• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • patrikoannika
    Martinaa skrev 2009-07-13 15:26:47 följande:
    Hej på er! Kul att det fanns en maj 2010-tråd! Vet dock inte ännu om jag "får" vara här, men vi hoppas på 15 maj. Imorgon ska vi åka och höra med kyrka och lokal *håll tummarna för oss*Eftersom det inte är offentligt för släkt och vänner ännu så avslöjar jag inte något om oss, men jag kan säga vad planeringsfreaket jag gjort hittills:* Registrerat en domän och snickrat ihop en egen bröllopshemsida som kommer bli offentlig samtidigt som inbjudningarna skickas ut.* Har en i stort sett klar gästlista (kan komma att ändras lite)* Gjort ett första utkast på budget (och insett att en lottovinst inte skulle sitta fel... )* Utsett kyrka och lokal, men ej bokat *hoppas hoppas** Halvt bestämt färgtema till blått, vitt och silver.* Kikat och klurat på stil och tillverkning av egna inbjudningskort, festprogram och placeringskort, samt lurat lite på bordsdekorering.* Bestämt typsnitt till ovanstående trycksaker (men kan nog ändras)* Gjort ett första utkast på vigselprogram* Har ett nästan färdigt festprogram med två egenkonstruerade korsord! (vet inte om jag ska vara stolt eller skämmas, haha)* Hittat en klänning på Littlecoral.com men ska vänta med att beställa.* Drömt, tänkt, funderat, längtat, klurat, planerat och tänkt ännu mer på den stora dagen
    Gaaaahhh!!! Ni ger mig ångest... vi har inte ens hunnit hälften av vad ni har gjort... Vi har bokat kyrka, lokal, fotograf och sviten!
  • Martinaa
    patrikoannika skrev 2009-07-13 19:45:28 följande:
    Gaaaahhh!!! Ni ger mig ångest... vi har inte ens hunnit hälften av vad ni har gjort... Vi har bokat kyrka, lokal, fotograf och sviten!
    Hehe, det är ingen fara. Det är inte maj än!

Allt det där på min lista är ju bara för att jag blev en liten bridezilla dagen efter (nä, nu ljög jag... fem minuter efter) min kille friat
    Egentligen har jag ju inga stora saker fixade ännu, kyrka och sånt som du räknade upp. Vi ska nog se till att vi hinner allihopa!
  • CiaLovesAndreas
    Martinaa skrev 2009-07-13 19:42:39 följande:
    Nice, får man se ett smakprov?
    Självklart!

www.marinadesign.se/butik/product_info.php

Så skoj det är att sitta och planera. Just nu är jag inne i musikens värld. Vad ska man ha för in och utgångs musik??
  • Martinaa

Superfin klänning Cia! Själv är jag nog för...konservativ för att våga köpa nåt annat än helvitt, men tycker det är kul att det har kommit inte lite färg i många klänningar! :)

Oj, musiken har jag inte ens börjat tänka på än...

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Jag provade denna först i en affär och sen när jag provade nästa, som var helvit, så kände jag mig helt plötsligt så blek

När vi går in tror jag vi ska ha den klassiska bröllopsmarschen av Mendelssohn.

Fast nu har jag blivit osäker på om jag och mannen ska gå in ihop eller om jag ska gå med min far eller själv. Hur ska ni göra?

• Martinaa

Vi gör den svenska traditionen och ska gå in ihop! Men enligt min kusin som gick in med sin far kan det vara bra att ha sin pappa vid sin sida precis INNAN dörrarna öppnas, för hon var så nervös att hon höll på att svimma och brudgummen var nog rätt skakig också, så en lugn och sansad far kan nog vara bra för nerverna, hehe.

Finns det nån sida där man kan ladda ner eller lyssna på olika bröllopsmarscher?

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Den har jag alltid tänkt, men sen ändrade jag mig ang. fotografering och vill att vi ska ta den efter vigseln. Så det innebär att mannen inte kommer se mig innan det är dags. Så då vore det ju extra pampigt om man gick fram till honom, för att då få se hans reaktion
    Men det tål att tänkas några gånger på.

Ingen aning, tyvärr.
    Vi ska nog ha nån känd låt när vi går ut. Det vill ialla fall jag. Mannen är inte så engagerad just nu, men det kommer kanske lite längre fram

• patrikoannika

Vi ska också gå in enligt svensk tradition. Jag och älsklingen, sida vid sida... Undrar hur mycket jag kommer bööööla... Hi hi...

• CiaLovesAndreas
    patrikoannika skrev 2009-07-13 19:45:28 följande:
    Jag kan säga att vi inte har bokat nånting än så länge
  • CiaLovesAndreas
    patrikoannika skrev 2009-07-13 21:06:47 följande:
    Vi ska också gå in enligt svensk tradition. Jag och älsklingen, sida vid sida... Undrar hur mycket jag kommer bööööla... Hi hi...
    Ja, det är ju fint att göra det.
    Jösses, mina tårar kommer säkert börja rinna redan vid klockringningen
Svar på tråden MAJ 2010