• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • CiaLovesAndreas

johi,
    Nä, det gör ju tyvärr inte det.
    Ja, vem vet. Ibland rullar det ju på

Klänning är svårt. Men jag hittade min dröm och självklart är det släp på den. Jag menar när får man ha en klänning med släp? Det gäller ju att passa på

• Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-20 10:48:45 följande:
    Vi har bokat vigseln till kl 15. Just nu känns det lagom, men vi får väl se på den stora dagen
    Jag har hela tiden tänkt mig klockan 15 för det är väl det mest "typiska" att ha och jag tyckte det är ganska lagom. Nu fick jag veta att vi måste lägga den kl 17 då vår kyrka (kapell) även är turistmål så det kommer vara folk där fram till fyra-fem.
    Jag tycker 17 är lite sent egentligen, men å andra sidan har vi restaurangen 200 meter från kyrkan så vi kan gå i ett enda följe bort så där förlorar man ingen tid på transport.

Jag tycker kl 17 känns sent, men när dagen väl kommer så kommer det nog gå alldeles för fort...
    Är det lite senare har man ju lite mer tid till frisör, sminkning och fotografering också, men hade jag fått bestämma så hade jag nog tagit det kl.15. Den 15e maj klockan 15! :)
  • CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Den stora dagen kommer väl flyga iväg

• Moon River

Vi har redan bokat vigseln och det blir klockan 15, jag tycker att det är en bra tid. Man behöver inte gå upp supertidigt på morgonen för att hinna med allt, samtidigt som det inte är försent på dagen heller. Klockslag beror ju lite på om man vill ha fotograferingen innan eller efter bröllopet.

• johi77

Då kör jag nog på kl 15 den 15e då, lätt att komma ihåg om inte annat.

Jag kan förstå dig Martinaa med tiden men när ni har så nära till festlokalen tror jag det kommer bli alldeles lagom. En vigsel tar väl inte mer än 30-40 min (eller?) så ni är säkert på plats i lokalen strax efter 18. Perfekt ju! Natten sen är ju lång och jag kommer iaf inte följa traditionen att vara den förste att lämna festen. Nä, party natten lång väl?

• dittdatten

Ja släp absolut! Men sen då? Helt slät? Brodyrer? Spets? Pärlor på livet? Tyll utanpå klänningen eller bara på underkjolen? Det är ju verkligen en djungel...!

• johi77
    Martinaa skrev 2009-07-20 22:05:52 följande:
    Om den är "för enkel" avgör bara du själv. Alla tycker olika. Jag tycker den var jättefin!! Själv är jag ganska inne på den här:www.littlecoral.com/v9409fstrapless-aline-chi...Annars hittade jag en på Milly som jag gillade och som passande nog heter just Martina! www.millybridal.com/store/comersus_viewItem1....Kan inte bestämma mig! :P
    Båda var superfina och ganska snarlika. Jag gillar den senaste bäst - Martinaklänningen - gillade den brodyren mer och sen var det ju fint i ryggen med rosetten
  • Martinaa

Min sambo gillade den mer också. Lite kul om jag väljer den med tanke på namnet

Svar på tråden MAJ 2010