!

På med ögonbindel och in i bilen igen. Och vi åker. Oh åker. Och åker. Blev till slut som ett litet barn. Är vi framme snart? Är vi framme snart?

Började lägga ihop saker, fundera på vart vi kunde vara på väg, och när jag insåg att vi kört i typ 2 timmar!! med ögonbindel!! så kände jag plötligt igen svängarna, backarna, jag kände det i kroppen! Vi var på väg till min favoritplats på jorden, sommarstugan vid Vänern!!!

Väl där så sluter fler av mina vänner upp, de som bor i värmland och det visar sig att de har planerat in att vi ska renovera vår friggebod!! Ja och min blivande har "drömt" om det ett år nu, men har insett att vi varken har tid eller råd i vår. Och så helt plötligt är allt förberett! Vi var många som kunde måla och greja och det blev SÅÅÅ fint!! Sakerna jag handlade tidigare under dagen skulle så klart vara till stugan. Fick sedan på kvällen en massa gåvor av alla, allt som passade in till vår nyrenoverade lilla stuga.

Jag tycker att det var fantastiskt att det tänkt ut detta! Dels att jag älskar platsen och längtat dit hela våren, dels att de verkligen tänkt efter vad som skulle glädja mig. jag är såå tacksam.

Vi grillade god mat, drack vin ooch pratade hela natten. Alla utom en med en liten bebis sov över och vi kunde fortsätta mysa även under lördagen!

Jag kan inte säga det nog.
    Jag är SÅ tacksam!

• Red Scarlet

Flisa80: Guh det låter som en helt underbar dag! Vilka fantastiska vänner du har som tänkt ut något som verkligen verkligen kommer att glädja DIG och som är så personlig. Och att de verkligen ställde upp med handkraft och hjälpte till...Jättekul!

Svar på tråden Juni 2009 nr 4