• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • maj2010

Jag har kommit över ångesten jag hade över klänningen, i alla fall delvis. Provade den hemma häromkvällen och fick precis samma wow-känsla som i butiken. Dessutom känns det lite kul att kunna börja fundera på skor, frisyr, slöja eller inte, bukett och så vidare när jag vet vad jag ska ha för klänning.

Just nu pratar jag och sambon mycket om hur vi ska lägga upp själva dagen. Första tanken var att vi börjar med att gå till rådhuset, sen fotografering, sen ceremonin inför gästerna och sen blir det middag och fest. Nu har vi börjat fundera på om vi verkligen måste gå till rådhuset samma dag eller om vi ska göra det veckan innan, för att slippa stressa så.
    Vi upplever inte vigseln i rådhuset som den "riktiga", utan bara som ett juridiskt måste. Vi ska ju ändå skriva våra egna löften som vi ger till varann inför bröllopsgästerna och tänkte byta ringar i samband med det. Fast det skulle kännas skumt att gå omkring och vara gift i en vecka innan bröllopet...

• Zätas brud

Hej,
    är ny i tråden för nu äntligen är det dags att börja planera bröllopet.
    Vi ska gifta oss den 29/5 2010 i Stockholm. Vi har i dagsläget hängt ihop i snart 1,5 år och eftersom man måste fånga tillfället så friade jag såklart på skottdagen. Han sa ja så nu kör vi :)
    Vi har inte bokat eller köpt nåt alls ännu. Eftersom vi fick barn för två månader sedan vill jag inte kolla på klänning ännu. Dessutom kommer jag nog inte köpa någon typisk brudklänning så det känns som om jag har tid på mig.
    Lokaler har jag börjat söka och i Stockholm är allt dyrt, nästan i alla fall. Särskilt om man vill ha med sig egen mat och dryck. Om någon har tips på mysig lokal för runt 50-60 pers. får ni gärna tipsa. Bygdegård eller liknande skulle vara mysigt.

/L

• Fröken Strössel

Zätas brud: Vad kul med bröllop! Stort grattis

Har tyvärr inga tips på lokal i Stockholm. Bor här men planerar bröllop nere i Skåne.

Lycka till med planeringen!

• patrikoannika

På måndag har vi beställt tid och ska iväg och prova brudklänning och så kläder till blivande maken. Mysigt!

• JCH

Hej!
    Såg en tråd om bröllop i maj 2010 så jag ansluter mig till denna skara. Vårt bröllop är inte offentligt ännu så jag tassar mest runt och kikar. Längtar så efter att få berätta för världen om våra planer...

• Veronicamy

Hej hej!!!! Vi planerar vårt bröllop till Maj 2010, hoppas ja får hänga här!!?! =)
    Vi ska till 3 ställen nästa vecka och kika, håll tummarna att något är för oss!

Längre än så har ja inte kommit mer än frågat min "huvudtärna" som blev överlycklig!!

vinkvink

• Fröken Strössel

Roligt att titta på klänningar och lokaler!

Jag funderar faktiskt på om jag ska beställa min klänning nu till vecakn bara för att få det gjort

Har nu frågat toastmaster och toastmadame och de blev väldigt glada och tackade ja! Blir alltid lika glad när det är någon utanför den närmsta familjen som blir engagerade i bröllopet!

• ZandraPatrik

Vi ska gifta oss 22 maj 2010.
    Jag var och provade brudklänningar i torsdags=) Föll för den första jag provade=)
    Ska iväg på tisdag å prova en klänning jag hittat på Blocket=)
    Wish me luck=)

• Pingstdagen2010

Kan vi inte göra en liten presentationslista med allas datum? OK, jag börjar.

Pingstdagen2010 22 maj

Svar på tråden MAJ 2010