• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Fröken Strössel

CiaLovesAndreas: Vacker klänning!

Vad kul att vi blivit några flera här

15maj är det som sagt dags för oss. Det blir en borgerlig vigel utomhus (så håll tummarna för uppehåll) sen kommer vi ha festen på samma plats som vigseln (men inomhus). Har också börjat tänka på musik, vi har bestämt ingångslåt och en av låtarna som ska spelas under själva vigseln men ska nog ha en till under vigseln och en som avslutning.

Nu har jag börjat tänka mycket på bröllopsresa och vi har nog bestämt oss för att åka ganska precis efter bröllopet, 19 maj. Roligt att planera den också parallellt

• Veronicamy

hej alla.. vi ska och kika på 3 lokaler på torsdag... snälla håll tummarna att det är något för oss något av ställerna,,, har ni några tips inför man ska iväg o kika!?! va man bör fråga,kika på, osv alla tips e välkomna!

• Fröken Strössel

Några frågor:

- Det är alltid bra att höra när ni får tillgång till och när ni måste lämna lokalen.

- Om ni ska ha en lokal där ni kan ha med egen mat eller catering är det bra att fråga vad som ingår när det gäller glas, bestick, porskin, dukar etc.

- Hur sent ni får spela musik?

Det var några iaf

• Veronicamy

Åh tack så jätte mycket för dem tipsen fröken strössel :) dem där sakerna har ja inte ens tänkt på

• Fröken Strössel

Det var så lite! Hoppas att ni hittar en lokal som är helt perfekt

• Veronicamy

Tack snälla! har du lokal? hur långt har du kommit?? =)

• CiaLovesAndreas

Fröken Strössel,
    Tack så mycket!

Är ju inte helt spikat att det blir den, men just nu lutar det väldigt mycket åt det

Var i Sverige ska ni gifta er?

• Fröken Strössel

Yes, vi har hittat en lokal. Den första vi tittade på faktiskt! Planerar på distans då vi bor i Stockholm men kommer ha bröllopet i Skåne.

Annat som är klart
    - Hittat men inte beställt klänning
    - Bestämt design för inbjudningkort och köpt material men inte gjort de klara än.
    - Bokat frisör
    - Utsett toastmaster

Sen har jag börjat fibbla med festprogram, musik till vigsel och fest, tittat på olika cateringalternativ.

Efter sommaren kommer vi försöka boka vigselförrättare så att vi kan bestämma tid. Känns som att det är en hel del kvar men känner mig rätt lugn än så länge.

• Fröken Strössel
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-13 22:01:14 följande:
    Fröken Strössel,Tack så mycket!Är ju inte helt spikat att det blir den, men just nu lutar det väldigt mycket åt det Var i Sverige ska ni gifta er?
    Blir i Skåne, utanför Ängelholm. Ni då?
  • CiaLovesAndreas

Fröken Strössel skrev 2009-07-13 22:06:43 följande:

Blir i Skåne, utanför Ängelholm. Ni då?
    Nånstans runt Linköping.
Svar på tråden MAJ 2010