• Flisa80

Juni 2009 nr 4

Den förra tråden var avstängd, så här kommer en ny!! Peppa, berömma, dela med sig, prata av sig..... Snart är det dags!!!

• Svar på tråden Juni 2009 nr 4
  • MulleNuh

Sånt där gör mig såå less också.
    Samma med min sambos mamma. Men dom skiljde sig för 20 år sen! 20!!
    Hon har tackat nej till bröllopet

nni skrev 2009-05-13 13:40:45 följande:
    ORKA! Jag e smått förbannad nu. Min blivandes mamma e skild med pappan, hon blev lämnad och hans "nya" var hennes vän. Så det e invecklat. Det har gått 6 år!!!! Mamman och pappan har kunnat träffas efteråt! Hon har gift om sig för flera år sen liksom han.Hon sa för flera veckor sedan, att hon inte ville ha med pappans "nya". Min blivande sa att det har vi beslutat att hon ska få vara med. Hon har blivit bjuden och så vidare. Hon godtog det.Hon var här o kolla på bordsplaceringen o klagade givetvis massa på att pappans nya sida var där.Jaha. Klart dom e bjudna, vi e vänner med dom. Liksom hans barn. Tyvärr e hon ju bitter även efter 6 år.MEN vi har gjort ett beslut o bjudit alla! Vi har gjort så gott vi kan med bordsplaceringen, de sitter ifrån varandra o behöver inte se varandra.Iaf, NU när det e ca 6 veckor kvar skriver hon ett mail (!)Det lyder ungefär så, att hon inte kan se hela den j-la tjocka släkten. Att hon kan träffa pappan med andra människor men där går gränsen.Min blivande svarade idag på det att han inte orkar vara mellanhand och mamman o pappan får prata mellan varandra. Och det snarast. Och han skrev att han e besviken.Vi har lagt mycket tid o möda på att allt ska bli bra och så vidare. Det jag stör mig på nästan mest (förutom att ställa ultimatum) e att hon ger han dåligt samvete "e detta min son"? skrev hon. Och ta bort alla mallar för hur ett bröllop ska se ut. Vi gör på vårt sätt, vi tar för f-n inte hänsyn till en person bara!!!! Vi får väl se hur detta blir. Men vi tänker inte ta tillbaka inbjudan till pappans nya, och föräldrarna får prata mellan varandra. Vi har gjort vårt.Behövde bara spy ut lite.
  • nni
    MulleNuh skrev 2009-05-13 13:43:59 följande:
    Sånt där gör mig såå less också.Samma med min sambos mamma. Men dom skiljde sig för 20 år sen! 20!!Hon har tackat nej till bröllopet
    ARG. Kan dom för en gång skull sänka sitt huvud och tänka på sina barn??!!!!!
  • MulleNuh

nää det verkar itne så!

nni skrev 2009-05-13 13:52:22 följande:
    ARG. Kan dom för en gång skull sänka sitt huvud och tänka på sina barn??!!!!!
  • nni

Alltså, mamman menar att antingen tar vi bort inbjudan från hela pappans nya sida. Hennes 4 barn, deras respektive... Eller så kommer hon inte! Kan ni fatta? Tyvärr, så kommer nog inte mamman närvara, för vi tar inte tillbaka någon inbjudan alls.
    En sak att tillägga, e att hon visste att hennes man och hans barn var bjudna! Vad trodde hon? Att vi bara bjöd ena sidan eller? Hon borde fatta att det både var pappans nya och hennes barn... E så less.
    Synd om min blivande mest ju...som kanske inte kommer ha sin mamma där.

• nni
    MulleNuh skrev 2009-05-13 13:58:39 följande:
    nää det verkar itne så!
    Tyvärr.
  • Red Scarlet

Gaaah FY vad jobbigt för er... att båda ska missa sina barns bröllop bara för att de är själviska och tänker på hur "jobbigt" det är för dem. Borde man inte sätta sina barns bästa framför allt och vilja se dem i lyckliga situationer? Borde inte det gå före eventuell missämja, svartsjuka eller allmän obekvämhet?

Usch så himla trist... men det är ju deras förlust, jag tycker att ni gör rätt som bjuder den sidan av släkten om ni känner att ni vill ha dem med. Så länge man inte gör det för att man 'måste' utan för att man verkligen vill ha dem där är det ju man själv som bestämmer vilka gäster man ska ha. Om några av de andra gästerna då väljer att tacka nej får de väl göra det..tråkigt bara när det är ens egna föräldrar

• nni

Red Scarlet skrev 2009-05-13 14:02:14 följande:

Gaaah FY vad jobbigt för er... att båda ska missa sina barns bröllop bara för att de är själviska och tänker på hur "jobbigt" det är för dem. Borde man inte sätta sina barns bästa framför allt och vilja se dem i lyckliga situationer? Borde inte det gå före eventuell missämja, svartsjuka eller allmän obekvämhet?Usch så himla trist... men det är ju deras förlust, jag tycker att ni gör rätt som bjuder den sidan av släkten om ni känner att ni vill ha dem med. Så länge man inte gör det för att man 'måste' utan för att man verkligen vill ha dem där är det ju man själv som bestämmer vilka gäster man ska ha. Om några av de andra gästerna då väljer att tacka nej får de väl göra det..tråkigt bara när det är ens egna föräldrar
    Mm vi har redan bjudit alla dessa personer. För att vi ville ha dom med, självklart. De e alla som sagt närastående till oss.
    Ja vi får se vad som väntar. Antingen kommer inte mamman, eller så kommer hon... hon skulle t o m vara toastmadame med min mamma. Vi försöker göra henne delaktig o hon sitter närmast mig t ex. Men helt plötsligt, ställer hon ett ultimatum (!) På mail dessutom.
    Vi får se vad som väntar. Tråkigt allt bara!
  • nni

Tack för ni lyssnar, sitter hemma själv. Behöver förmedla lite hur jag känner (även jag pratat med sambon redan).

• xmarsan

Usch vad jobbigt. Trodde att det skulle bli lite samma sak hos oss. Min mamma tål inte pappas nya och har varit på oss en del om att hon (pappas nya) inte får sitta vid honnörsbordet. Men jag har sagt att det är vår fest och att vi gör som vi vill. Inte går efter några "måsten" och så "ska" man göra. Hon var sur på mig rätt länge men jag hoppas och tror att hon accepterat det nu.
    Hon missade min lillebrors bröllop delvis pga att hon inte ville vara på samma ställe som pappas nya (fast det övervägande var nog kostnaden och att hon inte fick semester - de gifte sig i Grekland med fest/middagar tre kvällar i rad). Och jag tror att hon nu förstått vad hon verkligen gick miste om och inte vill göra om det. Hoppas på det iaf.

Hoppas verkligen att det löser sig för er nni. Och Mulle Nuh - tråkigt att höra att din m2bs mamma inte ändrat inställning. Men ni får glädja er åt de som kommer och vill fira med er - som kan se utanför sig själva.

• xmarsan

Det är alltid skönt att kunna "prata av sig".

nni skrev 2009-05-13 14:08:00 följande:
    Tack för ni lyssnar, sitter hemma själv. Behöver förmedla lite hur jag känner (även jag pratat med sambon redan).
Svar på tråden Juni 2009 nr 4