• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • nu gifter vi oss

Tredje försöket att skriva ett inlägg.
    *suck*
    Den här gången ska jag kopiera min text innan jag provar posta inlägget.
    ````````````````````````````````````

MV85: Wow vilken pampig klänning, du är modig som satsar på den! Lite som en dröm, som kungligheter gifter sig på film.
    Är det en kopia du ska få uppsydd? Antar det med tanke på priset. Vet du vad orginalet kostar och vad heter märket?
    Finns det nån bild där modellen står upp? Vore kul att se bara.

Här är min klänning!
    www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&page=0&pageSize=12&style=J1127

• MV85

Nu gifter vi oss: Antagligen blir det en kopia eftersom det inte går att få tag i originalet här i Sverige vad det verkar som... Priset på originalet är inte så farligt annars.. ca 9000, men vet ju inte vad en ev. återförsäljare tar här.. Har inte lyckats hitta någon som sagt...
    Men jo, den är lite av en dröm.. O jag har varit på väg att fega ur att köpa den ett par gånger, men har insett att det är den jag ska ha - ingen annan tilltalar mig lika mycket.
    Har inte sett några andra bilder på den tyvärr.. har försökt att googla efter den o så, men verkar inte finnas några andra bilder att få tag i på nätet..

• maj2010

Nu har jag också hittat hit, bäst att skriva nåt så man hittar tråden sen :)

Just nu händer det inte mycket alls på planeringsfronten, utom i tankarna. Igår fick jag träffa kollegans lille son på 10 månader, ett riktigt charmtroll! Och sen kom jag hem och hittade en inbjudan till min kusins bröllop i höst. Blev så bebissjuk och giftaslysten att det inte är riktigt klokt. Jag vill bara gifta mig och starta bebisverkstad NU! Hur tusan ska jag orka vänta nästan ett helt år?

• nu gifter vi oss

Vad är det med BT idag? Skrev igen men det gick inte att lägga ut, sen är texten förlorad. Kopierar nu än en gång så jag inte behöver komma ihåg allt igen...

Kollade nu och ser att märket heter Private Label By G, de verkar bara finnas i butiker i USA. Tråkigt för dig! De har många häftiga och annorlunda klänningar. Bra val för du blir nog ensam om den här i Sverige!

Går det inte att beställa ett orginal och de skickar då? Verkar ju finnas en del onlineshoppar som säljer märket, men dra ett mail till designern och kolla av att det är en godkänd återförsäljare så du köper äkta vara...

maj2010: Har ni bestämt datum?

• MV85

enligt designern säljer de inte online någonstans, så det lär inte vara godkända återförsäljare de som säljer online, fast de tar betalt för ett original... Snarare troligt att någon butik här omkring kanske kan få lov att ta hem en klänning åt mig om jag har tur.. Ska prata med en tjej som varit jättegullig o försökt fixa en massa med ett annat märke åt mig o se om hon kan göra något

• clin

Hej hej! här är en till som gifter sig den 29 maj 2010. Bokade kyrkan i måndags :)

• snuttfia

Och jag hakar på jag med, 15 maj blir det för oss. Har inte gjort nåt alls tror jag. Jo, tärnan är tillfrågad och blev jätteglad. Vi har en nästan klar gästlista också, vi blir inte så många... Massor av idéer och så har jag men inget som är klart. Försökte kolla kyrka men alla var låsta utom en som hade bröllop då så vi vågade inte smyga in...

Vill så gäran sätta händerna i nåt på riktigt men vet inte vart jag ska börja, kan inte ens komma på ett vettigt färgtema, har nöjt mig med grönt än så länge men det känns inte riktigt rätt på nåt sätt...

Vad har ni andra funderat/bestämt för färger?

• MV85

Snuttfia: Vi har vinrött/mörkrött, vitt och detaljer i guld och silver...
    Vi har inte ens börjat titta på kyrka än, fast vi har massa annat klart hehehe

• maj2010

Japp, datum är bestämt, 15 maj.

Färgtema? Måste man ha det? Blir nog grönt och kanske rosa om jag får bestämma. Men jag hinner säkert ändra mig flera gånger om :)

• Tattoo82

Hejsan! Här är en till som gifter sig 29 maj. Jag trodde jag hade det mesta planerat i mitt huvud men har börjat ändra mig massa nu... Ska alla gifta sig i kyrkan??

Svar på tråden MAJ 2010