augusti 2010
nu när våran tråd är stängd så tänkte ja göra en ny. de måste ju finnas massor kvar att prata om.
nu när våran tråd är stängd så tänkte ja göra en ny. de måste ju finnas massor kvar att prata om.
Nu har vi så gott som bestämt oss för ett datum; 21/8-10
Någon som kollat upp vad som kan tänkas hända detta datum som jag inte tänkt på? Kommer det att vara nån EM- VM- OS- final eller likande som folk kan tänkas vara intresserade av? Nån som vet? (läste i en annan tråd att folk tackat nej till bröllop pga att det krockar med en Madonnakonsert. Tråkigt. Sånt är ju svårt att känna till ett år i förväg..)
vi kör på 7/8 de va igentligen syrran som tyckte de va bäst nu när hon e florist och ska odla alla blommor till bröllopet:)
Vet inte riktigt när på dagen vi viger oss men tror det blir vid 15.00 eller 16.00. Vi har hyrt ett litet slott utanför Eslöv så vi viger oss på slottsbacken framför slottet och sedan har vi festen i deras gamla, men nyrenoverad, korsvirkesstall.
Har inte ens märkt att dne gamla tråde lagts ned, men nu hitatde jag hit :)
Sundance - ert planerade slottsbröllop låter underbart. Har ni någon plan B ifal regnet skulle komma?
Sommarbrud2010 - OS är 2012 så det slipper du, däremot är det fotbolls VM sommaren 2010 sen är det ju val 2010 men jag som du och alla andra här får hålla tummarna för att inget inträffar på våra vigseldagar.
Har ni kommit längre i era planeringar? Någon som har tips på avd amn akn göra när det mesta stora sakerna är fixade?
Det som är fixat sen senast är att jag köpt en klänning, vilket inte alls var meningen men hittade en som var helt perfekt och kunde inte motstå...
Har även bokat cooverband.
Hoppar med här. Vi kommer gifta oss 28/8 eller 4/9. Ska boka lokalen nu i veckan. Kommer gifta oss ute i Stockholms skärgård. Borgerligt bröllop. Ser fram emot allt planerande :)Vill ut och prova lite klänningar, ingen aning om vad jag passar i.
Ernst - var på bröllop i det kapell som ni har bokat förra sommaren. Det var verkligen jättemysigt!
Juhlina- Åh vad trevligt, var höll dom sin fest sen?
Ernst - de hade sin fest på engeltofta. Det var jättemysigt och fint!
Hallå, hänger på här jag med om det är Ok :) Blir dock lite stressad när jag ser att ni alla hunnit boka lokal/kyrka.. Vi tänkte gifta oss 21/8 och har inte bokat nånting än :O Dock är jag inne i ett riktigt "bröllopsplanerarsvep" och kan tänkas göra det närsomhelst!
Är bra att gå in på den här sidan, man kommer på saker man aldrig tänkt på själv.. Som val & VM Jimlin och Sommarbrud2010. Men jag menar, det är väl ändå inte nåt som kan hindra själva bröllopet eller deltagandet i bröllopet!?! :)
Just nu sitter jag mest och jämför priser för att se hur snålt vi kommer behöva leva fram till bröllopet ;)
Hej alla! Jag var med en del i förra tråden, men tappade sugen pga en massa släkttjafs! Kommer förhoppningsvis kunna kasta mej in här med full fart, men jag vågar inte hoppas på att allt löser sig så att vi kan ha vår vigsel då som jag vill.. :/
men jag läser och hoppas!! Vi siktar på 7/8 -10! Har till och med bokat präst! =) Utomhusvigsel på mina barndoms somrars paradis ö är det som står på önskelistan, men nu får vi se..
Trodde att jag var ute i god tid för att boka lokal till 21/8-10 men när vi var på visning i förra veckan av en väldigt fin och populär festlokal så visade det sig att alla lördagar i augusti nästa år redan var prel.bokade(!). Fick lite panik så nu står vi på kö för att få prel.boka den 21/8 där. Inser att jag måste sätta fart och kolla på andra lokaler.