• sindri

augusti 2010

nu när våran tråd är stängd så tänkte ja göra en ny. de måste ju finnas massor kvar att prata om.

• Svar på tråden augusti 2010
  • giz83
    Sundance skrev 2009-08-17 19:13:19 följande:
    Hur många här inne har bokat präst/vigselförrättare? Vart vänder man sig och hur tidigt måste man vara ute?
    om du ska gifta dig borgerligt så brukar det räcka med ett halvår innan...men om ni ska gifta er i kyrkan/prästen så borde du nog göra det nu...

det brukar gå fort med sånt där

*kärleken är evig*
  • giz83
    Astro skrev 2009-08-17 20:21:18 följande:
    Anna R och Giz83, var gifter ni er? Lite nyfiken, eftersom ni har samma datum som vi. Vi gifter oss utanför Växjö i småland.
    vi gifter oss några mil norr om sthlm
    *kärleken är evig*
  • Superstarfia

jag och min sambo gifter oss antingen den 7 eller 14 augusti.. vi har prelbokat kyrkan båda lördagarna och skall bestämma oss när vi vet om vi får våran favorit festlokal.. :)

• giz83

va spännande superstarfia...=)

du får uppdatera sen

*kärleken är evig*
  • Anna R
    Astro skrev 2009-08-17 20:21:18 följande:
    Anna R och Giz83, var gifter ni er? Lite nyfiken, eftersom ni har samma datum som vi. Vi gifter oss utanför Växjö i småland.
    Vi gifter oss i Bolmsö kyrka på just Bolmsö. Småland det oxå =)
    Har funderat på att boka präst men det känns lite tidigt. Men efter att läst några inlägg om just det här, är det kanske bäst att prata med honom.
    Vi vet vem vi vill ha, nästan som en familjepräst - vigde min mamma och pappa och har döpt mig och mina syskon. Så det hade varit roligt om han kan (och vill). =)
  • Sundance

Låter som att det är dax för mig att kolla upp det här med vigselförrättare. Ni verkar allihop ha bokat.

• cire

På fredag är det preci 1 år kvar!! Då ska jag ringa kyrkan och boka, man fick inte boka förrän tidigast 1 år innan. Och där har de så att det finns inga bestämda tider för vigsel utan det är första paret som bestämmer vilken tid de vill ha och sen tar de de andra paren med 2 tim intervaller. Vi vill har vigsel vid 16 tiden.
    Vilken tid ska ni andra vigas?

• giz83
    Sundance skrev 2009-08-19 09:57:05 följande:
    Låter som att det är dax för mig att kolla upp det här med vigselförrättare. Ni verkar allihop ha bokat.
    ja det kan vara en bra sak att kolla upp iaf...fråga om det är fr tidigt eller inte...jag har läst i andra trådar att det ibland är så att de ber en återkomma när det är närmare adtumet man vill ha, men jag tycker att man borde boka så fort man satt ett datum...för har man otur så är det datumet uppbokat sen när man själv vill boka..

sen beror det ju på vart man bor...vissa vf är ju uppbokade långt i förväg andra kanske inte har lika mycket att göra...

men man kan alltid fråga iaf...=)

*kärleken är evig*
  • Sundance

För oss blir det vid 15.30. Kramkalas vid 16. Fotografering 16.30-17.15 och visning av slottet och destilleriet för gästerna under tiden. 17.30, 17.45 går vi in i festsalen och sedan är det middag.

• giz83
    Sundance skrev 2009-08-19 10:43:23 följande:
    För oss blir det vid 15.30. Kramkalas vid 16. Fotografering 16.30-17.15 och visning av slottet och destilleriet för gästerna under tiden. 17.30, 17.45 går vi in i festsalen och sedan är det middag.
    det låter som en perfekt plan vad gäller tider...=)
    *kärleken är evig*
Svar på tråden augusti 2010