• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • johi77
    patrikoannika skrev 2009-07-18 14:59:49 följande:
    Vi funderar lite kring inbjudan och program och placeringskort och sånt pappersgrejs, ni vet. Ska man göra själv? Är det svårt, jobbigt? Är det dyrt att beställa färdiga grejor? Är det kanske samma kostnad för att greja det själv? (man har ju sett/hört alla som "scrappar" ihop helt underbara grejor - men jag är inte direkt någon pyssellisa...) Om man ska göra det själv måste man ju köpa en massa typ skärmaskin, klistergrejor, saxar, stämplar, fina pennor etc. Det blir kanske dyrt det också? Vi räknade och tittade på grejor från "Calligrafen" - eller nåt sånt, det gick ju på närmare 10000, det tyckte jag var i dyraste laget. Hur ska ni göra?
    Jag har turen att ha en svägerska som är en fullkomligt besatt och grym scrappare av mestadels kort så jag kommer kräva hjälp där Hon har alla sorters maskiner, stämplar mm som behövs så det blir väl några pysselkvällar hemma hos henne.

Jag har varit delaktig i kompisars bröllop och svårt är det ju inte att göra själv men det tar tid! Jag hade aldrig betalat 10 000 för att köpa upplägget. Försök att komma på en grundidé, te x hitta ett papper som du gillar och använd det sedan till både inbjudningskort, program, placeringskort. Just placeringskorten tycker jag inte man behöver arbeta så mkt med, hellre en tjusig inbjudan.
  • johi77

Denna djungel av brudklänningar - är det någon som har bra tips på sidor på nätet där man kan spana runt?

Jag har fått för mig att jag vill ha en enkel klänning med halterneck men jag tycker det mesta är axelbandslösa klänningar och det passar inte mig.... tyvärr...

• Moon River
    johi77 skrev 2009-07-18 21:19:07 följande:
    Denna djungel av brudklänningar - är det någon som har bra tips på sidor på nätet där man kan spana runt?Jag har fått för mig att jag vill ha en enkel klänning med halterneck men jag tycker det mesta är axelbandslösa klänningar och det passar inte mig.... tyvärr...
    jag såg att någon i en annan tråd tipsade om www.lilly.dk och de hade underbara klänningar.
  • CiaLovesAndreas

Har nu tagit kontakt med en fotograf. Gissar att det gäller att vara ute i god tid.

Annars är det rätt så lugnt här hemma nu med bröllopsplanering.

• Martinaa
    johi77 skrev 2009-07-18 21:19:07 följande:
    Denna djungel av brudklänningar - är det någon som har bra tips på sidor på nätet där man kan spana runt?Jag har fått för mig att jag vill ha en enkel klänning med halterneck men jag tycker det mesta är axelbandslösa klänningar och det passar inte mig.... tyvärr...
    Välkommen in i kinaklänningstråden!
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3431288.html

Annars är det bara att börja springa runt i butiker där du bor som säljer klänningar, eller kika på blocket!
  • Fröken Strössel
    patrikoannika skrev 2009-07-18 14:59:49 följande:
    Vi funderar lite kring inbjudan och program och placeringskort och sånt pappersgrejs, ni vet. Ska man göra själv? Är det svårt, jobbigt? Är det dyrt att beställa färdiga grejor? Är det kanske samma kostnad för att greja det själv? (man har ju sett/hört alla som "scrappar" ihop helt underbara grejor - men jag är inte direkt någon pyssellisa...) Om man ska göra det själv måste man ju köpa en massa typ skärmaskin, klistergrejor, saxar, stämplar, fina pennor etc. Det blir kanske dyrt det också? Vi räknade och tittade på grejor från "Calligrafen" - eller nåt sånt, det gick ju på närmare 10000, det tyckte jag var i dyraste laget. Hur ska ni göra?
    Många scrapbutiker har maskiner man kan låna om man köper material där. Jag har sådan tur att det finns en jättefin butik precis där jag bor som har öppet några kvällar i veckan. Så jag har köpt allt mitt papper där och kommer sitta där och göra inbjudningar, placerkort och festhäften. Är ingen "van pysslare" men tycker det är rätt kul måste jag säga
  • dittdatten

Boka fotograf ja... Kanske ska göras ganska snart det också?

• CiaLovesAndreas

Kan man ha The lion sleeps tonight som utgångsmusik?
    Lyssnade på den nu och fastnade för den

• CiaLovesAndreas
    Martinaa skrev 2009-07-19 19:17:10 följande:
    KAN kan man ju...
    Hehe, sant Men frågan är ju om den är så passande.
    Vad ska ni ha för musik?
Svar på tråden MAJ 2010