Juni 2009 nr 4
Den förra tråden var avstängd, så här kommer en ny!! Peppa, berömma, dela med sig, prata av sig..... Snart är det dags!!!
Den förra tråden var avstängd, så här kommer en ny!! Peppa, berömma, dela med sig, prata av sig..... Snart är det dags!!!
Sånt där gör mig såå less också.
Samma med min sambos mamma. Men dom skiljde sig för 20 år sen! 20!!
Hon har tackat nej till bröllopet
nää det verkar itne så!
Alltså, mamman menar att antingen tar vi bort inbjudan från hela pappans nya sida. Hennes 4 barn, deras respektive... Eller så kommer hon inte! Kan ni fatta? Tyvärr, så kommer nog inte mamman närvara, för vi tar inte tillbaka någon inbjudan alls.
En sak att tillägga, e att hon visste att hennes man och hans barn var bjudna! Vad trodde hon? Att vi bara bjöd ena sidan eller? Hon borde fatta att det både var pappans nya och hennes barn... E så less.
Synd om min blivande mest ju...som kanske inte kommer ha sin mamma där.
Gaaah FY vad jobbigt för er... att båda ska missa sina barns bröllop bara för att de är själviska och tänker på hur "jobbigt" det är för dem. Borde man inte sätta sina barns bästa framför allt och vilja se dem i lyckliga situationer? Borde inte det gå före eventuell missämja, svartsjuka eller allmän obekvämhet?
Usch så himla trist... men det är ju deras förlust, jag tycker att ni gör rätt som bjuder den sidan av släkten om ni känner att ni vill ha dem med. Så länge man inte gör det för att man 'måste' utan för att man verkligen vill ha dem där är det ju man själv som bestämmer vilka gäster man ska ha. Om några av de andra gästerna då väljer att tacka nej får de väl göra det..tråkigt bara när det är ens egna föräldrar
Red Scarlet skrev 2009-05-13 14:02:14 följande:
Tack för ni lyssnar, sitter hemma själv. Behöver förmedla lite hur jag känner (även jag pratat med sambon redan).
Usch vad jobbigt. Trodde att det skulle bli lite samma sak hos oss. Min mamma tål inte pappas nya och har varit på oss en del om att hon (pappas nya) inte får sitta vid honnörsbordet. Men jag har sagt att det är vår fest och att vi gör som vi vill. Inte går efter några "måsten" och så "ska" man göra. Hon var sur på mig rätt länge men jag hoppas och tror att hon accepterat det nu.
Hon missade min lillebrors bröllop delvis pga att hon inte ville vara på samma ställe som pappas nya (fast det övervägande var nog kostnaden och att hon inte fick semester - de gifte sig i Grekland med fest/middagar tre kvällar i rad). Och jag tror att hon nu förstått vad hon verkligen gick miste om och inte vill göra om det. Hoppas på det iaf.
Hoppas verkligen att det löser sig för er nni. Och Mulle Nuh - tråkigt att höra att din m2bs mamma inte ändrat inställning. Men ni får glädja er åt de som kommer och vill fira med er - som kan se utanför sig själva.
Det är alltid skönt att kunna "prata av sig".