• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Martinaa

Yeeey! Grattis... eller vad man säger ;P (ööö ööö döö ha den äran...)

• CiaLovesAndreas
    Martinaa skrev 2009-07-16 13:27:09 följande:
    Yeeey! Grattis... eller vad man säger ;P (ööö ööö döö ha den äran...)
    Haha Tack tack!
    Måste säga att det känns riktigt skönt!
    Nu är det verkligen på riktigt
  • Martinaa

Precis så jag känner jag med. Nu är det verkligen på riktigt! Nu är det bokat.
    Alla andra förberedelser jag gjort innan är bara sånt jag suttit och gjort för mig själv framför datorn, nu är det andra inblandade och det är på riktigt!

Var hos frisören för klippning och lite sånt igår och kunde inte låta bli att ta upp det kommande bröllopet. Frågade lite om håruppsättningar och smink och sånt.

Antingen kan jag sminka mig och fixa håret hos min vanliga frisör och sedan fixa naglarna "separat" på nagelsalong. Eller så har Mist ett "bröllopspaket" för 3000:- med hår, smink, naglar, ögonbryn och rådgivning. Där ingår även brudgumsmake, men tveksamt om jag får med "maken" på det

Egentligen hade jag tänkt att fixa naglarna dagen innan för att spara tid, då det nog kommer ta tid så det räcker med hår och make. Återstår att se hur jag ska göra...

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Nu har vi även hört av oss till en fotograf. Sen är det väl inget mer av de stora saker som man måste vara ute i god tid för, eller har jag glömt nåt?

Jag funderar på att hoppa över naglarna. Jobbar inom vården så de får ju inte sitta så länge...så då blir det bara bortkastat.

• Fröken Strössel

Härligt att boka kyrka!

Jag skulle verkligen vilja boka vigselförrättare men får vänta till efter sommaren.

Vilken tid lägger ni vigseln? Tror vi kommer lägga den runt 3-4 tiden. Men svårt att veta vad som blir bäst tycker jag!

Vi komemr ju ha vigsel och fest på samma ställe så det är ingen transport där emellan och fotas kommer vi att göra innan så vi kan ju inte börja för tidigt. Vill inte äta middag klockan halv fyra

• CiaLovesAndreas

Fröken strössel,
    Vår vigsel börjar kl. 15, känns bra tror jag. Vill ju inte ha det för stressigt på morgonen.

Dock vet jag inte när vi ska fotas. Om vi ska göra det innan eller efter. Finns väl för- och nackdelar med båda alternativen.

• Fröken Strössel

Funderar på att lägga våran 15.30, men vet inte riktigt.

Angående fotografering så finns det absolut som du säger både för och nackdelar med båda. Men jag känner mig själv och om jag vet att alla gäster står och "väntar" kommer jag inte kunna slappna av. Så vi gör det innan, visserligen missar vi då att se varandra första gången på vigselplatsen men det känns ändå ok

CiaLovesAndreas skrev 2009-07-16 22:42:42 följande:
    Fröken strössel,Vår vigsel börjar kl. 15, känns bra tror jag. Vill ju inte ha det för stressigt på morgonen.Dock vet jag inte när vi ska fotas. Om vi ska göra det innan eller efter. Finns väl för- och nackdelar med båda alternativen.
  • CiaLovesAndreas

Fröken Strössel skrev 2009-07-17 09:47:53 följande:

Funderar på att lägga våran 15.30, men vet inte riktigt.Angående fotografering så finns det absolut som du säger både för och nackdelar med båda. Men jag känner mig själv och om jag vet att alla gäster står och "väntar" kommer jag inte kunna slappna av. Så vi gör det innan, visserligen missar vi då att se varandra första gången på vigselplatsen men det känns ändå ok
    Det har du rätt i.
    Jag tänker att man kanske är mer avslappnad efter vigseln. Innan kommer man väl vara supernervös
  • Fröken Strössel

hmm, ja det ligger ju något i det också! Det ska inte vara för lätt att gifta sig, många beslut att ta!

Svar på tråden MAJ 2010