Inlägg från: CiaLovesAndreas |Visa alla inlägg
  • CiaLovesAndreas

MAJ 2010

Nämen, så tyst det blev...

• CiaLovesAndreas

Fröken,
    Vi har inte ens skrivit upp majoriteten av min släkt. Min mor har 6 syskon och alla har minst 2 barn så det finns inte en chans att kunna bjuda alla och precis som ni vill vi heller inte ha ett för stort bröllop.

Det känns som att man måste bjuda de som man vill ha med på möhippan och svensexan också.

• CiaLovesAndreas

Fröken,
    Håller med!

Jag har heller aldrig smycken heller. Men jag fick ett jättefint halsband av mannen i julklapp. Det är ett hjärta som är hälften guld och hälften silver. Hänger i en guldkedja.
    Dock är ju jag sugen på att ha en silver tiara, tror ni det kan funka ändå?
    Har dock inte provat om halsbandet funkar till klänningen än, men jag får väl gå och prova klänningen i höst igen och då ha på mig halsbandet

• CiaLovesAndreas

Uj, vad ni har skrivit medans jag jobbat

Martinaa,
    Välkommen tillbaka
    Länkar till bilderna igen:

Klänningen
    www.marinadesign.se/butik/product_info.php&products_id=831

Inbjudningskorten
    www.kortdesign.se/default.aspx&action=ShowPrice&command=8300

Tårtan
    www.projectwedding.com/photo/browse&tag=cake&thumbs_page=4

Kan försöka se om jag hittar nåt som liknar mitt halsband. Återkommer

Fröken,
    Åh, vilket fint halsband!!

• CiaLovesAndreas
    jaao skrev 2009-07-26 13:15:39 följande:
    Hej hej!Här kommer ännu en som ska bli fru i maj,vi gifter oss på vår 10åriga förlovningsdag!Som jag har väntat! Ser att jag ligger lite efter i planeringen jämfört med er andra, vi valde datum i morse och ingenting annat står klart, jag är jättedålig på planering och vet inte vart jag ska börja. Kommer kika in i tråden för tips och råd.
    Välkommen hit!
    Vilket datum blev det?

Martinaa,
    Glömde ju kommentera dina länkar.
    Håruppsättningen ser jättefin ut! Nåt i stil med vad jag skulle ha om jag haft långt hår.

Ringen är också fin. Lite diskret, inte alltför mycket blingbling
  • CiaLovesAndreas
    jaao skrev 2009-07-26 13:36:30 följande:
    Tack tack!29:e känns som hundra år bort men ändå så nära!
    Håller med dig Vill åtminstone att det är 2010 NU
  • CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Tack så mycket!
    Fastnade för den så fort jag såg den och sen satt den som ett smäck så då var det inget att fundera över

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Jag har också funderingar på att skicka ut inbjudningarna vid jul istället för traditionella julkort ´

Hur tidigt ska man egentligen fråga värdpar och toastmaster?
    Mannen tycker att det är alldeles för tidigt nu.

Kan ha man två tjejer som värdpar eller "måste" det vara en man och en tjej?
    Vi har "hittat" en tänkbar tjej som värd, bara det att hon bara känner mannen. Så nu känns det som att jag måste "hitta" nån som känner mig. Förstår ni hur jag menar?
    En som känner mig är tärnan, men blir det för mycket för samma person att vara både tärna och värd?

johi,
    Jag röstar på den första klänningen.
    Hmm, vi ska nog också öpnna presenterna efteråt och vi kommer ju dessutom att erbjuda de som vill att sova över där festen kommer hållas.
    Har inte ens tänkt tanken på vad jag ska ha på mig. Kanske bröllopsklänningen igen, eller är det för konstigt?

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Åh, tack för dina svar!
    Den tjej som vi tänkt och tärnan känner dessvärre inte varandra. Dock är ingen av dem tillfrågad än så vi får väl se hur det blir.
    Inte lätt det här.

Nä, jag hade heller inte tänkt på klänning tidigare förrän jag läste johis inlägg.
    Iofs har jag en somrig axelbandslös klänning som jag skulle kunna ha...vid närmare eftertanke. För det kanske är för konstigt att ha bröllopsklänningen två dagar i rad

• CiaLovesAndreas

johi,
    Ok, men då kommer jag troligtvis satsa på sommarklänningen. Känns som att det räcker med det man måste köpa till bröllopet. Gissar att budgeten kommer spräckas nånstans

Aha, men då kanske det räcker att tärnan "bara" är tärna.
    Min tärna är samma person som är gudmor till vår dotter.

Det svåra blir då att hitta nån som känner mig, av de vi bjudit och som helst inte är släkt. Fast släkt kanske också funkar?

Fröken,
    Åh, den var fin!

Svar på tråden MAJ 2010