• Flisa80

Juni 2009 nr 4

Den förra tråden var avstängd, så här kommer en ny!! Peppa, berömma, dela med sig, prata av sig..... Snart är det dags!!!

• Svar på tråden Juni 2009 nr 4
  • MissDoe

Måste börja fundera på bordsplaceringen också... och det känns sååååå svårt!

• nni

Flisa80: Ni gör rätt i att höra av er till dom. De som inte hade osa:t som vi frågade hade glömt det. Och ville komma till vår glädje.

MissDoe; Bordsplacering ja, vi håller på med det. Men visst e det svårt. Vi ska nog ha E bord. Föräldrar, styvföräldrar och mor och farföräldrar sitter vid honnörsbordet, samt vi själva såklart och ev en lillasyster.
    Vi ska ha E bord, de som sitter i mitten e dom som e med o planerar bröllopet (brudtärnor, marskalk och deras respektive). Sedan tänkte vi ha övriga gäster ganska utspridda, men att par sitter diagonalt och de som inte e par sitter med någon som de känner väl diagonalt iaf.
    Men visst e det svårt! Vi kommer bli 50 st.

Vi har beställt tid för tårt-konsultation nu iaf.

• Flisa80

nni: Ja men jag hoppas det är så för oss också, vi vill verkligen ha alla där. Annars hade vi ju inte bjudit dem!

Vi väntar som sagt på de sista osa, men sen ska vi också köra igång med bordsplaceringen. Har förstått att det tar tid! Vi kommer nog bli ca 85, så man ska nog inte vänta för länge med att dra igång arbetet. Sen kan man ju inte vara säker förrän dagen innan mer eller mindre, men några större förändringar ska man väl förhoppningsvis inte behöva göra!

Sitter i övrigt och försöker bestämma vilka hotell vi ska bo på när vi reser till Bali. Svårare än svårt!

• Villesmamma

Vi har 13 st som jag vet kommer men som ändå inte har anmält sg till Svärmor så jag har skickat sms idag med påminnelse och telefon nr.

• Juni2009

Där med OSA...
    Vi hade den 1 april och några gäster hade hört av sig så jag SMSade alla och dom sa att dom hade SMSat till toastmadamer tidigare.
    Så det visade sig att dom såg fel på mobilnummer och trodde tvåan var sjuan...
    Vi hade visst konstig skrivstil på datorn??

Men vore bra ni ändå SMSa alla och påminna om OSA datum är passerad.

Men ni får avgöra själva.

• älskarlivet

Vi har inte mobilnumret till de som inte tackat ja/nej än och inte mailadress heller! De vi inte hört av är sådana som inte brukar höra av sig..

Juni2009 skrev 2009-05-01 20:04:54 följande:
    Där med OSA...Vi hade den 1 april och några gäster hade hört av sig så jag SMSade alla och dom sa att dom hade SMSat till toastmadamer tidigare.Så det visade sig att dom såg fel på mobilnummer och trodde tvåan var sjuan...Vi hade visst konstig skrivstil på datorn??Men vore bra ni ändå SMSa alla och påminna om OSA datum är passerad.Men ni får avgöra själva.
  • zeddy

Nu har vi bokat hotell till dagarna efter vigseln.. Hotell till bröllopsnatten ska min m2b boka.. Så vi får se hur många fler gånger jag måste tjata på honom

Sen så hämtade jag min klänning hos sömmerskan igår. Det är en kina-klänning men den var lite lång och så behövdes det lite andra ändringar... Men ååå va härligt att ha den färdig! Nu ska den bara strykas eller ångas eller nåt dagarna innan vigseln...
    Ska försöka att sätta igång med att skriva ut vigselhäfte ikväll..

• xmarsan

Nu har även jag hittat hit.

Ikväll ska vi förbi festlokalen och prata med cateringfirman. Ska bli skönt att kunna få svar på många frågetecken - förhoppningsvis

• 13Juni09

Hej

Jag försöker hitta en sida på nätet som har bla. hårnålar o hårspolar. Någon som vet om det finns att hitta?!

Tacksam för svar!

• GlamourKitten

Jag har ett dilemma med en kompis..
    det är bara han kvar som inte svarat på OSA,som var i fredags, och han har fått 2 påminnelser, men han svarar varken i telefon, på mail eller på sms (fast han skriver statusuppdateringar osv på sin facebook). Vad ska man göra? Ta det som ett nej?
    Det är verkligen trist känns ju som att det är riktigt taskigt av honom att inte ens tacka nej på inbjudan liksom, men vi MÅSTE planera exakt hur mycket mat o tårta vi behöver NU.

Sorry om jag drar ner stämningen, men vet inte vad jag ska göra?

Svar på tråden Juni 2009 nr 4