• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • CiaLovesAndreas

Idag köptes tärnklänningen

Nu känns det som att vi måste hitta en festlokal. Helst skulle jag vilja ha vigselplats, fest och boende på samma ställe. Det vore ju himlans smidigt

• Fröken Strössel
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-14 23:07:46 följande:
    Idag köptes tärnklänningen Nu känns det som att vi måste hitta en festlokal. Helst skulle jag vilja ha vigselplats, fest och boende på samma ställe. Det vore ju himlans smidigt
    Roligt att hitta klänning!

Vi har hittat en lokal där vi både kommer ha vigsel och fest men boendet blir en bit bort. Hade verkligen varit toppen om man kunde haft alla tre på samma ställe!
  • CiaLovesAndreas

Fröken Strössel skrev 2009-07-15 08:02:23 följande:

Roligt att hitta klänning!Vi har hittat en lokal där vi både kommer ha vigsel och fest men boendet blir en bit bort. Hade verkligen varit toppen om man kunde haft alla tre på samma ställe!
    Ja
    Kanske lite tidigt men vi hittade en på blocket som var fin OCH billig

Ja det vore ju onekligen det smidigaste om man hade allt på samma ställe.
    Här blir det nog så att vi viger oss på en plats och sen blir festen och boendet på samma ställe.
  • Martinaa

Om vi bara bestämmer oss så är det klappat och klart att det blir den 15 maj, med vigsel, fest och boende på samma ställe! Smakar det så kostar det brukar det heta, och det stämmer bra i detta fall. Frågan är om priset är värt "smaken"...

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Ja, det springer iväg om man vill ha allt dukat och klart
    Men det vore ju så skönt att slippa allt ansvar.
    Var ska ni gifta er?

• Veronicamy

fröken strössel.oh du har kommit en bit på vägen jag har bara frågat en av mina tärnor än så länge! hehe men om vi hittar vårt ställe immorgon så kommer man komma till allt det nya roliga som klänning , inbjudan o festmeny o så *wiiie*
    Ah kommer du från skåne?

Vi kommer antaglingen ha vårt söder om Göteborg!

• Martinaa

Hm.. ska jag avslöja detta ännu...?

Jag säger som så här så länge. Det är ett privatägt kapell, så det är det som kostar...mycket. Damen vi pratade med på restaurangen var jättetrevlig och de verkade ha mycket fin mat till ungefär halva priset än vi hade räknat med (kuvertavgiften) och då ingår personal och grovdukning. Lokalen var jättebra och det kändes bra, men vi tvekar ändå lite på grund av hyran av kapellet. Vi vill så gärna, så det lutar åt att vi tar det här ändå, men det rör sig ändå om mycket pengar i slutändan...

• Veronicamy

Men åhhh va kul om ni hittat ert ställe Martinaa, jag har ju verkligen ingen aning om hur hyran kan ligga på ställen och sånt. hur mycket har alla här räknat med på det? och kuvert pris .. skit ja e helt lost i detta känns d som

• CiaLovesAndreas
    Martinaa skrev 2009-07-15 11:35:22 följande:
    Hm.. ska jag avslöja detta ännu...? Jag säger som så här så länge. Det är ett privatägt kapell, så det är det som kostar...mycket. Damen vi pratade med på restaurangen var jättetrevlig och de verkade ha mycket fin mat till ungefär halva priset än vi hade räknat med (kuvertavgiften) och då ingår personal och grovdukning. Lokalen var jättebra och det kändes bra, men vi tvekar ändå lite på grund av hyran av kapellet. Vi vill så gärna, så det lutar åt att vi tar det här ändå, men det rör sig ändå om mycket pengar i slutändan...
    Åh förlåt, det behöver du inte göra.
    Men känns det rätt och man känner att man kan/vill lägga pengarna på det så varför inte slå till?

Sambon skulle idag prel.boka kyrkan och får till svar att det inte går att boka förrän i november efter kyrkomötet.
    Tyckte det lät skumt och ringde till svenska kyrkan.
    På kyrkomötet ska det diskuteras om vigselrätt för homosexuella, så alltså är det de homosexuella som måste vänta med att boka vigsel.
    Men så vitt jag vet så är inte min sambo homosexuell
    Så den kyrkan vi är intresserade av hade ju totalt missuppfattat det där
  • Veronicamy

Martinaa ....Jag vill med ha allt på samma ställe vi får se va dem har för priser! men ja e beredd på att lägga en del på det faktiskt! :)
    tycker inte man ska skämmas eller så för det. alla har ju olika budget! E super glad när man hittar det man vill ha och kan få det!!! skäms inte!!!

cia: hahahaha... kanske för det alltid e brudarnas som ringer som dem trodde det?? *skrattar*

Svar på tråden MAJ 2010