• sindri

augusti 2010

nu när våran tråd är stängd så tänkte ja göra en ny. de måste ju finnas massor kvar att prata om.

• Svar på tråden augusti 2010
  • Humlan66

Vi hade oxå den 21a först som wedding date men så ändrade vi till den 28 Pga den lokalen vi prel bokat va upptagen den 21. men asså det är ju en lokal jag inte är säker på att vi verkligen kommer att vara i :-s

SKITSVÅRT detta med lokal tycker jag . Fler som känner samma sak ?

Va varmt vi har idag föressten

• Humlan66

385 dagar kvar idag . det kommer att gå SJUKT fort detta året tror jag. Man behöver verkligen ha så här lång tid på sig att planera och fixa

• Sundance

Vi närmar oss vår årsdag . På fredag är det den 14:e... Och på lördag ska vi ha fest hemma hos oss och då kan vi säga att det är mindre än 1 år kvar.

• giz83
    workoutgirl skrev 2009-08-07 14:50:33 följande:
    Åj jag är så irriterad! Jag har ringt och kollat med lokalen jag skulle vilja ha, möttes av en stressad tant som ville jag skulle mejla istället. Mejlade första gången för två veckor sen - inget svar. Mejlade igen för en vecka sen - inget svar. Det känns inte jättekul att hyra något när man får så dålig service, samtidigt så är det mitt alternativ nr 1. Fan att det ska vara så svårt att hitta nån lokal
    ååååhhh va ja lider me dig!! jag hatar att prata me sånna människor!!

men jag hoppas att det verkligen löser sig och att ni får ert förstahandsval och att de är trevligare när det är dags...

*kramar om och tröstar*

*kärleken är evig*
  • giz83
    sunzhine skrev 2009-08-07 15:39:58 följande:
    Om exakt ett år är man gift, spännande!!!
    heej vi ska också ha vårt bröllop den dagen nästa år!!!! hihi

det är exakt 362 dagar kvar idag....hihi

*kärleken är evig*
  • giz83
    Sundance skrev 2009-08-08 13:10:05 följande:
    Nej, det här med att leta lokal var verkligen jobbigt! Jag hade en massa bekymmer med det och fick inte så mycket stöd från min m2b tyvärr . Sedan var han på svensexa för en kompis och kom hem på natten, lite småberusad och grät och var jätteledsen för att han inte brytt sig så mycket om vårt planerande och att han inte varit mer delaktig och engagerad . Sedan dess har han varit superengagerad!
    hehehe....så det är så man ska göra för att få sin m2b att bli mer engagerad....hehehe
    *kärleken är evig*
  • Lilla fröken H

Humlan66: Jag känner mig lite stressad av det här med lokal letandet!! Man är rädd att missa något toppen ställe, priser och menyer och ... jag blir alldeles snurrig.. Känns som att bara fest stället är bokat så kan jag slappna av, lite i alla fall. :-/

100821
  • Lillac

workoutgirl skrev 2009-08-07 14:50:33 följande:

Åj jag är så irriterad! Jag har ringt och kollat med lokalen jag skulle vilja ha, möttes av en stressad tant som ville jag skulle mejla istället. Mejlade första gången för två veckor sen - inget svar. Mejlade igen för en vecka sen - inget svar. Det känns inte jättekul att hyra något när man får så dålig service, samtidigt så är det mitt alternativ nr 1. Fan att det ska vara så svårt att hitta nån lokal
    De kanske har fullt upp med mycket bröllop juli-aug och ger all service till brudparen de har just nu!
    Nej, jag förstår hur du känner.. Kanske kan det vara värt att ringa igen och höra om de stressat ner. Det känns tyvärr som att det är stor risk att sådant här kan hända när man gifter sig i populära augusti.. Om ett brudpar backar så finns det säkert något annat på kö som inte bryr sig så noga om servicen verkar mindre bra.
  • giz83

lillac...jag håller med dig...men jag förstår workoutgirl också...måste ha varit jätte jobbigt att prata med henne och höra allt det jobbiga....och speciellt när man är nervös redan som det är!

men jag tror att workoutgirl bör ringa igen och se om det är lite mindre stressigt nu....

jag håler tummarna för er som letar lokal...!!! jag hoppas att ni hittar det ni söker och den lokal som säger WOW!!!

*kärleken är evig*
  • Sundance

Ja, jag fattade inte heller någonting när han kom hem gråtandes

Lokal är hopplöst. Jag hade på ett sätt gärna fortsatt att kika i jakt på något som kanske är ännu bättre en vårt slott, men nej, nu ska jag satsa på det och planera efter det. Det kommer bli supervackert! Det enda felet är att deras slottspark och vallgrav inte är så välskött. Annars är det perfekt!

De har en Romeo- och Julia-balkon på baksidan av huset, vad tror ni om att ta fotona uppe på den? Att vi står där uppe... Och så har de en träbro över vallgraven, där kanske också kunde bli fint...

Svar på tråden augusti 2010