• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Fröken Strössel

Martinaa skrev 2009-07-17 18:24:46 följande:

Jag ska nog vänta med att beställa, för att jag är rädd att jag kommer hitta nån annan och ångra mig :P Det är ju trots allt ett tag kvar
    Du har så rätt, men man blir ju så ivrig
  • Martinaa

Fröken Strössel skrev 2009-07-17 18:32:30 följande:

Martinaa skrev 2009-07-17 18:24:46 följande:
    Du har så rätt, men man blir ju så ivrig
    Va? Näääähä... Inte jag!

*visslar och täcker diskret över alla vigselprogram och festprogram som jag redan nästan gjort klart samt håller händerna för att gömma hemsidan jag redan fixat som komplement till inbjudningarna*

• Fröken Strössel

haha, jag vet! Det går liksom inte att sluta när man väl har börjat!

Det är verkligen fantastiskt kul att planera bröllop

• Ninnalotta

Hej igen alla
    ja har äntligen fått tag i en dator efter några veckor på vift ute i vårt vackra land.
    oj oj va ni hunnit med att planera och snacka här, ja pallar inte att läsa allt ni hunnit snacka om men tänkte i alla fall fylla i vårt bröllopsdatum som är den 14 maj. D e fredagen i kristihimmelfärdshelgen så de flesta jobbar nog halv dag och kan komma till vigseln kl 16 utan problem.
    Nu står flytt till ny stad med nytt jobb närmast på schemat men ja ska nog hinna med lite bröllops planering oxå hoppas jag...

• johi77

En liten hemlig presentation av mig som nyss hittat hit Vi planerar bröllop 15 maj 2010 så jag antar att jag hör till "er"! Vi har ännu inte berättat för några fler än några goa vänner så därför håller jag mig lite hemlig ett tag till.

• Martinaa

Välkommen hit Johi, du har kommit helt rätt! :)

Vi sitter i samma båt då, du och jag. Vi ska också gifta oss den 15 maj och vi har heller inte berättat för någon ännu, bara närmaste familjen.

• Moon River

Hej!

Jag är ny i tråden, är också lite hemlig än så länge.
    Jag och min m2b ska gifta oss den 8 maj 2010. Vi har börjat planera en hel del och har bokat lokal och vigsel. Tycker att det är såå roligt att planera!

• johi77

Tack för välkomnandet! Eftersom jag är en planeringsmänniska till tusen så klurar och filurar jag mest hela dagarna. Dagens bröllopsfixanden har iaf blivt bokande av lokal och fotograf - jippiee!

Det som inte är klart men som måste bli klart snart är kyrkan... Men hon som är ansvarig är på semester till 2 aug så jag antar att jag kommer få ha ont i magen lite till *hihi*

När jag läser det ni andra skriver känner jag mig dock sååååå off. Gud, vilken koll ni har på läget! Kanske måste börja spana på klänningar jag med snart

• patrikoannika

Vi funderar lite kring inbjudan och program och placeringskort och sånt pappersgrejs, ni vet.

Ska man göra själv? Är det svårt, jobbigt? Är det dyrt att beställa färdiga grejor? Är det kanske samma kostnad för att greja det själv? (man har ju sett/hört alla som "scrappar" ihop helt underbara grejor - men jag är inte direkt någon pyssellisa...) Om man ska göra det själv måste man ju köpa en massa typ skärmaskin, klistergrejor, saxar, stämplar, fina pennor etc. Det blir kanske dyrt det också?

Vi räknade och tittade på grejor från "Calligrafen" - eller nåt sånt, det gick ju på närmare 10000, det tyckte jag var i dyraste laget.

Hur ska ni göra?

• CiaLovesAndreas

patrikoannika,
    Jättefin klänning!

Martinaa,
    Nä, det är verkligen inte lätt med alla dessa val som man måste göra i denna bröllopsplanering

Svar på tråden MAJ 2010